پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/28 19:07
قیمت دلار
کد خبر: 21211

سر گیجه در بازار ارز | قیمت دلار یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

معامله گران تصور کنند که فعالیت در شرایط کنونی پرریسک است و بهتر است که خرید و فروش های خود را به تعویق بیاندازند.

به گزارش افق بازاربازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد پیشروی قیمت دلار بود. معامله گران افزایشی دیروز توانستند قیمت دلار را یک کانال افزایش دهند .

قیمت دلار سرگیجه گرفت

با این حال روز گذشته دبیرکل کانون صرافان کشور از حضور نرخ توافقی معاملات دلار در کانال 29 هزار تومانی خبر داد. خبرگزاری فارس به نقل از این مقام مسوول عنوان کرد: بر اساس معاملات صورت گرفته در بازار توافقی، در حال حاضر هر دلار ۲۹ هزار تومان برای خرید صرافان و 29 هزار و 300 تومان برای فروش است.

این در حالی است که در روز‌های پایانی هفته گذشته رئیس کانون صرافان کشور نرخ خرید و فروش دلار توافقی را در بازه‌ای مشابه اما در کانال 30 هزار تومانی اعلام کرد. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند  که هرچه تعداد نرخ‌های خرید و فروش  دلار در بازار بیشتر باشد معامله گران دچار سردرگمی خواهند شد و از طرفی دلار با سرگیجه همراه می شود.

تعویق خرید و فروش دلار در بازار ارز؟

عده ای از  معامله گران می گفتند که روز گذشته با وجود تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و... اسکناس آمریکایی  آرایش صعودی آنچنانی به خود نگرفت.

برخی از معامله گران تصور می کنند که فعالیت در شرایط کنونی پرریسک است و بهتر است که خرید و فروش های خود را به تعویق بیاندازند چرا که بازارساز در شرایط کنونی در حال قدرت نمایی است. 

با این حال عده ای دیگر می گفتند که دلار همچنان پتانسیل رشد را دارد. به باور آنها با نرخ تورم در  شرایط حال حاضر؛  بازارساز تنها با عرضه ارز نمی تواند قیمت ها را به صورت میان مدت مدیریت کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ke5aa