سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/20 22:20
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 20626

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ ؛ سونی بهتره یا سامسونگ ؟

تلویزیون سونی بهتره یا سامسونگ ؟

تلویزیون سامسونگ و تلویزیون سونی از بهترین برند های دنیا می باشند که در میان مردم بسیار محبوب هستند. اگر به دنبال یک تلویزیون جدید هستید، احتمالا تفاوت های بین این دو برند را بررسی خواهید کرد. اما چطوری باید تصمیم گرفت که کدام برند برایتان مناسب است! هر دو برند، از سازنده های غول پیکر تلویزیون ها هستند که توانسته اند رضایت مردم را جلب کنند. اگر چه تلویزیون های 2022 سامسونگ و تلویزیون سونی 2022 بخشی از برترین تلویزیون‌ های موجود در بازار را در حال حاضر تولید می ‌کنند. تفاوت ‌هایی بین محدوده آن‌ ها نیز وجود دارد. تفاوت تلویزیون سونی و سامسونگ شامل فناوری های ممتاز مانند OLED در مقابل QLED، میزان تولید صدا، پشتیبانی از فرمت ها و نقاط قوت پردازشی بیشتر می باشد. حال بریم و نگاهی عمیق تر به هر دو تلویزیون و تفاوت هاشون داشته باشیم. ممکن است زمانی که تلویزیون های سامسونگ و سونی را در نمایشگاه بینید، شبیه به هم به نظر برسند. اما اگر به زیر سطح نگاهی بیندازید، متوجه تفاوت های چشمگیرشان خواهید شد. اگر مقایسه تلویزیون های سامسونگ با سونی را بدانید، راحت تر تصیمم به خرید می گیرید.

بیایید با نگاهی به برندها مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ رو شروع کنیم.

سامسونگ یک تولید کننده کره ای انواع تلویزیون سامسونگ است و تا حد زیادی بزرگترین سازنده تلویزیون در سراسر جهان محسوب می شود. و اما sony تولید کننده  انواع تلویزیون سونی یکی از تولید کننده های قدیمی ژاپنیست که توانسته در ساخت تلویزیون بسیار ماهرانه عمل کند. این دو برند از کوچک ترین سایز گرفته تا بزرگترین اینچ را در اختیار مردم قرار داده اند تا به نیاز های همه با هر اینچی پاسخ دهند.

تلویزیون سونی 2022

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ یا سونی ؟

تلویزیون سامسونگ بهتر است یا سونی ؟ هر دو برند برای اجرای تلویزیون های هوشمند خود از سیستم عامل های متفاوتی استفاده می کنند. سامسونگ برای اکثر تلویزیون های جدید خود از پلتفرم هوشمند سیستم عامل تایزن استفاده می کند. به طور کلی، تایزن تجربه بسیار شایسته ای را برای شما به ارمغان می آورد. پلتفرم تایزن سامسونگ نسبتا سریع تر است. پیمایش نرم ‌تر و شهودی‌ تری دارد. به‌علاوه Apple TV+، که در آن بهترین محتوای 4K HDR را خواهید یافت. از مجموعه عالی برنامه های موسیقی Tizen، می توان به Spotify، Tidal، Apple Music، Amazon Music و Deezer اشاره کرد.

از طرفی، سونی از پلتفرم Android استفاده می کند که محتوا و منوی بیشتری نسبت به رقیب خود ارائه می دهد. و استفاده از آن فوق العاده راحت است. کافیست با حساب Google وارد شوید و به همه چیزهای اندروید از جمله Google Assistant و Chromecast دسترسی پیدا کنید. البته منوی آن کمی شلوغ‌ تر است. اما این بدان معناست که قابلیت های بیشتری برای انتخاب در دسترس شماست.

 

پنل تلویزیون سونی بهتر است یا سامسونگ 

تلویزیون سونی یا سامسونگ کدام بهتر است ؟ به طور کلی می توان گفت که تلویزیون سامسونگ و سونی بهترین نمایشگرها دنیا را دارند. QLED بیشتر، البته نه به صورت انحصاری در تلویزیون‌ های سامسونگ استفاده می‌ شود و این برند سال‌ هاست که صفحه‌ نمایش ‌های QLED خود را به دلیل نمایشگرهای روشن 1000 تا 2000 نیت و صحنه ‌های HDR واضح به کار گرفته است. در حالی که صفحه نمایش های OLED کم نورتر ( حدود 800 نیت ) هستند. اما کنتراست رنگی بسیار طبیعی تری را به دست می آورند. OLED فناوری است که به تلویزیون اجازه می ‌دهد تا نور را بر اساس پیکسل به پیکسل منتشر کند. که در مقایسه با فناوری پنل ‌های ارزان ‌تر LCD و LED، سطوح کنتراست خیره ‌کننده و تصاویر غنی ‌تر و طبیعی ‌تر را ایجاد می ‌کند. علاوه بر این ، امکان کنترل فوق العاده دقیق نور و تاریکی در سراسر صفحه را فراهم می کند. از دیگر مزایای قابل توجه OLED می توان به زوایای دید گسترده تر، زمان پاسخگویی سریع تر و پنل های نازک تر اشاره کرد که طراحی های نازک تر را امکان پذیر می سازد.

  • در صورتی که تمایل دارید تلویزیون های سامسونگ و سونی را در فروشگاه انلاین با هم مقایسه کنید جمله روبرو را در گوگل سرچ کنید و وارد اولین لینک صفحه شوید : قیمت تلویزیون بانه دات کام

QLED در مقابل OLED ؛ مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ 

اگر بیشتر در طول روز و در تاریکی به تماشای تلویزیون می نشینید، تلویزیون های سامسونگ با نمایشگر های کیولد بهترین انتخاب برایتان است. در صورتی که دوست دارید در اواخر شب و برای مهمانی هایتان از تلویزیون بهره ببرید؛ نمایشگر های اولد سونی با تصویر واضح و کنتراست بالا انتخاب ایده آلی است. سامسونگ ادعا می کند که تلویزیون های QLED آن " بالاترین سطح روشنایی را در حال حاضر در بازار ارائه می دهند." درست است که QLED سرزندگی بی ‌نظیری ارائه می دهد. اما OLED نیز عملکرد استثنایی سیاه و سطوح کنتراست بی‌ نظیر را ارائه خواهد داد. بنابراین هر دو هیجان انگیز هستند و هر دو نقاط قوت متمایز خود را دارند. به خاطر داشته باشید که هر دو فناوری پنل پریمیوم بسیار چشمگیر هستند و اکثر مردم از هر کدام بسیار راضی خواهند بود.

تفاوت تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر دستیارهای صوتی

تلویزیون های هوشمند سونی و سامسونگ با دستیارهای صوتی خاص خود عرضه می شوند. سونی برنامه موسیقی، دوربین ‌ها و کنترل تلویزیون آمازون الکسا را ​​به تلویزیون‌ های اخیر خود اضافه کرد. همچنین از دستورات صوتی الکسا می توانید برای عملکردهای قدرت و صدای تلویزیون استفاده کنید. این دستیار صوتی از نظر هوشمندی یا تشخیص صدا برتری خاصی دارد. به زبانی ساده تر؛ می‌ توانید از برنامه موسیقی، دوربین‌ ها و تلویزیون آمازون برای کنترل بلندگوهای آمازون اکو استفاده کنید.

سامسونگ از دستیار صوتی بیکسبی استفاده می کند که به اندازه فناوری گوگل یا آمازون هوشمند نیست. ( دستیار صوتی Bixby سامسونگ را می توان در مجموعه های میان رده و بالاتر پیدا کرد. ) اما گزینه استفاده از Google Assistant و Amazon Alexa را به صورت محدود ارائه می دهد. با این حال، اگر می ‌خواهید تلویزیون را روشن یا صدا را تنظیم کنید یا نمایش تلویزیونی عجیب و غریب جستجو کنید، Bixby این کار را انجام می ‌دهد. همچنین همیشه می ‌توانید تلویزیون خود را با یک بلندگوی الکسا مرتبط کنید.

پلتفرم تلویزیون سامسونگ خوبه یا سونی ؟

اینکه کدام پلتفرم بیشتر برای شما مناسب است واقعا به سلیقه شخصی بستگی دارد. اگر قبلا روی اکوسیستم گوگل سرمایه گذاری کرده اید، تلویزیون اندروید سونی ممکن است منطقی تر باشد. اما اگر گوشی هوشمند سامسونگ دارید یا مشترک Apple TV+ هستید، تلویزیون سامسونگ می ‌تواند بهترین گزینه برای اتاق نشیمن شما باشد.

انواع تلویزیون سامسونگ

کیفیت تلویزیون سامسونگ بهتر است یا سونی ؟!

محدوده دینامیکی بالا « HDR » در کیفیت تصویر تاثیر گذار است. افزایش کیفیت تصویر با فرمت ارائه شده رابطه مستقیم دارد. به زبانی ساده تر HDR در اشکال مختلفی ارائه شده. به همین دلیل فرمت هایی که طیف رنگی گسترده تری دارند، نسبت به فرمت های معمولی HDR بهترند. مقایسه ی فرمت‌ های کوچک، تماشای روزمره شما را خراب نمی ‌کند، اما قبل از اینکه طرف سامسونگ یا سونی باشید، ارزش آن را دارد که تفاوت بین Dolby Vision و HDR10+ را بدانید.

تلویزیون‌های HDR ممتاز سونی از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند . در همین حال، تلویزیون های HDR برتر سامسونگ، فرمت Dolby Vision را به نفع HDR10+ قربانی می کنند. اما بزرگترین تفاوت این دو برند در فرمت های HDR10+ و Dolby Vision  است. تلویزیون های سامسونگ از فرمت HDR10+ برخوردارند و تلویزیون های سونی فرمت « Dolby Vision » را پشتیبانی می کنند.

در صورتی که دوست دارید قیمتهای روز تلویزیون های سامسونگ را ببینید جمله روبرو را در گوگل جستجو کنید و بر روی اولین نتیجه کلیک کنید: قیمت تلویزیون سامسونگ بانه دات کام

تفاوت عملکرد صوتی

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ بهتره یا سونی ؟ سونی و سامسونگ هر کدام به دنبال بهترین راه حل برای افزایش صدای داخلی تلویزیون هستند.سونی چند سالی است که مجموعه‌ هایی را با فناوری صوتی سطح آکوستیک خود ارسال می ‌کند که با لرزش پنل تلویزیون صدا منتشر شود. به نظر یک راه حل هوشمندی انتخاب کرده. اما معمولا شیشه وسیله ی خوبی برای انتقال صدا نیست. با این وجود، این روزها آن را در اکثر تلویزیون های پریمیوم سونی خواهید یافت. البته ناگفته نماند که سونی بلندگوهای بیشتری را در تلویزیون های جدیدش تعبیه کرده تا صدا همه جانبه تر پخش شود. سیستم صوتی تلویزیون سامسونگ OTS (صدای ردیابی اشیا) است که مانند فناوری صوتی سطح آکوستیک، جهت را به حرکت روی صفحه اضافه می کند. برای دستیابی به این اثر از نرم افزارهای وابسته به درایورهای معمولی کوچک استفاده می کند. هر دوی این ویژگی‌ها بسیار در سطح بالایی قرار دارند.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ با سونی از لحاظ قیمت

قطع به یقین کمترین قیمت همیشه در اولویت خرید اکثر کاربران است. در این که تلویزیون های سونی از مدل های لاکچری به حساب می آیند، شکی نیست. اما همه چیز به بودجه ی شما بستگی دارد. اگر دوست دارید یک تلویزیون با کیفیت و طراحی جذابی داشته باشید، برند سامسونگ انتخاب ایده آلی برایتان به شمار می رود. چرا که برای افرادی که به دنبال یک انتخاب مقرون به صرفه هستند نیز مناسب است. در صورتی که محدودیتی بابت بودجه ندارید؛ می توانید سراغ تلویزیون های سونی بروید. این برند علاوه بر ایجاد کیفیت بالا و قطعات با دوام تر در ساخت آن بسیار حیرت آور است.

بخش دوم : مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ

 در این میان دو غول بزرگ ؛ سونی و سامسونگ هر کدام با نمادی از تولید تلویزیون های فورکی « 4K »  و 8 کی « 8K » با کیفیت عالی در بازار ، طرفداران خاص خود را دارند . در سال 2020 ، تلویزیون سونی سری ایکس XH و تلویزیون سامسونگ سری تی یو TU ، تولید و طی زمان کوتاهی به صدر جدول دست پیدا کردند . در مقایسه تلویزیون های سونی و سامسونگ از ویژگی های  کیفیت تصویر اولد و کیولد « QLED یا OLED » ، پلتفرم هوشمند و ... بحث می شود . اگر قصد خرید یک تلویزیون جدید دارید ، همیشه با یک انتخاب آگاهانه می توان تصمیم گرفت که کدام گزینه مناسب است . اگر می خواهید قیمت های روز تلویزیون سامسونگ را ببینید عبارت روبرو را در گوگل جستجو کنید و وروی اولین نتیجه کلیک کنید : قیمت تلویزیون سامسونگ بانه دات کام

کیفیت نمایشگر اولد و کیولد QLED یا OLED تلویزیون سونی و سامسونگ

در مقایسه تلویزیون های سامسونگ و سونی موجود در بازار با دو پنل اولد « OLED» و کیولد « QLED » روبه رو می شویم که سامسونگ تلویزیون های خود را با کیفیت صفحه های کیو ال ای دی « QLED » به لطف نقطه کوانتومی روانه بازار می کند که صحنه های واقعی و زنده را پخش خواهد نمود و نور پس زمینه را به سادگی از خود عبور می دهد . نمایشگر سامسونگ به دلیل روشنایی فوق العاده چشم نواز 1000 تا 2000 بیت ، توانسته صحنه های اچ دی آر «  HDR » را با وضوح بهتر نمایش دهد . ادعای سامسونگ بر این است که پنل کیولد QLED ،بالاترین سطح روشنایی را دارد و سطح کنتراست بی نظیری را ارائه می دهد .

 حال سونی نیز در اینچ های بالاتر ، پنل نمایشگر اولد «  OLED » ارگانیک را به کار بسته  که با توجه به نور کمتر و عموما تیره  تر، صفحه نمایش با کنتراست رنگ را با تصاویر شفاف و طبیعی پخش می کند . بدین معنی که ، جزئیات هر پیکسل به طور جداگانه ، کنتراست و روشنایی طبیعی تر دارد و تصاویر در حال پخش  با صحنه های تاریک و روشن ، با وضوح و دقت بالا در هر نقطه از صفحه قابل دیدن هستند . پنل صفحه نمایش تلویزیون سونی براویا « Bravia  » او ال ای دی «  OLED» با زاویه دید گسترده تر و طراحی نازک ، گزینه ای مناسب در محیط های تاریک بوده که فرمت های ویدیویی با زمان پاسخگویی سریع و کیفیت بالا ، رساتر و شفاف تر  از قبل هستند .

تفاوت تلویزیون سونی و سامسونگ در کیفیت تصویر HDR

هر صحنه از تلویزیون با پشتیبانی از طیف رنگی گسترده ، تصاویر فیلم و برنامه های در حال پخش را بهبود می سازد . تلویزیون سونی دارای زاویه دید گسترده «  X-Wide Angle » و سامسونگ مجهز به «  Ultra Viewing Angle » بوده که با پخش یکنواخت ، زوایه دید را بهبود می بخشد تا با حداقل از دست دادن روشنایی و تغیر گاما بتوان از فواصل دور تصاویر بر روی نمایشگر را دید . فناوری اچ دی آر « HDR10» توسط سامسونگ و تکنولوژی صفحه نمایش دالبی ویژن « Dolby Vision » توسط سونی ، که عملکرد بسیار پیشرفته ای دارد و در واقع عمق گسترده ای از رنگ ها را با کیفیت واقعی تولید می کند . دالبی ویژن با طیف رنگی 12 بیتی از مزایایی بهره می برد که محتوای برنامه های گوگل کروم کست « Google Chromecast » ، گوگل تی وی «  Google TV » و اپل تی وی فورکی «  Apple TV 4K» ، از نظر بصری چشم گیر تر هستند . در واقع اچ دی آر «  10HDR » ، تصاویر واقعی را با کنتراست بهتر نمایش می دهد و صحنه های تاریک و روشن را با جزئیات بهتر پخش می کند . بنابراین باید تنظیمات محتوای اچ دی آر را در تلویزیون های سونی و سامسونگ به صورت دستی تغییر داد . پردازنده سونی ایکس 1 «  X1 » به عنوان بهترین پردازنده نامبرده می شود و در زمان مناسب به تجزیه و تحلیل می پردازد و با دقت بالایی، رنگ ها را بهبود می بخشد تا کیفیت بهتری از تصویر را ارائه دهد .

  • در صورتی که به خرید تلویزیون سامسونگ علاقمند هستید عبارت روبرو را در گوگل سرچ کرده و وارد اولین لینک از نتایج شوید :  خرید تلویزیون سامسونگ از بانه دات کام

بررسی neo qled

برند سامسونگ ، در سال های اخیر بهترین عملکرد را در ارائه کنتراست کامل «  Neo QLED » دارد و همچنین دارای تلویزیون های مدل سبک زندگی طرح  فریم « Frame » می باشد که به دیوار متصل می شود و از جهت بصری ، آثار هنری را به نمایش می گذارد . پردازنده نئو کوانتومی « Neo Quantum» تلویزیون سامسونگ از عملکردی مشابه پردازنده سونی برخوردار است که با ارتقای هوش مصنوعی ، توانسته کیفیت تصویر را بهتر سازد . هر دو برند ، فناوری حرکت را در مدل های خود ارائه می دهد که تلویزیون سونی دارای حرکات نرم بوده  و سامسونگ نمی تواند با آن مطابقت داشته باشد . به طوری که برخی از تلویزیون های رده بالای سونی مدل « A90J OLED  و A80J OLED » از یک رنگ به رنگ دیگر تنها در سه میلی از ثانیه ، تغییر پیدا می  کند . سونی و سامسونگ تلویزیون های هوشمند را در سایز و اینچ های مختلف از 40 تا  85 اینچ تولید و روانه بازار کرده است که اکثرا دارای رزولوشن وضوح فورکی 4K  هستند . تلویزیون سونی با افزایش رنگ و روشنایی به کمک فناوری «  Triluminos »  جلوه ی بهتری از صفحه نمایش را ارائه می دهد .

 

انواع تلویزیون سونی

 

کیفیت صدای تلویزیون سونی بهتره یا سامسونگ

عملکرد صوتی تلویزیون سامسونگ در مقابل تلویزیون سونی با ارائه بهترین راه حل ها ، خط مقدم بوده . صدای رسا و واضح و هماهنگی صدا و تصویر به گونه ای است تا کاربر بتواند از نشستن به پای تلویزیون و دیدن برنامه های مورد علاقه ش لذت ببرد . هر دو برند سامسونگ و سونی با استفاده از تکنولوژی صوتی ردیابی اشیا « OTS » و سطح آکوستیک « Acoustic Surface » هر کدام به سختی بر دیگری برتری دارد ، چرا که به شیوه ای جدید ، انتقال صدا را با کیفیت عالی در محیط پخش می کند . برند سونی چند سالی است که بلندگوهای تلویزیون را با فناوری سطح آکوستیک تولید می کند که پنل تلویزیون با انتشار صدا به لرزش در می آید که اکثرا در تلویزیون های پریمیوم سونی قابل مشاهده است . عملکرد صوتی بلندگوهای تلویزیون سامسونگ با ردیابی اشیا  که در سطح بالایی قرار دارد و تلویزیون سامسونگ 8k  کیولد « QLED ‌» با تلویزیون سونی 4k  فورکی اولد « OLED » کمترین تفاوت را بین بلندگوهای 20 واتی دارد . در واقع تلویزیون هوشمند سامسونگ به جداسازی موسیقی و صداهای پس زمینه می پردازد تا با تقویت باس متوسط ، صدای بلندگوها بهتر و رساتر شنیده شود . در صورتی که له خرید تلویزیون سونی علاقمند هستید جمله روبرو را در گوگل جستجو کرده و وارد اولین سایت شوید : خرید تلویزیون سونی از بانه دات کام

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ خوبه یا سونی

تلویزیون های اسمارت سونی و سامسونگ به عنوان مرکز اصلی سرگرمی ها ، با کیفیت برنامه های متنوع نامبرده می شود که با پخش برنامه های آنلاین ، تجربه تماشای فیلم و برنامه های ورزشی و ویدیویی را برای کاربر لذت بخش تر می سازد . در مقایسه تلویزیون های اسمارت سونی و سامسونگ ، هر دو برند ، از پلتفرم هوشمند متفاوت از یکدیگر استفاده می کنند . بدین شکل که اکثر تلویزیون های سامسونگ دارای سیستم عامل تایزن « Tizen » بوده که تنوعی از برنامه ها را به ارمغان می آورد که در واقع بعضی از مدل های تلویزیون سامسونگ دارای حافظه داخلی بوده که می توان برنامه ها را نصب کرد و نصب هر برنامه دردسر خودش را دارد و اینکه بسیار سریع نصب می شود . از سوی دیگر برند سونی نیز ، سیستم عامل اسمارت آندروید تی وی «  Android TV » را بکار برده است که نسبت به رقیب خود یعنی سامسونگ ، محتوا و منوی بیشتر و شلوغ تری را ارائه می دهد و به راحتی در دسترس کاربر قرار می گیرد . به طور معمول  ، بیشتر تلویزیون های سونی دارای حافظه داخلی 16 گیگابایت بوده که زمینه نصب برنامه ها را فراهم می سازد . 

جمع بندی؛ تلویزیون سونی خوبه یا سامسونگ ؟

شاید این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد. آیا خرابی تلویزیون سونی بیشتر است یا سامسونگ ؟ در جواب به این سوال باید گفت که هر دو برند به خوبی توانسته اند رضایت مردم را جلب کنند. تلویزیون های سونی کمترین میزان خرابی و بیشترین رضایت را داشته اند. با این حال طراحی مدل های بالارده ی سامسونگ به طر شگفت انگیزی خیره کننده است.

سونی و سامسونگ طیف فوق ‌العاده‌ ای از تلویزیون ‌های رایج و مدل‌ های پیشرفته را برای کسانی که خواهان بهترین کیفیت تصویر ممکن، پردازنده قدرتمند، صدا و ... هستند، ارائه می ‌کنند. بین این دو تفاوت بسیار کمی وجود دارد، بنابراین تصمیم گیری بستگی به این دارد که کدام ویژگی بیشتر برای شما جذاب است می توانید کلیه مدلها را در سایت baneeh.com ببینید و اینبار مدلها را با افزودن به مقایسه مقایسه کنید 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qwj6