پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/27 19:20
یارانه
کد خبر: 19885

چه کسانی یارانه کمک معیشتی نگرفتند؟

قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب معترضان یارانه، به صورت علی‌الحساب مبلغی واریز کند. البته همچنان گروهی از مردم می‌گویند که یارانه جدید را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش شمانیوز: یارانه گروهی از مردم در شامگاه نوزدهم اردیبهشت به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز و ازشامگاه بیست و یکم قابل برداشت شد. در همین حال گروهی دیگر به نگرفتن یارانه معترض هستند. همچنین برخی این احتمال را می‌دهند که یارانه خرداد و ماه‌های بعد از آن درشامگاه بیست و یکم هر ماه، واریز شود.

درهمین زمینه در خصوص گروهی که معترض به نگرفتن این مبلغ هستند، صحبت از پرداخت علی‌الحسابی یارانه‌ها در میان است. مبنای این واریز دستور ریاست‌جمهوری در خصوص ملاک قرار دادن خوداظهاری معترضان است.

به گفته وزیر رفاه قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب آن گروه از معترضانی که سهم فروردین را دریافت کرده‌اند، مبلغی را علی‌الحسابی واریز کند اما صاحبان حساب حق برداشت از آن را نخواهند داشت. انتظار می‌رود در صورت پذیرش درخواست اعتراض این افراد، امکان برداشت از حساب به آنها داده شود.

به نظر می‌رسدکه اگر شهروندی در فهرست دریافت‌کنندگان قرار بگیرد، از ماه آینده همزمان با دیگران، یارانه خرداد را خواهد گرفت.

نقدی بهتر از کالابرگ

برخی از مخاطبان اعلام کردند که پرداخت به صورت نقدی رابه کالابرگ ترجیح می‌دهند. نظر برخی از خوانندگان را باهم می‌خوانیم.

-«تو رو خدا ما اموراتمون با این یارانه‌ها می‌گذشت. قطع نکنین. کالابرگ به درد ما نمی خوره نقد بدین خواهشاً لطفا ما نیاز داریم.»

-«اخ  ما بیشتر به پول نیازداریم. اگه فقط این دوماه به ما پول بدهند بعدا را کالابرگ کنن، چکار کنیم. نمی تونیم زندگی کنیم اخه. یه شوهر اعصاب و روان دارم که مدام قرص می خوره. نمی تونه کارکنه که پول دربیاره. سه تابچه دارم خرجشونو چطوری در بیارم.»

-«لطفاً کالا برگ نکنید، مردم خود پول را بیشتر لازم دارن.»

-«کالا برگ ندین، من مستاجرم به پول احتیاج دارم. نمی خوام مرغ بخرم، لبنیات بخرم. هزار تا بدبختی داریم»

چه کسانی یارانه نگرفتند؟

برخی از کاربران هم می‌گویند یارانه جدید برای آنها واریز نشده درحالی‌که دارایی و درآمد بالایی ندارند.

-«من یک زن سرپرست خانوار هستم که یک بازنشسته که ۵تومن حقوق می گیرم. خدارو خوش نمیاد یارانه منو قطع کردن. دهک دهم هستم آخه چرا اونایی که درآمد میلیاردی دارن الان مشمول دریافت یارانه شدن ولی من که سرپرست خانوار هستم هیچ معشیتی و یارانه‌ای به من تعلق نمیگیره. چکار کنم.»

-«ما که یارانه نگرفتیم تکلیف ما چی می شه؟ همه گرفتن پس چرا برای ما نریختن؟ چرا برای بعضی زیاد برای بعضی یک کم ریختن؟ به فکر ما هم باشید که یارانه نگرفتیم.»

-«اخه با چه مقیاسی فرزندان پای پدر مادر حساب کردند؟ اونم فرزندانی که خودشونم مستأجرند. من الان مستأجرم شوهرم بازنشسته. حقوقی که می‌گیریم ۸۰ درصدش پای اجاره میره. حقوق ۴ اجاره ۳.»

-«یارانه که گفتند به حساب کسانی که قبلاً ۴۵ می‌گرفتند ریختند. به حساب ما واریز نشده.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8z7y