پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/27 05:02
سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت | وام سهام عدالت
کد خبر: 19872

خبر خوش برای برخی دارندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت واریز شد؟

داشتن شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت منجر به عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی از سهامداران شده بود

سهام عدالت: رئیس کمیسون اقتصادی مجلس گفت: افرادی که برگه سهام عدالت دارند، در اولویت دریافت سهام عدالت هستند و شرایط کنونی آن‌ها مبنای تصمیم گیری برای واگذاری سهام به آن هاست.

سهام عدالت: وی همچنین در توضیح این که که افرادی که برگه سهام عدالت دارند، اگر از گذشته تاکنون تغییر دهک داشته باشند آیا همچنان این افراد در اولویت هستند؟ تشریح کرد: البته که تغییر وضعیت در پایگاه جامع رفاه ایرانیان حتما باید بررسی شود و این نکته کاملا درست است. اگر این پایگاه به روز شود و اطلاعات آن دقیق باشد کمک می‌کند تا بر این اساس اطلاعات دقیقی داشته باشیم. مبنای منطقی و علمی این است که شرایط فعلی افراد مرجع تصمیم گیری باشد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز، از پیگیری ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: موضوع ثبت‌نام از مشمولان جدید توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است و باید منتظر ماند و دید خروجی تصمیمات نمایندگان در این کمیسیون چیست و تحت چه شرایطی و در چه زمانی ثبت‌نام از مشمولان جدید و جاماندگان سهام عدالت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد، در صورتی که کار ثبت‌نام از سهامداران عدالت به ثمر برسد و آغاز شود، بدون شک اعضای جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که سهام عدالت ندارند، باید در اولویت دریافت این سهام قرار گیرند. پیش از این دولت دوازدهم اعلام کرده بود که سهامی برای اعطا به جاماندگان سهام عدالت ندارد،

اما به گفته مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس فهرستی از شرکت‌های دولتی که امکان واگذاری آنها وجود دارد، تهیه کرده است که دولت می‌تواند از این منابع برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان اقدام کند.

داشتن شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت منجر به عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی از سهامداران شده بود.

21 اسفند سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 سهام عدالت 43 میلیون و 665 هزار و 331 نفر دارنده این سهام واریز شد.سودی که برای دارندگان برگه 532 هزار تومانی حدود 575 هزار تومان و برای دارندگان برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و 81 هزار تومان بود.

سود واریزی سهام عدالت برای همه  برابر نبود 

آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه گفت:این سود به برخی بیشتر به سبب خرید مجموعه سهام دیگر و به برخی کمتر به سبب فروش 60 درصدی آن و به برخی به سبب دلایلی اصلا پرداخت نشد و در کل این سود به میزان دارای افراد برای آن‌ها واریز شد.

چرا برخی سود سهام عدالت دریافت نکردند؟

اما به گفته قشمی مدیر پرداخت سود سهام عدالت در سپرده گذاری مرکزی افراد به چند دلیل عبارت اند از شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت سود سهام خود را دریافت نکرده اند. 

به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های 1398 و 1399 خود را دریافت نکرده اند.

با پیگیری ما از سپرده گذاری مرکزی مشخص شد که قرار است مجدد برای افرادی که سود خود را دریافت نکردند سود واریز شود.

آقای علی مهدوی پارسا معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:آن دسته از سهامداران عدالت که اطلاعات آنان کامل نیست، باید اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را ظرف یک هفته آینده یعنی تا روز 30 اردیبهشت، از طریق مراجعه به سامانه سجام تکمیل کنند.

به گفته مهدوی  پارسا همچنین بیش از 150 هزار سهامدار از ابتدای امسال با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده اند که سود سال‌های 1398 و 1399 این سهامداران تا پایان اردیبهشت به حسابشان واریز خواهد شد.

مرکز تماس جامع ذی نفعان بازار سرمایه با شماره 1569 آمادگی پاسخگویی به سوالات افراد در زمینه سهام عدالت است افراد با بررسی مشخصات خود و اصلاح اطلاعات خود اگر مشمول واریز سود باشند می توانند سود خود را دریافت کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45agxq