چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/23 20:21
سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت | وام سهام عدالت
کد خبر: 19809

از «آزادسازی سهام عدالت با موافقت رهبر انقلاب» تا «جدیدترین نرخ سکه امامی»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
سهام عدالت: بورس روز دوشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و 529 هزار واحدی و روز دوشنبه آخرین روز کاری هفته به سطح یک میلیون و 564 هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در این هفته 2٫2 درصد رشد کرد.
سهام عدالت: امیرمهدی صبائی، رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار کرد: صندوق توسعه ملی مقرر است معادل ریالی 510 میلیون دلار را به حساب صندوق تثبیت واریز کند. تاکنون 3984 میلیارد تومان معادل حدود 168 میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت واریز شده است.(ایسنا)
تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

9 اردیبهشت 1307، پیشنهاد استخدام یک فرانسوی (آندره گدار) به عنوان مدیرکل آثار باستانی، کتابخانه و موزه اشیاء عتیقه، به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

9 اردیبهشت 1312، رضاخان پهلوی طی قراردادی با انگلیسی ‌ها، مدت پیمان شرکت نفتی انگلیسی «دارسی‌» را تا 1372 ش. تمدید کرد.

9 اردیبهشت 1330، قانون ملی شدن نفت ایران در مجلس شورای ملی تصویب شد.

9 اردیبهشت 1357، مارگارت تاچر رهبر حزب محافظه کار انگلستان که در تهران به سر می برد امروز اظهار داشت خریدهای نظامی ایران باعث به وجود آمدن هزاران شغل در صنایع انگلستان شده و به مبارزه با بیکاری در این کشور کمک کرده است.

9 اردیبهشت 1389، هیات دولت بنابر پیشنهاد رییس ‌جمهور به تشکیل ستاد ویژه ‌ای مرکب از پنج وزارتخانه، بانک مرکزی و بانک ‌های عامل رای داد که به گفته وزیر صنایع، مهم ‌ترین ماموریت آن، رفع هرچه سریع‌ تر مشکلات واحدهای تولیدی و نیز شهرک ‌های صنعتی کشور است.

9 اردیبهشت 1390، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی از دستور رییس ‌جمهور برای رفع موانع استفاده از ذخیره 35 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی خبر داد.

9 اردیبهشت 1393، بانک مرکزی با ارسال نامه ‌ای به شبکه بانکی، توافق اخیر بانک ‌ها و موسسات اعتباری در زمینه «کاهش سقف نرخ‌های سود سپرده» را به‌ طور رسمی ابلاغ کرد. هدف از این اقدام، «انتظام ‌بخشی به بازار پول و جلوگیری از نرخ ‌های هیجانی»، «کاهش هزینه و ریسک تسهیلات ‌دهی»، «ایجاد رقابت سالم در شبکه بانکی» و «متناسب کردن نرخ ‌ها با کاهش تورم» عنوان شده است.

9 اردیبهشت 1394، شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات را 4 درصد کاهش داد و به تبع آن نرخ سود سپرده بانکی نیز 2 درصد تنزل یافت.

9 اردیبهشت 1397، رئیس کمیته دفاع شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که ظرف 17 سال بیش از 430 میلیارد دلار سرمایه این کشور به‌صورت غیرقانونی برداشت شده است.

9 اردیبهشت 1398، فروش واحدهای مسکونی نوساز - حداکثر سه سال ساخت - در مناطقی از تهران مشمول تخفیف ویژه مالیات نقل‌وانتقال ملک شد. براساس آنچه برای نحوه محاسبه ارزش معاملاتی املاک شهر تهران - مبنای عمل مالیات فروش مسکن در سال 98 - در نظر گرفته شده بود در محدوده بافت فرسوده تهران، فقط 50 درصد ارزش معاملاتی تعیین شده، مبنای مالیات 5 درصدی قرار می‌گرفت.

9 اردیبهشت 1399، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور ابلاغیه‌ای ضمن موافقت با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم درآمد، موارد سه‌گانه‌ای را به عنوان امور لازم الرعایه در این واگذاری‌ها مورد تأکید قرار دادند

9 اردیبهشت 1400، هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز، پنجشنبه (9 اردیبهشت 1400) با کاهش قیمت 79 هزار تومانی نسبت به روز گذشته 9 میلیون و 949 هزار تومان معامله شد تا مجددا در کانال 9 میلیون تومان قرار گیرد.

منبع: تابناک


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdgzz