پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/21 20:19
سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت | وام سهام عدالت
کد خبر: 19782

سهام عدالت | وراث متوفیان کی می توانند سهام عدالت بگیرند | زمان انتقال مشخص شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انتقال سهام متوفیان به وراث تا آخر شهریورماه خبر داد.
سهام عدالت: به نقل از سنا؛ پیمان حدادی مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار پیرامون موضوع سود سهام عدالت بیان کرد: سود سهام عدالت افراد حقیقی اسفند ماه سال گذشته پرداخت شد، در این میان سود سهامداران حقوقی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی مانده بود که آن هم هفته گذشته توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) واریز شد. براین اساس، سهامداران حقوقی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده‌اند، حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا در پایان هر ماه شرکت سمات سود آن‌ها را پرداخت کند.
سهام عدالت: او تاکید کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) انجام شده است، در پایان هر ماه سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت نام کنند و سود خود را نگرفته باشند، در پایان ماه ثبت نام خود، سود سهام عدالتشان را دریافت خواهند کرد.
به گفته پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با قوه قضاییه مکاتبات و جلسات زیادی در زمینه سهام عدالت متوفیان داشتند.

قوه قضاییه، اطلاعاتی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده است، اما این اطلاعات قابلیت استفاده به صورت فنی را ندارند. زیرا با شاکله مناسبی تهیه نشده است.

بر اساس اظهارات حدادی، برای حل این مشکل، جلساتی برگذار شده و بنابر پیش‌بینی‌ها، شرکت سمات در حال برنامه‌ریزی سامانه‌ای در این خصوص است.

از سوی دیگر، اطلاعات لازم از قوه قضاییه به سمات در حال ارسال است و به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری، فرآیند نقل و انتقال سهام فوت شده‌ها انجام شود.

با وجود این اظهارات، 23 اسفندماه سال گذشته بود که محسن انصاری مهیاری، مدیر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت مشمولان متوفی گفت: تا یک ماه آینده شرکت سپرده‌گذاری اطلاعیه رسمی در زمینه سهام عدالت متوفیان منتشر خواهد کرد.

به گفته وی، در این اطلاعیه اعلام می‌شود که وراث باید به چه سایتی مراجعه کرده و برای دریافت این سهام چه مدارکی را کامل کنند.

سردرگمی برای سهامداران

وراث برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت اشخاص متوفی باید به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی، از مشمول بودن وی مطلع شوند.

با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی، صورت وضعیت دارایی سهام عدالت نیز، قابل مشاهده است.

می‌توان گفت سهام عدالت فوت‌شدگان، از جمله موضوعات مرتبط با سهام عدالت است که نسبت به سایر موارد، روند طولانی‌تری را برای عبور از مرحله آزمون و خطا طی کرده است.

اما در حال حاضر با وجود اینکه مدت زیادی از تعیین روش انتقال سهام به وراث می‌گذرد، هنوز اقدامی جدی برای شروع فعالیت سامانه مورد نظر صورت نگرفته است و بسیاری از افراد همچنان در انتظار انتقال سهام عدالت هستند.

درواقع وعده‌های نامشخص مسئولان و بی‌توجهی به تسریع فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان، تاکنون نتیجه‌ای جز سردرگمی برای سهامداران نداشته است.

منبع: تحارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5l6p