چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/20 20:42
رپورتاژ آگهی/
کد خبر: 19758

روانشناسی معامله چیست؟

روانشناسی معامله یک اصطلاح کلی و گسترده است که به موارد مختلفی اشاره می کرد. روانشناسی معامله تمام عواطف و احساساتی را در بر می گیرد که یک معامله گر معمولی در هنگام ترید در بازار مالی با آن مواجه می شود. برخی از این احساسات می توانند مفید واقع شوند و برخی از آنها هم ضرر را به همراه دارند. احساساتی همچون ترس، حرص، اضطراب، عصبانیت و ... از جمله مواردی هستند که شما باید تا حد ممکن از آنها دوری کنید. جالب است بدانید که روانشناسی معامله یک مبحث فوق العاده پیچیده به حساب می آید و تسلط بر روی آن به وقت و تمرکز زیادی نیاز دارد. امروز ما قصد داریم تا نکات مهمی را در مورد روانشناسی معامله در به شما بگوییم. پس با ما همراه باشید.

Capture

روانشناسی معامله

 

در این نوع روان شناسی، کدام جنبه رایج تر است؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که کدام جنبه روانشناسی معامله رایج تر است؟ معمولا کاربران بروکر الیمپ ترید با جنبه های منفی مربوط به روان شناسی مواجه می شوند. افراد خیلی کم با جنبه های مثبت و خوب مواجه خواهند شد. تاثیرات منفی می توانند درصد سود را کم کنند یا سود را به ضرر تبدیل کنند. فقط کافی است که کمی به این قضیه فکر کنید.

هنگامی که شما محاسبات مورد نیاز را انجام داده اید و مقداری سود کسب کرده اید، به سرعت به خاطر ترس معامله را می بندید. این مسئله باعث می شود تا فعالیت های مد نظر شما تحت تاثیر قرار گرفته و درصد سود شما کم شود. روانشناسی معامله تلاش دارد تا جنبه های منفی را از بین ببرد و جنبه های مثبت را افزایش دهد. در این صورت، شما با خیال راحت می توانید نسبت به معامله اقدام نمایید.

 

Capture.JPGث

روانشناسی معامله

 

مدیریت احساسات در روانشناسی معامله

یکی از مهم ترین مباحثی که در هنگام توجه به روانشناسی معامله شما باید به آن توجه کنید، مدیریت احساسات است. احساساتی همچون ترس، حرص، طمع و هیجان می توانند مشکلات خاص خود را به همراه داشته باشند. به همین علت، در هنگام مدیریت احساسات شما باید مراقب باشید تا در دام این احساسات نیافتید. جالب است بدانید که این احساسات می توانند ضرر های زیادی را برای شما به همراه داشته باشند.

 بیایید تا یک مثال را در زمینه طمع با هم بررسی کنیم. شما یک سهام را می خرید و مقداری سود کسب می کنید. بهتر است که شما با انجام محاسبات سر زمان مناسب سهام را بفروشید و از بازار خارج شوید. اگر شما دچار طمع شوید، با مشکلات خاصی مواجه خواهید شد. در مورد مبحث روانشناسی معامله در فارکس در باینری آپشن کلاب بیشتر بحث شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5lwp