پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/16 19:37
حقوق بازنشستگان
کد خبر: 19670

حقوق بازنشستگان l جزییات میزان افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان را در سازمان تامین اجتماعی متناسب با افزایش حقوق مصوب کارگران در شورای عالی کار تعیین و تصویب کردیم که به دولت ارسال شده است.
افزایش حقوق بازنشستگان در ابتدا سال جاری مورد بحث بوده است، این افزایش حقوق بازنشستگان قرار است این هفته در جلسه دولت تصمیم گیری شود. وزیر کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: افزایش حقوق بازنشستگان را در سازمان تامین اجتماعی متناسب با افزایش حقوق مصوب کارگران در شورای عالی کار تعیین و تصویب کردیم که به دولت ارسال شده است. 
رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت : می گویند تفاوت قیمت کالا ها در ایران و سایر کشورها باعث قاچاق کالا و هدر رفتن سرمایه کشور می شود خوب قیمت ها را واقعی ولی یارانه آن را هم با رقم واقعی به مردم بدهید تا مشکل حل شود.علی دهقان کیا درگفتگو با خبرنگار عصر خبر افزود: یارانه ها به نام مردم و به کام دیگران است و سوداگران در حال مکیدن خون مردم هستند.
سبد هزینه خانوار واقعی محاسبه شود/ تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در جلسه یکشنبه هفته آینده دولت
وی با تاکید بر این که در صورت واقعی سازی قیمت ها باید سبد هزینه خانوار نیز در تعیین مزد کارگران واقعی محاسبه شود، گفت: واقعی سازی یکطرفه مورد تایید نیست و مشگل گشا نیز نخواهد بود.

دهقان کیا با انتقاد از اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس در خصوص مزد کارگران و بازنشستگان گفت: آیا نمایندگان به قانون خود اعتقاد دارند؟ اگر دارند چرا نظارت نمی کنند.

وی گفت: در سال 69 قانون کار مصوب و مقرر شد تا مشاغل دائم از موقت تفکیک شود آیا اجرای یک مصوبه قانونی بیش از 31 سال زمان می خواهد؟ 

او با قدردانی از رئیس جمهور درباره دستور بررسی امنیت شغلی کارگران گفت: برخی می خواهند آوراهای دولت ها و مجالس گذشته را بر سر دولت رئیسی خراب کنند.آقایان مدعی تا قبل از این کجا بودید؟

وی گفت: اگر در گذشته مزد مطابق تورم افزایش پیدا می کرد امروز شاهد عقب ماندگی 200 درصدی مزد کارگران از سبد هزینه خانوار نبودیم.حالا برخی آقایان معلوم الحال مدعی دولت رئیسی شده اند؟ 

سبد هزینه خانوار واقعی محاسبه شود/ تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در جلسه یکشنبه هفته آینده دولت

وی گفت طبق اعلام رسمی شورای عالی کار سبد هزینه خانوار برای سال جاری حدود 9 میلیون تومان اعلام شد در حالی که همین رقم هم برای سال جاری مصوب نشده است اما در حد مقدور مزد کارگران برای 1401 مصوب شد اما برخی برای مزد کارگران در سال جاری تب کرده اند.

وی با انتقاد از 26 قانونی که در گذشته موجب بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی می شود، گفت: سیاست های کلان تامین اجتماعی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده باید مبنای کار دولتمردان و مسولان سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و به حق الناس بودن تامین اجتماعی توجه شود.

وی تصریح کرد: بدهی ماهانه دولت به سازمان تامین اجتماعی6 هزار و 70 میلیارد تومان است ودر مجموع دولت 450 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

وی با بیان این که تکلیف میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در جلسه یکشنبه هفته آینده دولت مشخص می شود، گفت: از دولت مردمی درخواست داریم به سخنان افراد مغرض که به دنبال حاشیه سازی برای دولت هستند گوش نکند و طبق قانون عمل نماید.

افزایش حقوق بازنشستگان در انتظار تصویب دولت

2 نظر، 6 در صف انتشار و 0 تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر کار عنوان کرد: افزایش حقوق بازنشستگان را در سازمان تامین اجتماعی متناسب با افزایش حقوق مصوب کارگران در شورای عالی کار تعیین و تصویب کردیم که به دولت ارسال شده است و امیدواریم در جلسات آتی هیئت دولت تصویب شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان را در سازمان تامین اجتماعی متناسب با افزایش حقوق مصوب کارگران در شورای عالی کار تعیین و تصویب کردیم که به دولت ارسال شده است و امیدواریم در جلسات آتی هیئت دولت مطرح  و تصویب شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8mob