چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/25 22:54
دانشگاه هرمزگان در مسیر تضمین اشتغال؛
کد خبر: 19353

بورسیه 60 دانشجو برای نخستین بار در هرمزگان

طی نشست مشترکی که بین هیئت‌ رئیسه دانشگاه هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت بنا گستر کرانه برگزار شد، پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر شد تربیت نیروی انسانی مورد نیاز شرکت، در رشته‌ و مقاطع تحصیلی مختلف تحت عنوان دانشجویان بورسیه به‌منظور جذب و به‌کارگیری در شرکت بنا گستر کرانه پس از فارغ‌التحصیلی توسط دانشگاه هرمزگان انجام شود.

محمدصادقی رئیس دانشگاه هرمزگان با اعلام ابعاد مختلف اولین قرارداد بورسیه با تضمین اشتغال توسط شرکت خصوصی با این دانشگاه گفت: این ابتکار دوجانبه به مفهوم گذر از آزمون و حرکت به سمت مدل بورسیه برای جذب خواهد بود‌ و می‌تواند عیوب استخدام مبتنی بر آزمون را رفع کند و منجر به تربیت هدفمند نیروی انسانی شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه هرمزگان به‌عنوان دانشگاه ارزش‌آفرین می‌تواند در راستای تعاون علمی با صنعت، با مدل مذکور  و سایر صنایع همکاری کند می‌توانند انتظارات صنایع را در جذب نیروی کارآمد پاسخ دهد.

رئیس دانشگاه هرمزگان افزود: امیدواریم این ابتکار به‌عنوان اولین قرارداد بورسیه با بخش خصوصی الگویی مناسب برای تربیت نیروی متخصص و ماندگار در استان باشد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از تلاش‌های چشم‌گیر صورت گرفته از سوی دانشگاه هرمزگان که در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: این مدل جذب دانشجو قابل‌گسترش و استفاده در تمامی صنایع استان است

وی عنوان کرد: امیدوارم صنایع از این حرکت در جذب و استخدام نیروی انسانی ماندگار و توانمند استفاده کنند.

سعید سپهری راد مدیرعامل شرکت بنا گستر کرانه نیز ضمن ابراز خرسندی از بورسیه کامل دانشجویان مورد توافق و اشتغال بر اساس مدل طراحی‌شده، اظهار داشت: این مجموعه آمادگی لازم را برای سایر همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با دانشگاه هرمزگان دارد و امیدواریم این مدل مورد استقبال سایر صنایع نیز قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این نشست قرارداد تربیت نیروی انسانی موردنیاز در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف موردنیاز شرکت بنا گستر کرانه تحت عنوان دانشجویان بورسیه در دانشگاه هرمزگان برای ۶۰ دانشجو و در مدت شش سال به امضای طرفین رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2aylol