دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/26 13:40
کد خبر: 15807

پیش‌بینی بورس هفته آخر فروردین

​بازار سهام در جریان معاملات هفته گذشته، با روند نوسانی همراه بود. با وجود صعود شاخص در معاملات روز سه‌شنبه، شاخص در پایان هفته نزولی بود. اما وضعیت بورس در هفته آینده چگونه است؟

بورس به مدت دو هفته در شرایط نزولی قرار داشت و بسیاری از کارشناسان و سهامداران از روند نزولی بازار گلایه داشتند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشستی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی را تصویب کرد. در روز بعد از انتشار این خبر، در جریان معاملات روز سه‌شنبه، شاخص کل مثبت شد. بعضی از کارشناسان معتقدند اگر این تزریق نقدینگی ادامه‌دار باشد، احتمال دارد روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز در هفته‌های بعدی ادامه داشته باشد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط بازار توضیح داد: در حال حاظر بازار در شرایطی قرار دارد که نیاز دارد ارزش معاملات افزایش یابد. یکی از راه‌های افزایش حجم معاملات این است که افرادی که دارای نقدینگی هستند وارد بازار شوند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره دامنه نوسان توضیح داد و گفت: وجود دامنه نوسان، باعث شده صف‌های فروش طولانی مدتی را شاهد باشیم. اگر دامنه متغیر به حالت قبل و مساوی برگردد، بازار از دید خیلی از سهامدارانی که نقد هستند جذابیت دارد.

او در ادامه گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد و نمادها با کاهش قیمت زیادی همراه نشوند، بازار تحرکی نخواهد کرد.

علی عصاری درباره طرح‌های حمایتی برای شرایط بازار اظهار کرد: تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی یکی از طرح‌های حمایتی برای شرایط بازار است. اینگونه حمایت‌ها و طرح‌ها به صورت مُسکن‌های کوتاه مدت است و تاثیر بلند مدتی در بازار ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxjbm