یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/20 12:57
کد خبر: 15794

طلا بخریم یا نخریم؟

طلا، دلار، بورس و ارز دیجیتال معمولا چهار گزینه سرمایه‌گذاری برای افرادی است که سرمایه بزرگی ندارند.

در میان چهار گزینه سرمایه‌گذاری برای افراد با سرمایه کم، بورس که مدتهاست چشم افراد زیادی را ترسانده است و ارز دیجیتال هم با وجود سودآوری قابل توجه، رشته بسیار تخصصی است و کارشناسان معتقدند که اگر افراد بدون آموزش لازم وارد این بازار شوند سرنوشتی مشابه سهامداران بورس خواهند داشت.

از بین دو گزینه دیگر یعنی دلار و طلا، دلار ریسک بیشتر و بازدهی کمتر در سال ۹۹ داشته است. از آن سمت دولت و بانک مرکزی بارها وعده داده که قیمت ارز را کاهش می‌دهند.

قیمت طلا هم گرچه تابعی از قیمت دلار است اما بسیاری از افراد اعتقاد دارند در حال حاضر گزینه قابل اعتمادتری برای سرمایه‌گذاری است و بسیاری از افراد می‌پرسند که آیا در حال حاضر خرید طلا منطقی است یا نه؟

میترا تاتاری، کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به این پرسش می‌گوید: با توجه به اینکه تمام بازارهای ایران در حال حاضر در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برند، خرید طلا یا سرمایه‌گذاری در بازارهای جدیدتر و به عبارتی جابه جایی سرمایه از بازاری به بازار دیگر اشتباه است و بهتر است افراد از این رفتارهای سرمایه‌گذاری اجتناب کنند.

او تاکید می‌کند: بلاتکلیفی در بازارها موجب شده که قیمت دلار و طلا و شاخص بورس در محدوده مشخصی نوسان کنند و در شرایط حاضر سود خاصی نرسانند.

بنابراین با توجه به اینکه بازگشت امریکا به برجام، می‌تواند وضعیت بازارها را دستخوش تغییر کند، بهترین راه سرمایه‌گذاری در حال حاضر این است که فعلا پول خود را به هیچ کدام از این بازارها نبرده و افراد پول خود را در بانک سپرده کنند تا تکلیف بازارها روشن شود.

تاتاری همچنین ادامه می‌دهد: افرادی هم که از قبل دلار یا طلا خریده یا پول خود را به بورس برده، بهتر است که سرمایه خود را در همان بازارهای قبلی نگه دارند و فعلا ریسک جدید نکنند.

 

 

منبع: تجارت نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8omj