پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/11/08 15:24
کد خبر: 15339

قیمت جدید انواع پراید + جدول قیمت

سعید موتمنی در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، گفت: وضعیت بازار خودرو بسیار آرام است، نوسانات جزئی در این بازار وجود دارد اما همچنان روند آرامی را دارد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی، در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، گفت: وضعیت بازار خودرو بسیار آرام است، نوسانات جزئی در این بازار وجود دارد اما همچنان روند آرامی را دارد. 

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران  خودرو  با تاکید بر اینکه تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو، اثرات کوتاه مدتی روی بازار خواهد گذاشت، گفت: روز گذشته خبری مبنی بر تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت منتشر شد که ممکن است اثرات روانی ۲، ۳ روزه در بازار بگذارد. اختلاف قیمت ۳۰ درصدی بین قیمت کارخانه و بازار وجود دارد و همین میزان نیز طی ۲ ماه آینده حفظ خواهد شد.  

 

موتمنی تشریح کرد:این تغییر فرمول مختص به برخی از خودروها است که آن هم مبنی بر افزایش تولید است، حال ممکن است عده‌ای از این فضای پیش آمده سوء استفاده کنند. بازار از اوایل آبان ۳۰ درصد کاهش قیمت را حفظ کرد و همچنان شاهد ثبات قیمت در این بازار هستیم.  

وی تشریح کرد: می‌توان گفت تا ۲ ماه آینده هیچ افزایش قیمتی در بازار خودرو نخواهیم داشت چرا که نرخ ارز به ثبات کلی رسیده است. به دلیل اینکه در بازار سرمایه نوسانات ارزی نداریم و از آنجایی که ارز تاثیرات مستقیمی در بازار خودرو دارد، بنابراین پیش بینی می‌شود تا آخر سال تغییراتی در نرخ خودرو رخ ندهد.

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه خرید و فروش در بازار به نقطه صفر رسیده است و معامله‌ای انجام نمی‌شود، ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌های موجود در بازار صرفا روی کاغذ اعلام می‌شود و سلیقه ای است، البته مشتریان توان خرید خودرو با قیمت‌های موجود را ندارند و افراد منتظر هستند نرخ خودرو به قیمت واقعی برسد.

نام خودرو  قیمت (تومان)
پژو ۴۰۵ ۱۷۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس  ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۹۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۲۴۸.۰۰۰.۰۰۰
سمند  ۱۷۸.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۳۱  ۱۰۳.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰
پراید۱۳۲   ۱۰۱.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ ۱۲۴.۰۰۰.۰۰۰
هایما ۶۷۸.۰۰۰.۰۰۰

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oazvq