یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/11/08 05:16
کد خبر: 15333

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس شد + سوابق

محمد علی دهقان دهنوی ، جوان ترین رئیس سازمان بورس ایران شد.

هفته گذشته حسن قالیباف اصل که از 23 فروردین ماه سال جاری و با رای اعضای شورای عالی بورس به عنوان سکاندار سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده بود، از ریاست سازمان بورس استعفا داد و در متن نامه استعفای خود اعلام کرد: در سخت‌ترین شرایط که مردم دعوت عمومی به بازار سرمایه شده بودند، آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق‌های سهام دولتی (ETF) در بورس در حال انجام بود، این وظیفه خطیر را بر عهده گرفتم و در طول چند ماه خدمت در دشوارترین شرایط به دنبال توسعه بازار، تامین مالی ابزارها و نهادهای مالی بودم که در کمترین زمان بزرگترین کارها در بازار سرمایه انجام شد، اما به واسطه اقدامات سیاسی و ورود غیرحرفه ای و بیش از حد اشخاص و مسوولین به مباحث بازار سرمایه و بروز افت و خیز شدید شاخص کل بورس تهران هیچ وقت دیده نشد.

وی مدیر عاملی شرکت بورس اوراق بهادار تهران را به مدت ۱۰ سال در کارنامه خود دارد.

حال  بعد از گذشت یک هفته از استعفای حسن قالیباف اصل و بررسی گزینه‌های مطرح شده برای انتخاب و جایگزینی رییس سابق سازمان بورس، دقایقی قبل مدیر روابط عمومی سازمان بورس از انتخاب محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد به عنوان ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

دهقان دهنوی که دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس دارد،  پیش از این عضو هیات‌مدیره بانک مسکن بود و هم اکنون به عنوان معاون وزیر اقتصاد در وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت است.  

وی همچنین عضویت در هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و معاونت آموزشی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران را در سوابق کاری خود دارد .

 

biography-pejman-jamshidi-and-his-wife-pendarmovie-com-13

 

سوابق محمد علی دهقان دهنوی

محمد علی دهقان دهنوی ، جوان ترین رئیس سازمان بورس ایران شد. وی جایگزین دکتر حسن قالیباف اصل ، سکاندار پیشین بازار سرمایه کشور شد و سکانداری سازمان بورس و اوراق بهادار تهران را از هفتم بهمن ۹۹ در دست گرفت.

محمدعلی دهقان دهنوی همچون دکتر قالیباف اصل، دکترای علوم اقتصادی دارد و سوابق تالیفی، تدریسی و فعالیت در حوزه بالادستی امور اقتصادی کشور را در کارنامه دارد. شورای عالی بورس که ۶ عضو آن از طرف دولت تعیین می شوند، به ریاست محمدعلی دهقان دهنوی به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار تهران رای دادند.

محمد علی دهقان دهنوی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بود و در بانک مسکن نیز سابقه عضویت در هیات مدیره داشت. محمدعلی دهقان دهنوی، متولد چهاردهم اردیبهشت سال پنجاه و هفت است و استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی محسوب می شود.

ایشان دروس علم اقتصاد، بازار پول و سرمایه و مدیریت ریسک و ارزیابی سیستم ها را در مقطع کارشناسی و ارشد در این دانشکده تدریس می کند. کتاب الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی و نقشه راه قوه قضاییه، کتابی بود که محمدعلی دهقان دهنوی در سال ۹۳ برای دانشگاه علوم قضایی نوشته بود.

محمدعلی دهقان دهنوی از سال ۱۳۸۴ تا کنون ده ها مقاله در نشریات و کنفرانس های داخلی ارائه کرده است که موضوع بسیاری از این مقالات، مسائل بانکی و پولی و بورس و مدیریت بنگاه های مالی و غیر مالی می باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdk7n