یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/11/07 03:34
کد خبر: 15296

پولدارترین مرد جهان را بشناسید + عکس

ایلان ماسک، بانی و مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس روز پنجشنبه با پشت سر گذاشتن مالک آمازون با اختلافی چهار میلیارد دلاری پولدارترین مرد دنیا لقب گرفت.

جف بیزوس از ۲۰۱۷ پولدارترین مرد دنیا بود و امسال هم به لطف رونق خیره‌کننده تجارت شرکت آمازون در زمانه شیوع کرونا ده‌ها میلیارد دلار دیگر بر ثروت خود افزوده بود.

کمتر کسی تصور می‌کرد به این زودی‌ها کسی بتواند این عنوان را از بیزوس بگیرد و جدا شدن از همسر و بخشیدن بخشی از ثروت هم نتوانست مالک آمازون را از تخت سلطنت پایین بکشد.

با این حال، چرخ روزگار چنان چرخید که باد پیروزی به پرچم تسلا وزید و بازار خودروهای برقی شرکت ایلان ماسک چنان پررونق شد که ارزش سهام تسلا در بازار سرمایه صدها درصد رشد کرد. وقتی روز پنجشنبه سهام تسلا حدود شش درصد دیگر مثبت خورد، ارزش دارایی‌های ماسک به حدود ۱۸۵ میلیارد دلار رسید؛ کمی بیش از چهار میلیارد دلار بیشتر از ثروت مالک آمازون.

هر سهم تسلا در بازار سرمایه حدود یک سال پیش فقط ۹۸ دلار ارزش داشت، در حالی که امروز به رقم خیره‌کننده ۸۱۶ دلار رسیده است. در این یک سال ۱۵۰ میلیارد دلار به ثروت این میلیاردر و کارآفرین ۴۹ ساله آمریکایی افزوده شده و ارزش تسلا به تنهایی از مجموع ارزش سهام پنج غول خودروسازی دنیا یعنی تویوتا، فولکس‌واگن، هیوندای، فورد و جی‌ام فراتر رفته است.

 

download

شش راز ایلان ماسک برای پیروزی در زندگی و تجارت

کارآفرین بلندپرواز آمریکایی و پولدارترین مرد دنیا که دارایی‌اش روز جمعه به ۱۹۵ میلیارد دلار رسید، چگونه به این پیروزی دست یافت؟ آنچه می‌خوانید، گزیده راهنمایی‌هایی او برای کسانی است که می‌خواهند دست‌کم حساب پرپول داشته باشند.

۱. به پول فکر نکنید: خود ماسک تا چند سال پیش نمی‌دانست چقدر پول دارد و روز پنجشنبه هم وقتی شنید پولدارترین مرد دنیا شده، در توییتر خود ابتدا نوشت «چه جالب!» و بعد خیلی زود با عبارت «حالا برگردیم سر کار» به آن واکنش نشان داد. او معتقد است اگر به پولدار شدن فکر نکنید، پول خودش با کار زیاد می‌آید.

۲. پی عشق خود بروید: ایلان با راه‌اندازی شرکت اسپیس‌ایکس در پی پول درآوردن نبود، بلکه می‌خواست یک رویای دور و دراز را عملی کند و نخستین انسان را به سیاره مریخ بفرستد. این پروژه با پول‌های ماسک پیش رفت اما این عشق و شور او بود که آن را به پیروزی رساند و حالا اسپیس‌ایکس میلیاردها دلار می‌ارزد.

۳. از بزرگ فکر کردن نترسید: یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های ایلان ماسک، بلندپروازانه و جسورانه بودن پروژه‌های اوست. دگرگون کردن صنعت خودروسازی، مستعمره کردن مریخ، ساختن قطارهای فوق‌سریع در تونل‌های خلاء و وارد کردن هوش مصنوعی در مغز انسان کارهایی است که فقط از یک ذهن بی‌پروا برمی‌آید.

۴. آماده خطر کردن باشید: ماسک ۱۹ سال پیش در حالی وارد دنیای پروژه‌های آینده‌نگرانه و خطرناک شد که فقط ۲۰۰ میلیون دلار داشت. بعد تصمیم گرفت ۱۰۰ میلیون دلار را کنار بگذارد و با ۱۰۰ میلیون دلار دیگر پروژه‌ها را پیش ببرد. حتی کار به جایی رسید که برای خرج زندگی شخصی‌اش ناچار شد از دوستان قرض بگیرد.

۵. منتقدان را نادیده بگیرید: ایلان وقتی سنگ بنای اسپیس‌ایکس و تسلا را گذاشت، خودش هم به موفقیت آنها ایمان نداشت. دیگران هم طبعا مطمئن بودند ایده خودروهای برقی و خودران یا رسیدن به مریخ محکوم به شکست است اما او انتقادها را نادیده گرفت و امروز فقط اسپیس‌ایکس ۱۰۰ میلیارد دلار می‌ارزد.

۶. از خودتان لذت ببرید: با وجود ۱۲۰ ساعت کار کردن در هفته باز هم وقتی به دیدارش بروید، یک مرد خستگی‌ناپذیر و شاد می‌بینید. می‌گوید با لذت بردن از کار و زندگی است که می‌توان هم پولدار شد هم مشهور. ایلان ماسک نمونه انسانی است که کار می‌کند، کار می‌کند، کار می‌کند و البته شاد است و سرشناس.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45arpo