یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/11/05 14:56
کد خبر: 15261

پیش بینی قیمت دلار فردا 6 بهمن + جزئیات

در بازار امروز هم دو ارز پرطرفدار نوسانات بالایی را تجربه کردند، نرخ دلار در ابتدای معاملات امروز بازار آزاد تنها با ۵۰تومان افزایش نسبت به دیروز ۲۳۱۵۰ تومان اعلام شد.

در بازار امروز هم دو ارز پرطرفدار نوسانات بالایی را تجربه کردند، نرخ دلار در ابتدای معاملات امروز بازار آزاد تنها با ۵۰تومان افزایش نسبت به دیروز ۲۳۱۵۰ تومان اعلام شد و نرخ یورو در ۲۷۸۰۰تومان ثابت ماند؛ در اولین قیمتی که روی تابلوی صرافی‌ملی هم نمایان شد نرخ فروش دلار در ۲۲۴۳۰تومان ثابت ماند و یورو با ۵۰تومان کاهش به ۲۷۳۰۰تومان رسید، در سایر صرافی‌های رسمی نیز دلار ابتدای روز با قیمت ۲۲۴۰۰ و یورو ۲۷۱۰۰تومان فروخته می‌شد.

اما باز هم در میانه روز بازار وارد فاز افزایشی شد و قیمت دلار آزاد به ۲۳۶۵۰ و یورو به ۲۸۶۰۰تومان صعود کرد اما نرخ ارز در صرافی‌ملی کماکان ثابت ماند؛ در سامانه نیما هم نرخ فروش دلار با حدود ۱۵۰تومان افزایش نسبت به دیروز ۲۲۶۲۲ و یورو با ۶۵۰تومان کاهش ۲۸۲۸۰تومان اعلام شد.

یکی از دلایل رشد نرخ ارز در بازار امروز افزایش ۲۰۰تومانی ارزش درهم و رسیدن به سطح ۶۵۵۰تومانی بود که باعث تقویت انتظارات تورمی و افزایش قیمت دلار شد؛ از دیگر عواملی که نرخ ارز را طی چند روز گذشته با افزایش همراه کرده بالا رفتن تعداد خریداران و دست روی دست گذاشتن فروشندگان بوده است.

 

به گفته فعالان بازار، افزایش دامنه نوسان نرخ ارز باعث شده تا فقط معامله‌گرانی که ریسک‌پذیری بالا‌تری دارند در بازار بمانند و مابقی فعلا با توجه به آینده نامعلوم قیمت‌ها و پایداری جو ریزشی، ریسک خرید و فروش را نپذیرند چراکه همچنان انتظارها بر کاهش نرخ ارز بوده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بازار با موج سوم ریزش قیمت‌ها مواجه شود.

از طرف دیگر ماندگاری دلار صرافی‌ بانکی در کانال ۲۲هزار تومان این سیگنال را به بازار می‌دهد که بازارساز نرخ بالاتر از ۲۲هزار تومان را برای ارز آمریکایی قبول ندارد و همانطور هم که در صحبت‌های مسئولان نیز شنیده شده، قیمت واقعی دلار نرخ‌های فعلی نیست و درصورت آزادسازی منابع بلوکه شده ایران احتمال سقوط قیمت تا ۱۵هزار تومان وجود دارد.

اما در حال حاضر وضعیت بلاتکلیف بازار و نوسان زیاد نرخ ارز فرصت خوبی برای نوسان‌گیران ایجاد کرده تا بتوانند قبل از ریزش دوباره قیمت‌ها، سودی که در نرخ‌های بالاتر از دست داده‌اند را تا حدی جبران کنند، از همین رو تا پیش از تغییر رفتار دوباره بازار حجم خرید را بالا برده‌اند و هر زمان که جو کاهشی بر بازار غالب شد به سمت فروش هجوم خواهند برد.

اما آنچه که فعالان بازار یقین دارند، عدم توقف روند نزولی نرخ ارز و شروع دوباره کاهش قیمت‌ها در آینده نزدیک است؛ برای فردا ۶بهمن ماه نیز پیش‌بینی شده که دلار در معاملات ابتدایی روز با اندکی کاهش همراه خواهد شد و رفتار معامله‌گران مسیر بازار را در ادامه روز مشخص خواهد کرد.

 

منبع: اقتصادانلاین 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8qaw