پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/11/04 06:15
کد خبر: 15234

پیش بینی قیمت طلا در بهمن ماه + جدول قیمت امروز

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به قیمت‌های امروز طلا و سکه اظهار کرد: بازار طلا تقریبا به تعادل رسیده و روند آرامی را طی می‌کند و نوسانات جزیی که شاهد هستیم طبیعی است.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به قیمت‌های امروز طلا و سکه اظهار کرد: بازار طلا تقریبا به تعادل رسیده و روند آرامی را طی می‌کند و نوسانات جزیی که شاهد هستیم طبیعی است.

به گفته محمدولی، اگرچه اونس جهانی یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا است اما، بازار بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز است، بنابراین اگر بانک مرکزی بازار ارز را کنترل کند شاهد ثبات قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

او اضافه کرد: در حال حاضر فلز زرد به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی آمریکا است، اگر اتفاقات سیاسی و اقتصادی خاصی رخ ندهد اونس جهانی و نرخ ارز تغییر چندانی نخواهد کرد و قیمت طلا و سکه هم افزایش نخواهد یافت، اما هرگونه رخداد سیاسی که باعث رشد ارزش طلای جهانی و ارز شود، طلا و سکه را نیز گران خواهد کرد.

رییس اتحادیه طلا درباره وضعیت تقاضا نیز بیان کرد: نسبت به ماه‌های گذشته تقاضا برای مصنوعات طلا بیشتر شده و انتظار داریم با بازگشت آرامش به قیمت‌ها، در دو ماه باقی مانده از سال شاهد رونق بازار طلا و افزایش خرید طلا و سکه باشیم.

محمدولی همچنین از کاهش قاچاق معکوس طلا خبر داد و گفت: اگرچه بسیاری از واحد‌های تولیدی طلا در سال جاری مجبور به تعدیل نیرو شدند، اما به طور کل وضعیت تولید خوب است و برخلاف سال‌های قبل میزان واردات طلا به صورت قاچاق کاهش یافته و می‌توان گفت طلای خارجی در بازار نداریم.

 

 

قیمت طلا و سکه ۴بهمن ماه۹۹

رییس اتحادیه طلا با اشاره به قیمت‌ها بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران در ساعت (۱۲:۴۰)، قیمت هر قطعه سکه امامی با ۱۰۰هزار تومان کاهش در مقایسه با آخرین نرخ هفته گذشته به ۱۰میلیون و ۳۴۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید.

محمدولی اضافه کرد: قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید؛ همچنین قیمت هر مثقال طلا در بازار امروز چهار میلیون و ۴۴۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۵هزار تومان است.

 در حالی که به راه افتادن موج فروش و تقویت دلار به بازار طلا لطمه زده، قیمت فلز زرد روز جمعه تا بیش از یک درصد افت داشت، اما امیدها به بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا سبب شد تا قیمت طلا همچنان در مسیر ثبت اولین افزایش هفتگی طی 3 هفته اخیر باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.77 درصد کاهش به 1855 دلار و 61 سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت طلا به بالاترین رقم در طی 2 هفته گذشته رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با نیم درصد کاهش به 1859 دلار و 90 سنت رسید.

در این هفته قیمت طلا شاهد حدود 1.5 درصد رشد بود.

فیلیپ استریبل تحلیلگر بازار طلا در موسسه لاین فیوچرز در شیکاگو گفت: «صرف نظر از نوع دارایی ها همه چیز از بازار بورس گرفته تا محصولات کشاورزی شاهد کاهش قیمت است و تاکید زیادی بر این مسئله وجود دارد که آیا بسته محرک مالی جدید می تواند به تصویب برسد و اینکه آیا توزیع واکسن می تواند موثر باشد یا خیر.»

تقویت ارزش دلار نیز بر قیمت طلا تاثیر گذاشته و میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا در بالای یک درصد تثبیت شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یک بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری را به کنگره پیشنهاد داده، اما برخی جمهوری خواهان نسبت به رقم بالای این بسته ابراز نگرانی کرده اند.

ارزش سهام در بازارهای بورس جهان از رقم های بی سابقه خود عقب نشینی کرده و قیمت غلات نیز شاهد کاهش بوده است. این در حالی است که ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب شاهد رشد بوده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5elk