دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/29 02:21
کد خبر: 15127

پیش بینی قیمت طلا با آغاز کار بایدن + قیمت امروز

در روزهای گذشته شاهد افت قیمت طلا در بازارجهانی بودیم. در ادامه میتوانید قیمت طلای جهانی را مشاهده نمایید.

قیمت طلا | هفته‌ گذشته کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تحت‌تاثیر نرخ‌ ارز رخ داد و سکه بار دیگر به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگشت. هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در معاملات روز پنج‌شنبه ۱۰میلیون و ۶۵۰هزارتومان معامله شد و رکود جدیدی از خود برجا گذاشت.

 


آقازاده در کنار حیوان خانگی ترسناک و عجیبش + عکس


 

وقوع اتفاقات سیاسی بین‌المللی به‌ویژه در ایالات‌متحده سبب ریزش نرخ اونس جهانی شده که این مسئله نیز تاثیر مستقیمی بر روی نرخ ارز و سکه و طلا در بازارهای داخلی گذاشت و افت هفتگی سکه به ۱۰درصد رسید. البته به نظر می‌رسد با آغاز به کار دولت بایدن، بازارهای جهانی و داخلی به این مسئله واکنش نشان دهند و نرخ‌ها در بازارهای مالی تا حدودی تعدیل شود و در روزهای آینده بازار سکه و طلا نیز شاهد نوسانات بیشتر نرخ‌ها باشد

 

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

پس از دو هفته وقفه سایت کیتکو انتشار نظرسنجی‌ هفتگی خود را از سر گرفت این نظرسنجی در دو قالب عمومی و کارشناسی منتشر می شود که در آن دیدگاه سرمایه گذاران و تحلیل گران نسبت به روند قیمت طلا در هفته پیش رو پرسیده می شود.

بر اساس نظرسنجیکیتکو ، پس از افت هر اونس طلا به زیر 1825 دلار ، احتمال داده می‌شود قیمت طلا به سرعت بهبود نخواهد یافت.

تحلیلگران به کیتکو نیوز گفتند، طلا در پایان هفته میلادی (جمعه گذشته) فشار زیادی را شاهد بود زیرا فروش سهام در روز جمعه باعث وحشت در بازارهای فلزات شد . علاوه بر این ، افزایش شاخص دلار آمریکا اوضاع را برای طلا در کوتاه مدت بدتر کرد.

آدام باتن ، استراتژیست ارشد بازار در سایت Forexlive.  ، گفت: « بازار در حال نوسان و واکنش به 3 عنصر در بازار است، عواقب محرک‌ها ، نگرانی‌های تورمی و بازگشت دلار آمریکا به اوج. به همین ترتیب مدتی طول می کشد تا طلا دوباره شروع به صعود کند.»

فیلیپ استریبیل ، استراتژیست ارشد بازار در بلولاین فیوچر (شرکت تحلیل بازار)، گفت: با پایین آمدن سهام ، مردم وحشت کردند و شروع به فروش  کردند.

استریبل ادامه داد: « اگر شاخص دلار آمریکا همراه با بازده به روند صعودی خود ادامه دهد ، می توانیم پیش‌بینی کنیم قیمت طلا به زیر 1800 دلار پایین آمده و حتی به 1،795 دلار نیز برسد.»

تحلیل گران که در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند معتقدند، هفته جاری بین سقوط قیمت طلا و ثبات آن در بازار متفرق هستند و فقط اقلیت افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. به طور که  از 16 رأی، 37.5٪ قیمت پایین تر ، 37.5٪ خنثی و 25٪ صعودی برای هفته جاری را اعلام کردند.

تحلیلگران همچنین معتقدند که روند نزولی می شود که این نشانه ضررهای بیشتری آینده خواهد بود. جیم ویکوف ، تحلیلگر ارشد کیتکو ، گفت: « یک الگوی شوم نزولی در نمودار قیمت های طلا روزانه شکل گرفته است ، [به همین دلیل] من هفته جاری را ثبات همراه با اندکی کاهش قیمت پیش‌بینی می‌کنم.»

همین نگرانی‌ها در میان تاجران و دلالان در خیابان منعکس نشده است زیرا اکثریت به طور واضح همچنان برای طلا روند صعودی را در هفته جاری پیش‌بینی می‌کنند. از 17701 رأی ، 54.4٪ پیش‌بینی قیمت های بالاتر ، 21.9٪ خنثی و 23.7٪ قیمت های پایین تر را در هفته جاری انتظار دارند.

 

قیمت جهانی طلا امروز 99/10/29

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افت به 1827 دلار و 90 سنت رسید. در اوایل امروز قیمت طلا به پایین ترین رقم از دوم دسامبر یعنی 1809 دلار و 90 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه 2021 هم با 0.16 درصد افت به 1827 دلار رسید.

 

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی تریدر گفت: «در حالی که ترمیم فعلی دلار بیشتر ناشی از سرمایه گذاری های امن است تا تغییر واقعی روند نوسانات ارزش این ارز، بازار طلا در سطح فعلی قیمت ها همچنان از حمایت نسبی برخوردار است.»

 

اوایل صبح امروز ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب در نزدیکی بالاترین رقم 4 هفته اخیر باقی مانده و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی گشته بود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

 

اینز افزود: «بسته محرک مالی پیشنهادی دولت جدید آمریکا رقم بالایی دارد و ما شاهد تزریق 1.5 تا 1.9 تریلیون دلار نقدینگی به اقتصاد خواهیم بود که در هر صورت به نفع بازار طلاست.»

 

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا هفته گذشته از یک بسته محرک اقتصادی پیشنهادی به ارزش 1.9 تریلیون دلار رونمایی کرد و گفت خواهان تزریق 100 میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندان در طول 100 روز نخست ریاست جمهوری خویش است.

 

موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «دلار آمریکا و اوراق خزانه داری این کشور احتمالا در حال تبدیل شدن به بازارهای امن سرمایه گذاری هستند و این در کوتاه مدت به جایگاه طلا لطمه خواهد زد.»

 

منبع : تسنیم

 

چرا صعود طلا؟

کسانی که برای هفته جاری روند مثبتی را پیش‌بینی کردند، افت قیمت در روز جمعه را موقتی می دانند آدریان دی ، رئیس و مدیر عامل Adrian Day Asset Management گفت: تحلیلگران می گویند که افزایش نرخ های بهره برای طلا مضر است. اما نرخ بازدهی به سختی افزایش یافتند – از 0.096٪ به حداکثر 1.05٪ در یک سال رسیدند . علاوه بر این ، نرخ واقعی برای طلا مهم است و نرخ واقعی بهره هنوز منفی است.

دی افزود که اصول اساسی طلا بسیار مثبت باقی مانده است. او گفت: هزینه های دولت جدید آمریکا و جابجایی فدرال رزرو نیز به آن کمک کرده است، الگویی که در بیشتر کشورهای توسعه یافته منعکس شده است. طلا در زمان نقدینگی جهانی شکوفایی بیشتری را تجربه می کند.

 

 

قیمت طلا و سکه و دلار دیروز 28 دی ماه

از روز چهارشنبه که رئیس جمهور از دلار ۱۵ هزار تومانی سخن گفت، قیمت هر گرم طلا از یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومان به ۹۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. قیمت هر سکه تمام طرح جدید نیز از ۱۱ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۲۶۹ هزار تومان رسید.

در واقع قیمت هر گرم طلا طی سه روز اخیر ۱۰۶ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش یافته که معادل ۹٫۵ درصد می‌شود.

قیمت هر سکه تمام طرح جدید نیز طی سه روز اخیر ۹۳۷ هزار تومان کاهش یافته که حدود ۸٫۵ درصد می‌شود.

افت ۹٫۵ درصدی قیمت طلا و ۸٫۵ درصدی قیمت سکه درحالیست که قیمت دلار نیز در این سه روز ۸٫۵ درصد کاهش یافته است.//تجارت نیوز

 

 

نرخ انواع سکه، هر گرم طلای ۱۸ عیار و ارزهای شاخص در روند معاملات امروز بازار طلا و دلار به شرح زیر است:

 

lwx31nZJuaBj

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488q5a