پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/02 10:35
کد خبر: 14865

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین اموری است که سبب می شود حال روحی شما در زمان بدو ورود به منزل بسیار خوش شود. از همین رو باید متناسب با روحیات خود دست به تغییر دکوراسیون بزنیم. زمانی که شما طرفقدار وسایل نوستالژی و قدیمی هستید و هنوز علاقه مند به وسایل آنتیک و قدیمی هستید دیگر نیازی به چیدمان به سبک مدرن در منزل شما نیست.

دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین اموری است که سبب می شود حال روحی شما در زمان بدو ورود به منزل بسیار خوش شود. از همین رو باید متناسب با روحیات خود دست به تغییر دکوراسیون بزنیم. زمانی که شما طرفقدار وسایل نوستالژی و قدیمی هستید و هنوز علاقه مند به وسایل آنتیک و قدیمی هستید دیگر نیازی به چیدمان به سبک مدرن در منزل شما نیست. شما باید هم راستا با سبک کلاسیک گام بردارید. این روزها بسیاری از افراد تمایل دارند به سبک خانه های اروپایی دیزاین منزل خود را به تصویر بکشندبا این تصور که شبیه کشورهای جهان اول ایده پردازی های مدرن خود را به رخ کشیده اند. با این تفاوت که بسیاری از کشورهای اروپایی با تبعیت از آیین و سنت خود به سبک کلاسیک دیزاین می کنند و سبک مدرن با سبک اروپایی بسیار تفاوت دارد. در همین راستا برای آشنایی بیشتر شما با انواع سبک های دکوراسیون و آشنایی شما با این روش ها در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا سبک ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. امید است بعداز به اتمام رسیدن این مقاله بتوانید متناسب با نیاز و علافه مندی خود سبک ایده ال تان را انتخاب و آن را به تصویر بکشید.

 

 

J94511692

 

سبک دکوراسیون ایرانی

آیا می دانستید دکوراسیون های سنتی ایرانی این روزها در کشورهای پیشرفته بسیار سرو صدا به پا کرده است و طرفدارن مخصوص به خود را دارد. بهره گیری از معماری سنتی ایرانی و تلفیق آن با وسایل لوکس و سنتی ایرانی مثل فرش ایرانی خود سبب استقبال از این طرح شده است. استفاده از ایوان های رفیع با ستون های بلند همراه با هنر آینه کاری در داخل فضای ساختمان امری است که در عین سادگی شکوه و جلال بسیاری را برای خانه های ویلایی اروپایی به تصویر می کشد. این مهم این روزها حتی در کشور خود ما نیز بسیار مرسوم شده است با این تفاوت که قدری شکل مدرن تری را به خود گرفته است. شما نیز می توانید متناسب با سلیقه خود از این روند برای دیزاین کردن خانه های ویلایی خود بهره بگیرید. استفاده از شیشه های رنگی برای درب و پنجره های ورودی، به کار گرفتن آینه و شمعدان های آنتیک برای فضا سازی اتاق نشیمن، استفاده از لوسترهای بلوری قدیمی و فرش های ابریشمی سنتی شاید قدری برای شما هزینه بر باشد اما به شما این امکان را می دهد که به سبک ایرانی اصلی دکوراسیون خود را به تصویر بکشید.

 

 

X26898224

 

سبک دکوراسیون مینیمالیست

آیا می دانستید که سبک مینیمال در کشورهای مثل استرالیا بسیار طرفدار دارد. از آنجایی که این ایده پردازی فارغ از هر قید و بندی بدون هیچ محدودیتی دست شما را برای فضا سازی باز می گذارد در این کشور بسیار مرسوم شده است. حذف تمامی دیوارهای اضافه و پل زدن با طبیعت از مهم ترین فاکتورهای است که برای دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب رنگ های نرم و آرام برای سادگی بیشتر و اثر بخشی بیشتر آن با طبیعت و عدم استفاده از هیچ گونه وسیله پر زرق و برقی این سبک را به تصویر می کشد. اگر می خواهید با سبک مینیمالیست آشنا شوید باید بگویم به چیدمان خطی مدرن سبک مینیمال می گویند. سادگی اصلی ترین مولفه ای است که برای این دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال استفاده از شیشه های سکوریت بزرگ برای اتاق نشیمن به منظور به تصویر کشیدن فضای بیرون از اصلی ترین مولفه های دکوراسیون مدرن محسوب می شود. از سوی دیگر شما به هیچ عنوان وسیله اضافه ای را درمنزل مشاهده نمی کنید. شاید ساده ترین عنصر دستگیره های باشد که برای کابینت های آشپزخانه استفاده می شود و با تاچ کردن آن سعی کرده اند تا به این حد سادگی را در منزل به تصویر بکشند. پس اگر طرفدار دکوراسیون های ساده خطی هستید و نظم حاکم در منزل برای شما بسیار اهمیت دارد باید بگویم شما طرفدار ایده پردازی به سبک مدرن هستید.

 

 

J94511692

 

 سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

آیا می دانید دکوراسیون صنعتی در خانه های ایرانی خیلی طرفدار چندانی ندارد. این سبک درست شبیه چیدمان یک شیروانی یا انباری به ریخته البته با شکل مدرن تری است؛ یعنی از هر وسیله بلا استفاده ای با قدری فکر و ایده پردازی برای این گونه محیط ها می توان استفاده کرد. بر فرض زمانی که یک اتاق آجر می شود دیگر به گج کاری کردن برای پوشش دادن روی آجر نیازی نیست؛ زیرا هرچه ضمخت تر و طبیعی تر باشد به دکوراسیون صنعتی بیشتر نزدیک است. یا به عنوان مثال بهره گیری از شیر آلات و آهن ها و الوارها برای دیزاین کردن وسایل برقی و یا حتی ساخت عناصری مثل مبل و تخت امر دیگری است که در این دیزاین مورد استفاده قرار می گیرد. شاید سقف خانه های قدیمی که با چوب ساخته می شدند را هنوز به خاطر داشته باشید. می توانیم بگویم این سبک از ایده پردازی شاید قدری شبیه ایده های روستیک ما باشد اما بسیار به سبک داخلی صنعتی کشورهای اروپایی شباهت دارد. مادران ایرانی از آنجایی که بسیار لطیف هستند ودکوراسیون های ساده و مدرن را ترجیح می دهند به هیچ عنوان از این سبک ایده پردازی استقبال نمی کنند. باید بگویم این سبک برای کشورهای اروپایی و خانه های مجردی جوانان و نوجوان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

X26898224

 

 دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

این سبک از ایده پردازی برای کشورهای شمالی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که سادگی به شکل هنری در این ایده پردازی مورد استفاده قرار می گیرد با طبعیت شمال کشور سازگاری بیشتر دارد. یکی از ویژگی های بارز این سبک بهره گیری از رنگ سفید است تا رنگ طبیعت در فضای منزل نمود بیشتری داشته باشد. بر فرض زمانی که شما دیوار پوش و کف پوش منزل خودرا با تم رنگی قهوه ای در نظر می گیرید دیگر آب و رنگ گل های طبیعی در منزل شما نمودی دارد. حال زمانی که شما از رنگ سفید استفاده می کنید یک دسته گل طبیعی شبیه یک قاب عکس هنری در منزل شما به نمایش گذاشته می شود. از سوی دیگر از هنر الیاف طبیعی و یا خز برای دیزاین کردن رویه مبل یا پا دری یا یک دیوار پوش بسیار استفاده می شود. دیگر در این سبک از شال مبل خبری نیست بلکه شما شاهد یک نمد بافتنی روی مبل در قسمت نشیمن گاه آن هستید. استفاده از روشنایی طبیعی نیز عنصر دیگری است که حذف وسایل اضافه را از منزل شما فراهم می کند. در طرح های اسکاندیناوی بیشتر سعی بر آن است تا از عناصر طبیعی به جای وسایل مصنوعی استفاده شود.

 

 

Capture

 

دکوراسیون به سبک کشور فرانسه

آیا می دانستید رنگ های کرم و خاکی از نشان های اصلی دکوراسیون کشور فرانسه محسوب می شود. به عنوان مثال زمانی که شما از یک مبل چوبی استفاده می کنید رنگ کرم را به خانه خود مهمان کرده اید. این سبک طراحی برای تزئین با سایر عناصر نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا یک خانه روستایی گلی برای شما به سبک مدرن به نمایش گذاشته شود. طراحی کشور فرانسه می تواند استفاده از رنگ های گرم و نرم هم باشد بر فرض رنگ طلایی یا زرد را می توانید با عناصری مثل آجر و سنگ ترکیب کنید. این مهم از بالا پوش تا کف پوش و دیوار پوش یا منزل به تصویر کشیده می شود. هر چقدر رنگ ها گرم تر و روستیک تر باشد سبک فرانسوی ساده تر به نمایش گذاشته می شود. برای رنگ پردازی عموما از طروف چینی مزین بهره گرفته می شود که قدری آب و رنگ آن سبب جلوه دادن بیشتر به محیط می شود. سبک فرانسوی سبکی ساده و پر طرفدار است.

 

 

J94511692

 

 کلام آخر پیرامون انواع سبک دکوراسیون

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید سبک های دکوراسیون انواع بسیار متفاوتی دارد. از همین رو برای هر سبک نیاز است از آیتم های متفاوت تری بهره گرفته شود. بر فرض زمانی که شما قرار است به شکل یک دکوراسیون ایرانی اصلی ایده پردازی خود را به تصویر بکشید باید از امارتی بزرگ با سقف های بلند بهره بگیرید که با استفاده از هنر آینه کاری بتوانید نمای بهتری را در فضا در کنار درب و پنجره های چوبی با شیشه های رنگی به نمایش بگذارید. این امر درست در نقطه مقابل دکوراسیون مدرن قرار دارد؛ زیرا استفاده از وسایل ساده و دکوراسیون خطی پارامتر مهمی است که سبب می شد شما بتوانید به فضا سازی ساده تری دست پیدا کنید. اینکه شما می خواهید طراحی صنعتی داشته باشید کاملا شخصی است اما در کشورهای اروپایی بیشتر از این سبک هنر مندی استفاده می شود استفاده از عناصر بکر و دست نخورده و ایده پردازی با آن ها از اصلی ترین مولفه های دکوراسیون صنعتی محسوب می شود. در پایان می توانیم به چیدمان اسکاندیناوی اشاره داشته باشیم که با استفاده از رنگ سفید برای شهرهای شمالی هر کشور مورد استفاده قرار می گیرد تا طبیعت شبیه یک قاب عکس در بوم سفید به نمایش گذاشته شود. امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی چندین سبک از صدها سبک مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس با شناخت بیشتری بتوانید دست به ایده پردازی بزنید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qaakp