پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/25 10:19
کد خبر: 14669

خبر ویژه برای سهامداران سهام عدالت

سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت:سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند ملزم به ثبت نام در سامانه سجام نیستند.

سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند

 

اکبر حیدری سخنگوی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ، در رابطه با ضرورت ثبت نام سهامداران سهام عدالت در سامانه سجام برای دریافت سود، اظهار کرد: سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند هیچ الزام قانونی برای ثبت نام در سجام را ندارد.

وی تاکید کرد:نحوه تقسیم سود به مردم (همچون سایر شرکت ها) در مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی انجام خواهد شد و بر همین اساس بهترین و کم هزینه ترین روش تقسیم سود محسوب می شود.طی چند سال اخیر سامانه ای تحت عنوان «سامانه ملی سهام عدالت» راه اندازی شده و مردم به مدت سه سال  توانستند سود سالانه سهام خود را از طریق آن دریافت کنند  و مشکلی هم ایجاد نشد ،تلاش می شود با جلب موافقت مسئولان از همین ساختار موجود برای واریز سود  سهام عدالت استفاده شود.

 

او افزود:از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود برای تسهیل در ارائه خدمات به سهامداران در شرایط اقتصادی حاکم در کشور هزینه جدیدی به سهامداران عدالت تحمیل نکنند، بلکه برای کمک به آنها از ظرفیت سامانه های موجود سهام عدالت استفاده کنند.

سخنگوی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت افزود: باید اطلاعات به درستی به مردم منتقل شود،به عنوان مثال  به مردم اعلام می شد که اگر قصد فروش سهام یا شرکت در مجامع الکترونیکی را دارند لازم است که در  سجام ثبت نام کنند، در حال حاضر به دلیل عدم اطلاع رسانی درست افراد زیادی برای دریافت کد سجام به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کرده اند که در شرایط کرونایی درست به نظر نمی رسد.

حیدری بیان کرد :در قوانین هیچ الزام یا محدودیت زمانی برای دریافت کد سجام جهت دریافت سود وجود ندارد.هنوز نحوه پرداخت سود به سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، قطعی نشده است.

او گفت : پیشنهاد ما این است شرایطی فراهم شود که مردم سود سهام خود را از طریق سامانه سجام دریافت کنند، که برای انجام این کار باید زیرساخت ها محیا شود و ظرفیت سامانه سهام عدالت افزایش پیدا کند.

سخنگوی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت تصریح کرد: نکته ای که باید به آن اشاره کرد تاکید برخی از مسئولان استانی بر لزوم ثبت نام در سامانه سجام است که منجر به احساس اضطراری در مردم به دفاتر پیشخوان  و کارگزاری ها و افزایش تجمعات شده است، علت اصلی این گونه از تجمعات را می توان تعجیل سهامداران برای دریافت سود دانست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqqnl