دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/21 13:31
کد خبر: 14576

جهت دریافت وام 30 میلیونی بدون ضامن اینجا کلیک کنید

معاون سپرده‌گذاری مرکزی گفت: ۳۰ میلیون مشمول سهام عدالت که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ابتدای دی در ۵ بانک بورسی و دولتی وام دریافت یا اقدام به خرید کالا کنند.

سهام عدالت در دولت احمدی نژاد بوجود آمد. سهام عدالت برای تمام مردم ایران در نظر گرفته شده بود. سهام عدالت در طی چند ماه گذشته به ارزش رسید. سهام عدالت قابل فروش است. علیرضا ماهیار درباره چگونگی استفاده از کارت‌های اعتباری  سهام عدالت  به بازار گفت: این کارت‌ها همانند کارت‌های اعتباری که دولت به کارمندان برای خرید کالا ارائه می‌کند، است با این تفاوت که دارندگان این نوع کارت‌ها می‌توانند به جای خرید کالا درخواست وام خرد از بانک‌ها کنند.

 

وی افزود: ۵ بانک دولتی و نیمه دولتی شامل بانک ملی، پست بانک، ملت، صادرات و تجارت در ارائه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت اعلام آمادگی کردند البته برخی بانک‌های خصوصی نیز برای پرداخت وام خرد از طریق کارت‌های اعتباری سهام عدالت پای کار آمده‌اند. ساز و کار پرداخت وام خرد توسط بانک‌ها به دارندگان کارت اعتباری سهام عدالت با سود ۱۸ درصدی و بدون ضامن است.

 

کارت‌های اعتباری سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

این مقام مسئول ادامه داد: کارت‌های اعتباری سهام عدالت به سهامدارانی تعلق می‌گیرد که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کرده‌اند و تعداد آنها حدودا ۳۰ میلیون نفر برآورد شده است. این فرآیند به‌صورت تمام الکترونیک از مبدا بانک‌های عامل تا مقصد که سپرده‌گذاری و بازار سرمایه هستند، خواهد بود.

 

سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند چه کنند؟

ماهیار عنوان کرد: افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کرده‌اند باید سجامی باشند و بعد از احراز هویت در اپلیکیشن‌های مربوط به بانک‌های عامل و پس از اینکه سپرده‌گذاری سجامی بودن فرد را برای بانک تایید کرد، می‌تواند دارایی را مشاهده و متوجه شود چقدر دارایی سهام عدالت دارد و متناسب با آن فرم مربوطه را داخل سیستم بانک پر کند.

وی اضافه کرد: برخی بانک‌ها سرویس اپلیکشن لازم را برای ورود اینترنی مشمولان پیاده‌سازی کرده‌اند که آنها برای استفاده از مزایای این طرح می‌توانند از این طریق اقدام به دریافت وام کنند. برخی دیگر از بانک‌ها قرار است از طریق کارت‌های بانکی در دست مردم استفاده کنند. برخی بانک‌ها ۶۰ درصد ارزش روز دارایی فرد و برخی تا ۱۰۰ درصد هم برای اعطای تسهیلات پیش‌بینی کرده‌اند که ساز و کرا آن بستگی به بانک عامل دارد. در نهایت درخواست فرد به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شود.

ماهیار تصریح کرد: این درخواست‌ها به‌صورت تجمعی بوده و بحث توثیق مکانیزه اتفاق می‌افتد و بعد از آن شرکت به بانک اعلام می‌کند سهام فرد توثیق شد و بانک می‌تواند به سهامدار اعتبار دهد. برخی از بانک‌ها در نظر دارند این مبلغ را در قالب شارژ کردن کارت عادی مشتریان، برخی کارت خرید و برخی از طریق روش‌های نوین پرداخت شارژ کنند. پس از اینکه نخستین قرارداد نهایی شود، مردم می‌توانند از مزایای این کارت اعتباری از ابتدای دی ماه بهره‌مند شوند.

 

 

منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3999bo