پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/20 06:54
کد خبر: 13857

قیمت جهانی طلا امروز 20 آبان

در حالی که بار دیگر تمرکز بازار معطوف به احتمال ارائه محرک های مالی بیشتر برای احیای اقتصاد بحران زده جهان شده است، قیمت طلا پس از کاهش چشمگیر جلسه قبل امروز بار دیگر بیش از یک درصد افزایش یافت.

در حالی که بار دیگر تمرکز بازار معطوف به احتمال ارائه محرک های مالی بیشتر برای احیای اقتصاد بحران زده جهان شده است، قیمت طلا پس از کاهش چشمگیر جلسه قبل امروز بار دیگر بیش از یک درصد افزایش یافت.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 1.29 درصد افزایش به 1886 دلار و 99 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 1.61 درصد رشد به 1884 دلار و 20 سنت رسید.

 

روز دوشنبه پس از آنکه شرکت آمریکایی فایزر اعلام کرد که واکسن آزمایشی این شرکت برای مقابله با کرونا در آزمایش های اولیه بیش از 90 درصد موثر بوده است، قیمت طلا تا 5.2 درصد افت داشت.

 

لاچلان شاو تحلیلگر ارشد نشنال بانک استرالیا در این باره گفت، بعید است بانک های مرکزی جهان موضع انبساطی خود را در کوتاه مدت تا میان مدت تغییر دهند، زیرا توزیع واکسن و افزایش رشد اقتصادی زمان بر خواهد بود.

 

وی افزود: «اگر انتظارات تورمی در نتیجه احیای فعالیت های اقتصادی بالا برود، این مسئله مانع از بالا رفتن بازدهی واقعی اوراق قرضه بلندمدت دولت آمریکا خواهد شد و این به سود بازار طلا خواهد بود.»

 

ارائه محرک های اقتصادی که با تزریق نقدینگی بیشتر سبب افزایش نرخ تورم می شود، معمولا به نفع بازار طلا تمام می شود. در حالی که خوش بینی ها به تولید واکسن کرونا موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده، همچنان ابعاد تاثیرات افزایش موارد ابتلا به کرونا بر اقتصاد آمریکا و اروپا مشخص نیست.

 

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی تریدر گفت: «من هنوز فکر می کنم بسته های محرک مالی بیشتری در راه است و فدرال رزرو نرخ بهره را پایین نگه خواهد داشت... در عین حال ارائه واکسن کرونا ممکن است اثرات تورمی هم داشته باشد... به همین دلیل است که سرمایه گذاران همچنان به بازار طلا توجه دارند.»

 

منبع: تسنیم 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdodz