پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/20 04:34
کد خبر: 13854

دستور مهم روحانی به دژپسند درباره بورس

حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: فرصتی برای دولت آینده آمریکا پیش آمده که اشتباهات گذشته را جبران کند و با احترام به قواعد جهانی به مسیر پایبندی تعهدات بین المللی بازگردد.

حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: فرصتی برای دولت آینده آمریکا پیش آمده که اشتباهات گذشته را جبران کند و با احترام به قواعد جهانی به مسیر پایبندی تعهدات بین المللی بازگردد. ایران همواره به تعهدات درصورت رعایت مسئولانه از سوی همه طرف ها پایبند بوده و تعامل سازنده با جهان را به عنوان راهبرد می داند.

وی افزود: زمان آن است که در سایه همکاری و هم‌افزایی ایران و همسایگان، شاهد ارتقاء امنیت و توسعه در منطقه باشیم و مسیر ثبات و رشد اقتصادی با قوت و سرعت هرچه بیشتر پیموده شود.

رییس جمهور تاکید کرد: در شرایط رو به بهبود اقتصادی، دولت با اتخاذ سیاست های متناسب مالی و کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید و توسعه سرمایه گذاری، حفظ ارزش پول ملی و کمک به تولید ملی و رشد اقتصادی را با قوت دنبال می کند.

روحانی همچنین فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد را مکلف کرد در راستای ارتقای انضباط مالی و بودجه ای، فروش سهام و دارایی های مازاد دولتی و انتشار اوراق بدهی طبق برنامه مصوب ادامه دهد.

به گزارش تسنیم، گفتنی است در حالی حسن روحانی فرهاد دژپسند را مکلف به ادامه فروش سهام و دارایی‌های مازاد دولتی کرده است که با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه بعید بنظر می‌رسد که وزیر اقتصاد توفیقی در انجام این تکلیف داشته باشد.

این در حالی است که به باور کارشناسان دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصادش مبنی بر تداوم واگذاری سهام و دارایی های دولت آن هم در شرایط بد بازار سهام، به نوعی رفع تکلیف و توصیه‌ای زبانی در راستای خصوصی‌سازی است یا این که می‌توان نیمه پر این لیوان را دید و قرار است بازار سرمایه به روند متعادل و رو به رشد خود بازگردد تا این تکلیف ادا شود!

 

 

منبع: تسنیم 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4by7y5