پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/16 08:55
کد خبر: 13750

قیمت انواع خودرو در بازار + جدول قیمت ها

رصد بازار خودروهای پرتیراژ نشان از رشد خزنده قیمت تا روز چهارشنبه دارد. اما از روز پنج شنبه تقاضا در این بازار تا حدودی عقب نشینی کرده است.
ارزیابی بازار خودرو در دومین هفته آبان ماه نشان دهنده آن است که بیشترین و کمترین رشد قیمت به خانواده سمند رسید؛ ‌بطوریکه سمند LX با موتور EF۷ بیشترین رشد قیمت و LX معمولی بیشترین افت قیمت را هفته گذشته ثبت کردند.

رشد قیمت خودرو در بازار در حالی این هفته شکل گرفت که طی دو هفته اخیر و به دلیل نوسان نرخ ارز در بازار شاهد افت قیمت خودروهای داخلی بودیم و غالب خودروهای پرتیراژ در این مدت طعم افت قیمت را چشیدند؛ اما با صعودی شدن نرخ دلار میانه هفته، بازار خودرو نیز روند صعودی را پیش گرفت. از سوی دیگر در هفته گذشته تب انتخابات آمریکا بر بازار ایران نیز سایه انداخت بطوریکه داد و ستد در بازار کاهشی شد. ظاهرا فعالان بازار خودرو در انتظار پایان نتایج انتخابات هستند و فعلا از داد و ستد دست کشیده اند اقدامی که موجب شد تا بازار روند رو به رشد به خود گیرد. گفته می شود در صورت قطعی شدن پیروزی بایدن تقاضا بیشتر از بازار عقب نشینی می کند چون انتظار کاهش قیمت را دارد. در واقع بازار خودرو در هفته های پیش رو رکودی پیش بینی می شود. بسیاری انتظار دارند در بخش های مختلف بازار قیمت ها افت کند. برخی نمایندگان فروش می گویند از دیروز که نتیجه انتخابات به نفع بایدن چرخیده برخی متقاضیان خودرو خرید خود را به تاخیر انداخته اند. اگر همین رفتار در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد قیمت ها در بازار ممکن است کاهشی شود یا در صورت مقاومت سمت عرضه در تعدیل جدی قیمت رکود بازار تشدید شود

ارزان ترین خودرو در بازار

پراید ۱۳۱ را می توان در حال حاضر ارزان ترین خودرو در میان پرتیراژها در بازار دانست، براساس ارزیابی بازار در آخرین روز کاری هفته قبل این خودرو با قیمت ۱۲۳ میلیون تومان در بازار معامله شد، که نسبت به هفته ماقبل رشدی ۰.۸ درصدی داشته است. تولید ۱۳۱ هرچند متوقف شده اما قیمت پایین آن نسبت به سایر خودروها، این خودرو را در صدر خودروهای پرتقاضا قرار داده است. اما مدل هاچ بک پراید یا همان پراید ۱۱۱ نیز آخرین هفته مهر ماه را با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان سپری کرد تا به این طریق تنها خودرویی باشد که هفته گذشته را بدون تغییر قیمت به پایان رساند. پراید ۱۱۱ را می توان به دلیل قیمت پایین نسبت به سایر خوردوها، خودرو محبوب جوانان دانست خودرویی که همیشه برای آن تقاضا وجود دارد و هنگام خرید خودرو قشر جوان اصولا نیم نگاهی به آن دارند.

خودرو_1

خانواده ۲۰۶ در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت در خانواده پژو ۲۰۶ نیز که در ماههای اخیر روند رو به رشد پیوسته ای را در پیش گرفته بود در این هفته نیز طعم افزایش قیمت را بچشد. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که بیشترین رشد قیمت در این خانواده به پژو ۲۰۶ صندوق دار رسیده است. پژو ۲۰۶ صندوق دار خودرویی که در میان خانواده ها طرفدار دارد و این امر موجب شده تا همواره در میان خودورهایی قرار گیرد که بالاترین رشد قیمت را تجربه کرده اند.

 ارزیابی بازار نشان می دهد که در دومین هفته آبان ماه این خودرو با قیمت ۲۹۹ میلیون تومان در بازار معامله شد و به این طریق رشدی ۴.۹ درصدی را تجربه کرد و پس از سمند LX با موتور EF۷ عنوان دومین خودرویی که بالاترین رشد قیمت را داشته به خود اختصاص داد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز در هفته گذشته به ۲۴۰ میلیون تومان رسید و نسبت به هفته قبل رشد دو درصدی قیمت را تجربه کرد. تیپ ۵ این خانواده نیز رشدی ۱.۶ درصدی نسبت به هفته قبل داشت و قیمت آن به ۳۱۰ میلیون تومان رسید.

خودرو_2

سمند در بازار چند؟

اما رصد بازار نشان دهنده آن است که هفته گذشته بالاترین و پایین ترین رشد قیمت به محصولات خانواده سمند رسید. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که خودروی کم پیدای سمند LX با موتور EF۷ این هفته پس از پشت سرگذاشتن افت قیمت در هفته اول آبان توانست لقب بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص دهد و رشد ۶.۴ درصدی را ثبت کند و قیمت آن به ۲۴۹ میلیون تومان برسد.

رشد قیمت سمند LX با موتور EF۷ در حالی در دومین هفته آبان ماه رقم خورد که مدل معمولی این خودرو یا همان سمند LX بیشترین افت را در هفته گذشته به ثبت رسانده بود. براساس ارزیابی های صورت گرفته افت قیمت این خودرو در هفته گذشته ۳.۵ درصد بوده و قیمت آن نسبت به هفته اول آبان به ۲۱۷ میلیون تومان رسید.

خودرو_3

قیمت تیبا در بازار

ارزیابی بازار همچنین نشان دهنده آن است که خانواده تیبا نیز هفته گذشته افت قیمت داشته اند. روند بازار نشان دهنده آن است که تیبا صندوقدار افتی دو درصدی را نسبت به هفته اول آبان ثبت کرده و مدل هاچ بک این خانواده یا همان تیبا۲ نیز افتی ۱.۲ درصدی قیمتی داشته است. با این شرایط قیمت تیبا صندوقدار در بازار به ۱۴۲ میلیون تومان رسید و مدل هاچ بک این خودرو نیز با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. تیبا۲ نیز با توجه به اسپرت بودن خودرو مورد توجه جوانان محسوب می شود و اغلب متقاضیان این خودرو در رده جوانان قرار دارد؛‌ سایپا با تولید این خودرو در کنار پراید ۱۱۱ توانست تا حدودی بازار خودروهای هاچ بک را از دست رقیب خود برباید.

اما ساینا که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است این هفته از افت قیمت در امان ماند و رشدی ۴.۲ درصدی را تجربه کرد و قیمت آن به ۱۷۰ میلیون تومان رسید.

تیبا صندوقدار هم روزهای میانی پاییز را همانند سایر محصولات پرتیراژ با افت قیمت سپری کرد؛ افت قیمت این خودرو در بازار به ۱۲.۷ درصد رسید و ۱۳۷ میلیون تومان قیمت خورد.

تیبا۲ نیز از افت قیمت بی نصیب نبود و در این مدت کاهش ۹.۷ درصدی را ثبت کرد قیمت این خودرو در بازار ۱۵۷ میلیون تومان شد؛ ساینا نیز که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است ۷.۵درصد نسبت به هفته سوم مهر ارزان تر شد و با قیمتی ۱۶۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

خودرو_4

 
منبع: اقتصاد نیوز

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27roe4