سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/04 06:48
کد خبر: 13400

خبرخوش/ مستاجران زمین رایگان ۲۰۰ متری می گیرند

درحالی که هنوز دولت نتوانسته طرح مسکن ملی را به سرانجام برساند و مجلس هم طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را عملی نکرده، این بار از اعطای زمین ۲۰۰ متری رایگان اخباری منتشر شده است.

درحالی که هنوز دولت نتوانسته طرح مسکن ملی را به سرانجام برساند و مجلس هم طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را عملی نکرده، این بار از اعطای زمین ۲۰۰ متری رایگان اخباری منتشر شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفته است: در مجلس شورای اسلامی طرحی در حال ارائه است که به پنج دهک پایین جامعه یک قطعه زمین داده شود و اختیار تصمیم‌گیری در ارتباط با این زمین هم به وی داده شود تا بتوانند به وسیله آن مشکلاتشان را برطرف کنند.

جوکار خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح بیش از ۱۰ میلیون قطعه زمین باید به مردم واگذار شود و قطعا اگر این طرح تصویب و اجرا شود، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم برطرف شده و در کنار آن رونق خوبی در صنعت ساختمان کشور به وجود می‌آید.

اعلام این رقم درحالیست که طبق آخرین آمار سرشماری (مربوط به سال ۹۵) حدود ۲۵ میلیون خانوار در ایران زندگی می‌کنند و موجودی مسکن کشور کمی بیش از این تعداد یعنی ۲۵ میلیون و ۴۱۲ هزار واحد مسکونی بوده است. اما آن‌چه که در اختیار مصرف‌کنندگان واقعی قرار دارد حدود ۲۳ میلیون واحد است و به عبارت دیگر با ۲.۵ میلیون مسکن خالی و ۲.۱ میلیون مسکن نیمه خالی که حداکثر شش ماه از سال مورد استفاده قرار می‌گیرد مواجهیم.

طبق آخرین آمارهای مرکز آمار ایران نیز حداقل بیش از ۳۰ درصد خانوارهای کشور یعنی بیش از هفت میلیون خانوار مستاجر هستند که با طرح جدید مجلس اگر خانوار بدون مسکن مبنا قرار گیرد این ظرفیت وجود دارد که به تمام مستاجران تعلق بگیرد. با این حال تجربه‌های پیشین چنین وعده‌های نشان می‌دهد چندان نمی‌توان به دستاوردهای مثبت این گونه وعده‌ها خوشبین بود.

 

 
منبع: تجارت نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45njo4