چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 13 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/24 13:08
کد خبر: 13124

زمان انجام بزرگترین عرضه اولیه در بورس اعلام شد + جزئیات

عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس احتمالا بزرگترین عرضه اولیه بازار سهام در امسال باشد. این عرضه اولیه قرار است زمستان امسال انجام شود.

روز گذشته در مجمع سالانه شستا خبری هم درباره زمان عرضه اولیه ستاره خلیج فارس اعلام شد. طبق اعلام روز گذشته ستاره خلیج فارس طی سه تا چهار ماه آینده عرضه اولیه خواهد شد.

 

این در حالیست که چهارشنبه هفته قبل وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن ابراز حمایت دولت از بازار سهام اعلام کرد، پالایشگاه ستاره خلیج فارس به زودی به بورس می‌آید.

پیش از او، محمدعلی دادور، مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در خصوص رونده پرونده این پالایشگاه برای ورود به بازار سرمایه گفته بود: زمان ورود به بازار سهام در گرو همکاری مسئولان و سازمان بورس است و در خوشببینانه‌ترین حالت تا حدود یک ماه و نیم آینده خواهد بود.

 

با این حال به نظر می‌رسد این عرضه اولیه با کمی تاخیر مواجه شده و در زمستان امسال سهامداران شاهد این عرضه اولیه خواهند بود.

 

از دیگر جزییات عرضه اولیه ستاره خلیج فارس این است که هرچند درباره رقم دقیق این عرضه اولیه سنگین تاکنون نرخی اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود بزرگترین عرضه اولیه امسال باشد. این عنوان تا الان در اختیار عرضه اولیه شستا قرار داشت که در آن به هر متقاضی بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده بود. بنابراین به نظر می‌رسد متقاضیان برای خرید سهام ستاره خلیج فارس می‌توانند رقم حداقلی سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را از هم‌اکنون هدف‌گذاری کنند.

 
منبع: تجارت نیوز
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45blm4