پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/17 14:02
کد خبر: 12914

شوک جدید به بازار طلا، ارز و بورس

با اعلام وعده دونالد ترامپ مبنی بر اینکه واکسن کرونا را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد به نظر می‌رسد باید منتظر واکنش بازارهای مختلف بود.

از آنجایی که اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره توزیع رایگان واکسن کرونا را باید در راستای کاهش نااطمینانی‌ها برای بازارها تلقی کرد، محتمل است که قیمت طلا در بازار جهانی عقب‌نشینی کند و در مقابل ارزش دلار افزایش یابد و بازار سهام آمریکا و آسیا روندی صعودی به خود بگیرند.

 

در تجربه اعلام ابتلای ترامپ به کرونا بازارهای سهام آمریکا و آسیا واکنش آنی نشان دادند و منفی شدند. به همین دلیل از نگاه خیلی از کارشناسان احتمالا با اعلام وعده توزیع واکسن رایگان کرونا توسط ترامپ به نظر می‌رسد بازارهای سهام واکنش آنی مثبت از خود نشان دهند.

 

احتمالا در بازار داخلی ایران نیز این خبر اثراتی داشته باشد. کاهش نااطمینانی در بازارهای طلا و ارز به معنای نزولی شدن قیمت‌هاست که به دلیل نزولی بودن احتمالی قیمت جهانی طلا، احتمالا میزان کاهش قیمت در بازار طلای داخلی از دلار هم بیشتر باشد. با این حال در بازار سهام ایران تجربه نشان داده که از اخبار خارجی مثل تحریم کمتر متاثر شده و به گفته کارشناسان ممکن است این خبر حتی اثر مثبت بر برخی از نمادهای صنایع بزرگ بگذارد و در مقابل برخی از نمادها از جمله دارویی‌ها اثر منفی بگیرند.

 
منبع: تجارت نیوز
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nvkr2