جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/15 07:19
رپرتاژ آگهی:
کد خبر: 12843

تفریحات رایگان شهر استانبول

سفر به شهر استانبول می تواند برای هر فردی لذت بخش باشد، به خصوص اگر بداند چه جاذبه هایی انتظارش را می کشد.

سفر به شهر استانبول می تواند برای هر فردی لذت بخش باشد، به خصوص اگر بداند چه جاذبه هایی انتظارش را می کشد. این شهر یکی از بزرگ ترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه به حساب می آید و قدم زدن در میان جاذبه های آن تجربه نابی خواهد بود.

با این حال افزایش هزینه های سفر برای بیشتر مسافران به یک چالش مهم تبدیل شده و همین امر ممکن است آن ها را از سفر کردن باز دارد. به همین دلیل است که آشنایی با تفریحات رایگانی که در شهر استانبول وجود دارد می تواند هزینه های سفر را بکاهد و به گردشگران تور استانبول اجازه دهد با کمترین هزینه بیشترین استفاده را از محیط استانبول ببرند.

اگر احساس می کنید بودجه کمی در اختیار دارید و نمی توانید همه تفریحات گران قیمت استانبول را تجربه کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا با هم به بررسی تفریحات رایگان این شهر بپردازیم و ببینیم چگونه می توانیم به صورت رایگان خودمان را سرگرم کنیم.

 

موزه مدرن استانبول

 

بازدید از موزه مدرن استانبول

هیچ چیز به اندازه گشت و گذار در دل موزه های یک شهر شما را با تاریخ غنی و پربار آن آشنا نمی سازد. برای آن هایی که اهل تاریخ اند و سفر در اعماق زمان شادشان می کند، موزه ها جایی امن برای برطرف کردن نیازهایشان خواهد بود.

شهر استانبول نیز موزه های متعددی در خود دارد که یکی از معروف ترین و محبوب ترین شان موزه مدرن است. این موزه جزء موزه های مدرن ترکیه به حساب می آید و توانسته است گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.

اگر هنرمند هستید و یا با هنر سر و کار دارید؛ موزه مدرن اطلاعات زیادی در اختیارتان می گذارد. روزهای پنج شنبه بازدید از این موزه رایگان است و می توان بدون پرداخت هزینه از جاذبه هایش بهره برد.

 

گوش دادن به موسیقی های خیابانی در استانبول

در خیابان استقلال ترکیه در روزهای خاصی از هفته همچون پنج شنبه و جمعه هنرمندان زیادی دور هم جمع می شوند و به نواختن موسیقی می پردازند. اگر دوست داشتید می توانید به این افراد پول بدهید، اما بیشتر هنرمندانی که در این ناحیه به هنرنمایی مشغول اند، چشم داشت مالی ندارند.

همانند فستیوال های بین المللی دنیا، هنرمندان مختلفی از سرتاسر جهان در این گروه های موسیقی به فعالیت می پردازند. پس می توانید بدون صرف هزینه از موسیقی خیابانی لذت ببرید و عکس بگیرید.

 

پل گالاتا

 

قدم زدن بر روی پل گالاتا

این پل به تنهایی می تواند یک جاذبه منحصر به فرد برای گردشگران باشد، اما به دلیل موقعیت خود، جزء جاذبه های رایگان استانبول به حساب می آید. پل گالاتا در مرکز شهر واقع شده و دو طرف شاخ طلایی را به هم وصل می کند. به همین دلیل، خیلی ها از روی این پل عبور می کنند. قدم زدن روی پل گالاتا می تواند یکی از تفریحات رایگان استانبول محسوب شود و خاطرات خوبی برایتان به جای بگذارد.

 

بازدید از محله بالات

شاید باورتان نشود، اما محله بالات یکی از قدیمی ترین محله های استانبول است که به دلیل رنگارنگ بودنش شهره عام و خاص شده است. اگر به دنبال یک تفریح رایگان در استانبول هستید، حتما سری به این محله بزنید. در کنار قدم زدن در بالات می توانید جاذبه های دیگری همچون کلیسای سنت جورج و کلیسای سنت استفن را هم در آن ببینید.

 

بازدید از مسجد زیرک

مسجد زیرک، یکی از مساجد زیبای استانبول محسوب می شود که معمولا بازدید از آن رایگان است. قبل از اینکه مسجد زیرک تغییر کاربری دهد، صومعه ای متعلق به پانتون ها بوده است. معماری بی نظیر این مسجد هر بیننده ای را به سمت خود می کشد.

 

 گالری های هنری در خیابان استقلال

بازدید از این گالری ها همیشه رایگان است. پس اگر هنرمند هستید یا دوست دارید کارهای هنری را از نزدیک کاوش کنید، بازدید از این ناحیه را از دست ندهید. گالری های هنری زیادی در خیابان استقلال وجود دارد که از جمله محبوب ترین شان می توان به گالری های آپارتمانی اشاره کرد.

 

بازار بزرگ استانبول

 

بازار بزرگ استانبول

همه ما خیلی خوب می دانیم که قدم زدن در میان بازارهای هر شهر اطلاعات بی شماری در اختیارمان می گذارد. شهر استانبول در دل خود بازار بزرگی دارد که بازدید از آن جزء تفریحات رایگان محسوب می شود، فضای این بازار تاریخی به گونه ای است که شما را به صدها سال قبل می برد. فروشنده های این بازار بسیار زیرک هستند و می توانند به زبان فارسی یا انگلیسی با شما ارتباط برقرار نمایند.

 

بازدید از محله کاراکوی

 در جنوب میدان تکسیم، محله ای جا خوش کرده است که دیوارهای آن پر از نقاشی های رنگارنگ است. می توانید پله های رنگی این محله را از نزدیک تماشا کنید و از آن ها عکس یادگاری بیندازید.

در انتها  پیشنهاد می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه گردشگری، سری به سایت لحظه آخر بزنید. به طور حتم  اطلاعات و مقالات مفیدی در این سایت پیدا خواهید کرد و با خواندن آن ها بر دانش گردشگری تان اضافه خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vajz4