پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/31 05:09
کد خبر: 12438

خبر خوش روحانی چه فایده ای برای معشیت مردم داشت؟ + جزئیات

حال سوال مهم این است که خبر خوشحال کننده آقای رییس جمهور، تا چه میزان می تواند سیاسی باشد و تا چه میزان به معیشت مردم مربوط است.

حال سوال مهم این است که خبر خوشحال کننده آقای رییس جمهور، تا چه میزان می تواند سیاسی باشد و تا چه میزان به معیشت مردم مربوط است.دو نفر از کارشناسان سیاسی و نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی به این پرسش رکنا پاسخ دادند.
 

جاسمی: اتفاقی برای وضعیت معیشت مردم نخواهد افتاد

سید قاسم جاسمی، گفت: این خبر تاثیر بسزایی بر وضعیت  معیشت مردم نخواهد داشت. واقعیت این است که چند روز پیش، همراه با گروهی از شخصیت های سیاسی کشور، از آقای رییس جمهور خواستیم که در این چند ماه باقی مانده ، حرف خوشحال کننده و حرف ناراحت کننده نگوید. به نظر می رسد  دولت نمی تواند گشایشی برای معیشت مردم  داشته باشد. به نظر بنده همه این سخنان شعار و حرف است و بوده است. حتی مجلس هم اگر چه با طمطراق و شعار وارد شدند  اما هیچ اتفاقی را برای معیشت مردم رقم نزدند. نه تنها اتفاقی نیافتاد، بلکه به اذعان خود نمایندگان، قیمت های امروز به نسبت چند ماه پیش چهار تا پنج برابر افزایش پیدا کرده است. دولت و مجلس در این زمینه ناکارامد و ناموفق بودند.

 

برداشتن تحریم های تسلیحاتی می تواند ارز آور باشد

اما، محمد جواد نوبندگانی نظری متفاوت دارد و معتقد است که خبر خوش روحانی خبری خوب و پیروزی بود : تحریم ها هم بر معیشت تاثیر دارد. شاید به اندازه سومدیریت ها موثر نباشد اما نمی توانیم تاثیرات آن را نادید بگیریم. بالاخره باید قبول کنیم که درصدی از مشکلات به سبب تحریم ها است. فشارهایی که آمریکا می آورد، حتی نقشی که در گران کردن دلار دارد، موثر است. در رفع تحریم های تسلیحاتی می توانیم به صادرات تسلیحات اقدام کنیم. این می تواند ارز آور باشد. آمریکا می خواسته است که تحریم هایش هوشمند باشند و پیوست این تحریم ها جنگ روانی را پیگیری می کند. در واقع آمریکا توانسته بود بازار ما را شرطی کند تا با اخبار تحریم ها بازار را متزلزل کند. البته این تزلزل جز با سودجویی افراد سودجو ممکن نبود که متاسفانه این افراد در کشور هستند. از آنجایی که همه مسائل به هم مرتبط هستند، شاید بشود توجیه کرد که این خبر خوبی است.

 

 

منبع: رکنا 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n5gx3