پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/12 11:03
کد خبر: 11868

خبر مهم رئیس سازمان بورس برای مردم

رییس سازمان بورس اعلام کرد:‌ نخستین درخواست برای تاسیس شرکت سهامی عام پروژه محور به سازمان ارسال شد.

حسن قالیباف اصل اظهار داشت: کارگروه های اندیشه ورزی فضاهایی هستند که توسط فعالین بازار اداره می شوند. در واقع یک هسته اندیشه ورزی مرکزی شکل می گیرد و تحت آن هسته مرکزی، پنج هسته اندیشه ورزی دیده می شود که شامل هسته فناوری و آی تی، مدیریت بازار و ارزیابی ریسک، رسانه ها فضای مجازی و حقوقی، توسعه بازار بدهی و تامین مالی می شوند.

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: اعضای کارگروه ها، در جلسات حضور دارند و در فضای مجازی به تبادل اندیشه می پردازند و تمامی فعالان بازار می توانند عضو این فضا شوند. به این ترتیب، پس از جمع بندی مباحث مطرح شده این موضوعات به کارگروه های اندیشه ورزی ارسال و با توجه به موضوع، جمع بندی انجام شده و در هسته مرکزی مطرح می شوند. نظرات نهایی هم در نهایت در دستور کار هیات مدیره، شورای عالی بورس و بعضا هیات وزیران مطرح شده و تصمیمات جدیدی برای بازار سرمایه اخذ می شود.

قالیباف اصل در خصوص شرکت های سهامی عام پروژه محور، اظهارداشت: تاسیس این شرکت ها در راستای تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری به تصویب رسید. وی ادامه داد: مقرر شده تا تامین سرمایه ها و سهامداران عمده پروژه های خود را در قالب یک شرکت سهامی عام در سازمان به ثبت برسانند. پس از ثبت شرکت ها به عنوان سهامی عام، سهامدار عمده می تواند ۵۰ الی ۶۰ درصد از سرمایه خود را به بازار وارد کند و بلافاصله پس از پذیرش در فرابورس و بازگشایی نماد، معامله صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاسیس شرکت های سهامی عام پروژه محور گام مهمی در تامین مالی پروژه های اقتصادی است خاطرنشان ساخت: نخستین درخواست برای تاسیس این شرکت ها نیز به سازمان ارسال شده است.

 

 

منبع: ایبنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wv952