پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/10 14:53
کد خبر: 11827

خبر خوش برای بورس بازان

مدیر سرمایه‌گذاری و طرح‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از نهایی شدن مراحل پذیرش و عرضه ۱۱ شرکت زیرمجموعه این هلدینگ خبر داد و گفت: شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (هلدینگ سیمان غدیر) به زودی در فرابورس عرضه خواهد شد.

قاسمعلی جمالی با اشاره به اینکه پتروشیمی تبریز نیز در حال تکمیل مدارک پذیرش است و احتمالا طی یک ماه آینده عرضه اولیه می‌شود، افزود: علاوه بر این دو مجموعه، شرکت‌های‌ نیروگاه اکسین، بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (هلدینگ صنعت و معدن غدیر)، فولاد نی‌ریز کاشان، فولاد شاهرود، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، تیسا کیش، خدمات انفورماتیک راهبر (هلدینگ IT)، سیمان سفید شرق و معادن زغال‌سنگ سیمان شرق در حال تکمیل مدارک پذیرش هستند.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد شفافیت بیشتر درخصوص ارزش دارایی‌های هلدینگ‌های توسعه صنایع و معادن غدیر و همچنین هلدینگ برق و انرژی غدیر، ابتدا سهام شرکت‌های تابعه این شرکت‌ها در بورس یا فرابورس عرضه خواهد شد و پس از آن، سهام این دو هلدینگ نیز عرضه می‌شود.
 

جمالی اضافه کرد: عرضه سهام شرکت‌های تابعه غدیر محدود به این لیست نخواهد بود و با اتمام طرح‌هایی نظیر آلومینیوم جنوب (سالکو)، نیروگاه هرمز و… سهام آنها نیز در فرآیند عرضه در بورس قرار خواهند گرفت.

این مقام مسوول بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرکت‌هایی مانند هلدینگ سیمان غدیر و برخی شرکت‌های فولادی از شهریورماه امسال تا پایان سال به‌تدریج در بازار عرضه خواهند شد و با توجه به لزوم انجام برخی اصلاحات ساختاری و افزایش سرمایه در برخی از این شرکت‌ها سهام آنها نیز حداکثر در نیمه اول سال ۱۴۰۰ در بازار سهام عرضه می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری غدیر به موانع پذیرش یا عرضه سهام در بورس اشاره و اظهار کرد: مهم‌ترین چالش‌های این فرآیند، طولانی بودن مراحل پذیرش به دلیل تقاضای زیاد شرکت‌ها در صف پذیرش، لزوم تبدیل شرکت‌ها از سهامی خاص به سهامی عام، زمانبری فرآیند تقویم اموال، لزوم انجام افزایش سرمایه و اصلاح ساختار در برخی شرکت‌ها است.

 
منبع: تجارت نیوز

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48pxk3