چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/01 03:23
کد خبر: 11673

آخرین قیمت طلا در بازارتهران 1 شهریور

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۹۴۰ دلار و ۴۸ سنت رسید.

در حالی که تقویت ارزش دلار و رشد فعالیت های اقتصادی در آمریکا‌موجب کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شده است، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی متوالی قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.35 درصد کاهش به 1940 دلار و 48 سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز بازار آمریکا با 0.03 درصد رشد به 1947 دلار رسید.


قیمت طلا در این هفته شاهد افت 0.3 درصدی بود و از رقم 2000 دلار که در اوایل هفته به ثبت رسیده بود عقب نشست.

 

به دنبال تعویق ارائه بسته محرک مالی دولت آمریکا، تقویت ارزش دلار و نرخ واقعی بهره قیمت طلا در این هفته شاهد نوشانات زیادی بود.

 

ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب شاهد ترمیم 0.6 درصدی بود و موجب گران شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

 

پس از آنکه آمارها در این هفته نشان داد حجم فعالیت های اقتصادی به بالاترین میزان از اوایل سال 2019 رسیده شاخص های بورس آمریکا شاهد رشد بود و میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا اندکی بالا رفت.

 

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در برخی حوزه ها شاهد انتشار آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار هستیم، اما همچنان نگرانی های روشنی در خصوص شیوع کرونا و تاثیر ان بر نرخ بیکاری وجود دارد.»

 

سرمایه گذاران همچنین از نزدیک تحولات مربوط به بسته محرک مالی دولت آمریکا را دنبال می کنند.

 

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته وی مخالف یک بسته محرک مالی کوچک تر است.

 

منبع: تسنیم 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36nw92