جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/30 07:33
کد خبر: 11615

جدیدترین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان + جزئیات

اکبر افتخاری، افزود: بودجه طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در ابتدا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب مجلس شورای اسلامی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته به شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و خوشبختانه یک مرحله همسان سازی در فروردین ماه انجام شد.

اکبر افتخاری، افزود: بودجه طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در ابتدا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب مجلس شورای اسلامی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته به شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و خوشبختانه یک مرحله همسان سازی در فروردین ماه انجام شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال برنامه ریزی و نهایی کردن احکام هستیم که از ابتدای مهر ماه مرحله بعدی همسان سازی حقوق بازنشستگان را عملیاتی کنیم.
 

وی ادامه داد: بدون شک در این مرحله همسان سازی کاملی در راستای حقوق بازنشستگان صورت می‌گیرد.

به گفته افتخاری این موضوع یکی از مطالبات جدی بازنشستگان بود که در یک قالب مشخص حقوق بازنشستگان و شاغلان متناسب شود و دولت هم عزم جدی در این زمینه داشت که آن را رفع کند.

 

طرح‌های رفاهی

وی افزود: طرح‌های رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف بهبود کیفیت زندگی و افزایش قدرت خرید بازنشستگان عزیز در حال اجراست. ارائه تسهیلات بلندمدت برای خرید کالای خانگی از جمله طرح‌های رفاهی که از هفته آینده عملیاتی می‌شود.

به گفته افتخاری، در این طرح بازنشستگان می‌توانند با اقساط بلندمدت ۵ ساله نسبت به خرید کالای خانگی با کیفیت مثل تلویزیون، یخچال و … اقدام کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: برای خرید لوازم خانگی تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام برای بازنشستگان در نظر گرفته شده و پرداخت به تناسب حقوق بازنشستگان خواهد بود. همچنین برای خرید کالاهای ضروری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در سال سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات قرض الحسنه با نرخ دو درصد برای بازنشستگان در نظر گرفته شده که در سه قالب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سه نوبت به کارت بازنشستگان به صورت اعتباری شارژ می‌شود و بعد طی دوره‌ای با یک ماه تنفس در چهار قسط از حقوق شأن کسر خواهد شد.

علاوه بر این صندوق امسال به بازنشستگان تسهیلات ضروری قرض الحسنه به مبلغ ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

افتخاری اعلام کرد: امسال ۳۵۰ هزار فقره وام قرض الحسنه ۱۰ میلیونی برای بازنشستگان تدارک دیده شده که آخر هر ماه به تعدادی به نوبت پرداخت می‌شود. علاوه بر این، تسهیلات فصلی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای ازدواج فرزندان بازنشستگان در نظر گرفته شده است که هر فصل بر اساس قرعه کشی به کسانی که فرزندان در آستانه ازدواج دارند، تعلق می‌گیرد. عمده این کارها و طرح‌ها مشارکتی است و منابع صندوق درگیر آن نیست.

 
 
منبع: مهر
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2okqo4