پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/18 12:06
اختصاصی شمانیوز؛
کد خبر: 10357

ثبت مشخصات دارندگان تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در سایت وزارت صمت مهلت یک ماهه گرفت

دولت به دنبال آن است تا وضعیت سخت‌افزارهای موجود برای استخراج ارز دیجیتال را مشخص کند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور طی جلسه اخیر هیئت دولت، مصوبه مربوط به تعیین وضعیت تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش شمانیوز به نقل از آی تی رسان، به‌گزارش آی‌تی‌رسان، دولت به دنبال آن است تا وضعیت سخت‌افزارهای موجود برای استخراج ارز دیجیتال را مشخص کند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور طی جلسه اخیر هیئت دولت، مصوبه مربوط به تعیین وضعیت تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در کشور را ابلاغ کرد.

این مصوبه به تائید هیئت وزیران و معاون اول ریاست جمهوری رسیده و هدف از ابلاغ آن امکان کنترل، برنامه ریزی و نظارت بر فعالان حوزه استخراج ارز دیجیتال، رفع سردرگمی و تسهیل خدمات برای کسب و کارهای حوزه استخراج ارز دیجیتال، شفاف سازی و ساماندهی سلامت این حوزه و در آخر نظارت و حفظ از منابع عمومی کشور مانند برق و انرژی است.

بر اساس مصوبه جدید دولت، تمامی فعالان و دارندگان تجهیزات استخراج ارز دیجیتال یا ماینرها، باید حداکثر ظرف مدت یک ماه از زمان اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، با ورود به سایت این وزارتخانه اطلاعات مورد نیاز اعم از مشخصات هویتی و تعداد و مشخصات دستگاه‌های خروج رمزارز تحت مالکیت خود را ثبت نمایند. ماینرها همچنین پس از وارد کردن اطلاعات، باید از طریق درگاه پرداخت اینترنتی تعبیه شده در سایت، کلی حقوق و عوارض دولتی مشخص شده را پرداخت نمایند.

 

استخراج ارز دیجیتال تنها در مراکز دارای مجوز

مورد دیگری که در مصوبه دولت با آن اشاره شده، فعالیت دستگاه‌ها و تجهیزات خروج ارز دیجیتال در مکان‌های مشخص و مورد نظر است. به این ترتیب از زمان ابلاغ مصوبه در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمامی مالکان تجهیزات استخراج رمزارزها موظف‌اند تا تجهیزات خود را به مراکز دارای جواز مشخص شده در سامانه سایت صمت تحویل دهند.

مراکز مجاز شناخته شده پس از دریافت تجهیزات، رسید تحویل را در سامانه وزارت صمت بارگذاری خواهند کرد. فعالیت ماینرها در مکان‌های فاقد مجوز ممنوع خواهد بود. فعالان این حوزه همچنین می‌توانند نسبت به اخذ مجوز فعالیت تجهیزات استخراج رمزارز در مکان مورد نظر اقدام نمایند.

وزارت صمت موظف ‌است تا حداکثر یک ماه پس از تاریخ مصوبه مذکور، دستورالعمل نحوه اعطا مجوز و فعالیت درگاه‌های مجاز را در درگاه ملی مجوزهای کشور بازگاری نماید.

 

منبع:شمانیوز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3g5yx4