چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/07 06:06
شمانیوز در گفتگو با نجف‌زاده بررسی کرد؛
کد خبر: 10079

چرا قیمت ارز و سکه دوباره افزایش یافت؟

نماینده مردم خوی در مجلس یازدهم درباره افزایش دوباره قیمت ارز و سکه در روزهای اخیر عواملی را مطرح کرد.

عادل نجف‌زاده، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره علت افزایش قیمت ارز و سکه در روزهای اخیر اظهار کرد: اینکه صرفاً فرآیند افزایش قیمت ارز را منوط به کسری بودجه دولت کنیم به نظر من خیلی تحلیل کارشناسی شده‌ای نیست؛ چون مقوله فساد ارز یکی از عوامل افزایش قیمت ارز است.

وی در همین رابطه ادامه داد: تحریم‌های سخت بین‌المللی، اختلال در صادرات محصولات تولیدی و تحریم بخش نفتی و تک محصولی بودن اقتصاد کشور برروی افزایش نرخ دولت تأثیرگذار بوده‌اند.

نماینده مردم خوی در مجلس یازدهم با بیان اینکه متأسفانه محل ارز آوری به کشور مسدود شده است، تأکید کرد: دراین خصوص باید گفت دیپلماسی عمومی با ضعف و کاستی‌هایی روبه‌روست و این معضلی است که در تمامی دولت‌ها مشاهده شده و در این دولت شدت بسیاری یافته است.

نجف‌زاده با بیان اینکه مجلس یازدهم با همراهی دولت باید دیپلماسی قدرتمند اقتصادی را پایه‌ریزی کنند، گفت: از طریق این نوع دیپلماسی خواهیم توانست محور صادراتمان را افزایش دهیم تا ارزآوری انجام شود.

وی ادامه داد: وقتی که ارز وارد نمی‌شود و فرآیندهای ارزآور را به دلیل نقص قوانین داخلی در حوزه صادرات‌محور کردن محصولاتمان، مسدود کرده‌ایم، منشأ صادرات محصولات و به تبع آن واردات ارز قطع خواهد شد.

نماینده مردم خوی در مجلس یازدهم  با بیان اینکه مجلس و دولت با هم‌فکری یکدیگر خواهند توانست بر مشکلات فائق آیند، گفت: مجلس یازدهم با تقویت قوه نظارتی خود می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

نجف‌زاده از برگزاری جلسه‌ای در خصوص قیمت ارز، سکه و بورس در هفته‌های آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص کمیسیون‌های مربوطه به بررسی عوامل افزایش قیمت ارز خواهند پرداخت و درصدد یافتن راهکاری برای مهار تورم در این بخش خواهند بود.

وی درباره بورس گفت: متأسفانه مدیریت ناکارآمد پول‌های موجود در بدنه کشور و در اختیار مردم در سایه فقدان سند راهبردی اساسی، یک روز به سمت بورس، یک روز به سمت مسکن و یک روز هم به سمت بازار سکه و ارز روانه می‌شود و همین باعث متورم شدن اقتصاد در بخش‌های مختلف شده است، اما اگر این منابع مالی به سمت تولید روانه می‌شد، امروز شاهد رشد متوازن در تمام بخش‌های اقتصادی می‌بودیم.

 

منبع:شمانیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dndp2