چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/04 14:14
کد خبر: 10021

هشدار مدیرعامل بورس تهران به سرمایه‌گذاران

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گفت: به واسطه آزادسازی سهام عدالت با دستور مقام معظم رهبری و سهامدار شدن ۴۹.۵ میلیون نفر از مردم که مستقیم سهام در اختیارشان است.

پیش از ظهر امروز (سه شنبه) آیین کلنگ‌زنی مرکز مالی بورس اوراق بهادار استان زنجان با حضور مقامات دولتی و مدیرعامل بورس تهران برگزار شد.

در این مراسم علی صحرایی مدیرعامل شرکتبورس اوراق بهادار تهران درباره هزینه این پروژه، اظهارکرد: هزینه این پروژه بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ میلیاردتومان است و مقرر شده ‌این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه به انتخاب استان زنجان به عنوان مرکز منطقه‌ای بورس اشاره کرد و افزود: به زودی "دیتاسنتر کشور" در استان نیز مستقر می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در ادامه به شرایط بسیار ایده‌آل استان زنجان اشاره کرد و گفت: بعد از جلسه‌های بسیار زیادی که برگزار شد سرانجام تصمیم گرفتیم زنجان به عنوان مرکز دیتاسنتر بورس انتخاب شود چراکه این استان جزو استان‌های حادثه‌خیز در کشور است و در سال‌های گذشته زلزله شدیدی در این منطقه رخ نداده است.

وی با تاکید بر اینکه هر دیتاسنتر باید یک فایل پشتیبان داشته باشد، گفت: خوشبختانه شرایط بسیار آرام استان زنجان توانست نظر ما را به خودش جلب کند و این استان به عنوان مرکز دیتاسنتر کشور انتخاب شد.

صحرائی افزود: به واسطه آزادسازی سهام عدالت با دستور مقام معظم رهبری و سهامدار شدن ۴۹.۵ میلیون نفر از مردم که مستقیم سهام در اختیارشان است، زیرساخت فنی بزرگی را طلب می‌کرد و تالار منطقه‌ای یکی از شرایطی است که بتوان مسائل فنی را پشتیبانی شود.

به گفته این مسئول استان زنجان دارای منابع طبیعی خدادادی بسیاری است و ضریب نفوذ سرمایه در این استان بیشتر از میانگین کشوری است.

وی در ادامه به پروژه مرکز مالی بورس اوراق بهادار استان زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه می‌تواند اشتغال‌زایی زیادی را در استان ایجاد کند و با وجود نیروهای جوان و مستعد در این استان و حضور آنها در بازار سرمایه مطمئناً آثار و برکات زیادی را برای استان خواهد داشت.

این مسئول در ادامه گریزی به استقبال مردم از بازار سرمایه زد و افزود: از نیمه دوم سال ۹۸ بازار سرمایه مورد استقبال مردم قرار گرفته و روزانه یک هزار میلیارد تومان وارد بازار سرمایه می‌شود و توصیه ما به مردم این است که مردم حتماً قبل از خرید و فروش به مشاوران و کارگزاری‌های شناسنامه‌دار مراجعه کنند.

صحرائی در ادامه توصیه‌ای به خریداران و فروشندگان در بازار سرمایه کرد و گفت: مراقب افراد سودجو در فضای مجازی باشید چرا که همواره این طیف افراد در کمین هستند و به‌دنبال فرصت برای ضربه‌زدن هستند.

 
منبع: تسنیم

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xwpb4