دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/03/05 04:45
کد خبر: 16020

لیست نامزدهای انتخابات 1400 تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان تایید کرد دیشب نامه اسامی نامزد‌های احراز صلاحیت شده اتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور ارسال شده است.

انتخابات یک فرایند تصمیم گیری رسمی است که طی آن مردم یا بخشی از مردم برای اداره امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را برای مقامی و رسمی به مدت معلوم با ریختن رای به صندوق های انتخابی برمی‌گزینند از سده هفدهم میلادی به این سو برگزاری انتخابات ساز و کار معمول برای تحقق دموکراسی نیابتی بوده است همچنین از فرآیند انتخابات در بسیاری از سازمانهای خصوصی و تجاری از باشگاه‌ها گرفته تا انجمن های داوطلبانه و بر شرکت‌ها استفاده می‌شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از ارسال اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخابات رئیس ریاست جمهوری به وزارت کشور خبر داد و گفت: دیشب نامه اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور ارسال شده است.

کدخدایی تاکید کرد بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شبه گذشته در شورای نگهبان به پایان رسید وی افزود اعضای شورای نگهبان دیروز درباره برخی داوطلبان ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آنها را شنیدیم.

وی گفت فقط هفت نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در شورای نگهبان پایان رسید وی افزود اعضای شورای نگهبان دیروز درباره برخی داوطلبان ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آنها را شنیدیم وی گفت هر فقط ۷ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند در فهرست که دیشب ارسال شده نامی از برخی چهره‌های شاخص نیست مشاور وزیر کشور شب گذشته ارسال هرگونه لیستی را از سوی شورای نگهبان در شب گذشته تکذیب کرده بود اما امروز سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد اسامی نامزدها شب گذشته به وزارت کشور ارسال شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wokq5