دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/25 10:49
کد خبر: 13139

تعطیلی یک هفته ای کل کشور صحت دارد؟

طی ساعات گذشته خبری مبنی بر اینکه احتمال تعطیلی کل کشور توسط نمایندگان مجلس مطرح شده است که در شبکه های مجازی دست به دست می شود که هنوز منبع موثقی آن را تایید و یا تکذیب نکرده است، و شایعه است.

عبدالکریم حسین زاده رییس فراکسیون حقوق شهروندی گفته طرح سه فوریتی قرنطینه کامل کشور توسط تعدادی از نمایندگان مجلس به هیات رییسه تحویل داده شد. 

 

در صورت تایید این طرح دولت موظف است ظرف 24 ساعت تعطیلی کل کشور را به تمام دستگاه‌ها اعلام کند.

 


فیلم لورفته از همسر دوم استاد شجریان در بیمارستان + فیلم


 

 

جزییات طرح سه فوریتی تعطیلی کامل کشور

تبصره ۱: دولت موظف است ظرف ۲۴ ساعت پس از تصویب این قانون، ضوابط شرایط کرونایی را تدوین و جهت اجرا به  دستگاهها و شهروندان ابلاغ کند.

 

تبصره ۲: دستگاهای اجرایی مکلف هستند از زمان تصویب این قانون تا پایان زمان اجرا موارد زیر را انجام دهند.

 

 تامین مایحتاج دهکهای پایینی جامعه و واریز حقوق کامل دو ماهه برای تمامی انها به صورت پیش تراکنش

 

 واریز کمک معیشتی دو ماه پیش رو برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که استثنائا در این دو ماه بایستی این مبلغ دو برابر شرایط عادی باشد.

 

برنامه مدیریت تردد خودروها درون و بین شهرها و نحوه اجرا و ابلاغ جرایم تخلفی از سوی راهنمایی و رانندگی و وزارت کشور.

 

 پرداخت کامل حقوق کارکنان دولت با هر نوع قرارداد (رسمی، پیمانی ، قراردادی، شرکتی) در زمان تعطیلی 

 

استفاده رایگان از خدمات اینترنتی برای کلیه کاربران اعم از خانگی و همراه

 

قبوض اب، برق، تلفن و گاز تا مصرف حد استاندارد رایگان و بالاتر از ان بصورت عادی محاسبه و پس از پایان قرنطینه پرداخت می شود.

 

 برنامه ریزی جهت برگزاری کلیه ازمون های سراسری و ازمون های مدارس در تابستان

 

تبصره:۳ نحوه تامین منابع مالی تعطیلی یک ماه کشور

 

عدم فروش بنزین سهمیه ای و ارایه ان بصورت ازاد با نرخ واحد ۳۰۰۰ تومان. با توجه به عدم تردد در این مدت و لزوم تخصیص یارانه به مصارف خانگی نظیر آب و برق و اینترنت، بنزین یارانه ای در مدت تعطیلی قطع و بودجه آن مصرف رفاه خانوارها و موارد مذکور در بالا  خواهد شد.

 

برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن رهبری و همچنین تمامی مبلغ واریزی از صندوق پول جهانی

 

تبصره ۴: امروز روز همبستگی تمامی جریانهای سیاسی، قوای سه گانه، سازمانها، ارگانها و نیروهای نظامی و انتظامی است تا برای نجات جان ملت تلاش همگانی کرده و ان را در معرض دید و قضاوت ملت قرار دهند بر همین مبنا تمامی ارگانهای اعم از ستاد کل نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج و حتی ارگانهای عمومی و نیمه عمومی از ستاد اجرایی فرمان، آستان قدس، شستا و تمامی مجموعه های زیر نظر وزارت رفاه و ... موظف هستند تا پایان دوره یک ماهه برای مقابله با کرونا همکاری صد در صد با ستاد مقابله در دولت را داشته باشند و هماهنگ عمل کنند و تمامی نیروهای انسانی متخصص، ابزار و امکانات لجستیکی از امبولانس تا هر چیز دیگری و امکانات مالی ممکن را در اختیار ستاد مقابله قرار دهند.

 

تبصره ۵: صدا و سیما‌ موظف است یکی از شبکه های خود را بصورت ۲۴ ساعته در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد تا این وزارتخانه در تمامی ساعات شبانه روز به اموزش و گزارش و پاسخگویی شهروندان بپردازد.

 

لازم به ذکر است گزارشهای  ستاد مقابله و هیات نظارت بر عملکرد ستاد و بسته های اموزشی وزارت بهداشت برای شهروندان باید از همین شبکه پخش شود و تمام هزینه های این شبکه از محل اعتبارات صدا و سیما باید تامین شود.

 

تبصره ۶: به منظور سرعت در تصمیمات و جامع بودن امور در ستاد مقابله با کرونا بایستی افراد زیر نیز در ستاد مذکور حضور با حق رای داشته باشند.

 

نایب رییس اول مجلس

رییس کمیسیون بهداشت و درمان

دادستان کل کشور

رییس سازمان بازرسی کل کشور

 

تبصره ۷: دولت موظف است برای تمام دوره کار کادر درمان و پرستاری و اداری و بیمارستانی درگیر با کرونا از اول اسفند تا پایان بحران، علاوه بر حقوق ماهیانه حق ماموریت لحاظ و پرداخت کند.

 

تبصره ۸: شهروندان هیچگونه حق تردد درون و بیرون شهرها نداشته و در تمام مدت سی روز باید در منزل بمانند به غیر از موارد کاملا ضروری برای درمان که این نوع ترددها بایستی با هماهنگی وزارت بهداشت و از طریق شماره تماس هایی که اعلام خواهند کرد باید صورت پذیرد.

 

تبصره ۹: رییس جمهور به عنوان رییس ستاد مقابله موظف است بعد از پایان ماموریت ستاد، گزارش کامل از عملکرد را در صحن علنی ارایه کند.

 

تبصره  ۱۰: تمام موارد مذکور در مواد و تبصره های بالا از قوانین کرونایی تا موضوع یارانه بنزین و شورای عالی مد نظر فقط تا پایان دوران تعطیلی کشور قابل اجراست و با پایان یافتن شرایط تعطیلی، همه چیز به قبل از آن باید باز گردد.

 

تبصره ۱۱: درباره تعطیلی کامل کشور، جلسات هیات دولت، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و ستاد مرکزی قوه قضاییه رییس قوه و معاونان آن استثنا بوده و به هیچ وجه نباید تعطیل شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2owgd4