پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/28 23:58
کد خبر: 9875

چرخه باطل دعوا و درگیری در استقلال به پایان می‌رسد؟

مدیران و مربیان و بازیکنان استقلال طی سالیان اخیر همواره با یکدیگر دچار اختلافاتی عمیق بوده‌اند

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از ورزش سه : گویی امور این باشگاه نمی تواند بدون اختلاف و دعوا پیش برود. صحبت از باشگاهی است که همواره مدیران فعلی و سابقش از یک سو و پیشکسوتان و بزرگانش از سوی دیگر مشغول جدل رسانه ای و قضایی با یک دیگر هستند. صحبت از باشگاه استقلال است.

کافی است به آخرین مصاحبه امیرحسین فتحی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال مراجعه کنید. مصاحبه ای که همین چند روز پیش انجام شده و فتحی پس از به زعم خود سکوت چند ماهه، به ناگاه لب به سخن گشود و همه را از دم تیغ گذراند. از یک طرف علیه پیشکسوتان صحبت کرد و خطاب به آن ها گفت که تا به حال گوشه هیچ کاری در استقلال را نگرفته اند و حالا هم اقدامات مثبت او را ندیده اند و از طرفی دیگر هم خبر از شکایت خود از احمد سعادتمند داد. شکایتی که به واسطه اعلام رقمی که فتحی در زمان مدیرعاملی اش از باشگاه استقلال به عنوان حقوق می گرفته،رخ داده است و سعادتمند،مدیرعامل فعلی استقلال حالا با شکایت فتحی باید در دادگاه به اتهام نشر اکاذیب حاضر شود.

اختلافات عمیق از داخل زمین و روی نیمکت تا پشت میز هیئت مدیره

یکی از بزرگترین ایراداتی که همواره در استقلال وجود داشته و این تیم را در آستانه موفقیت های بزرگ همیشه به زمین زده، اختلافات و درگیری هایی بوده است که گاه تیشه به ریشه تیم زده و درنهایت هم علت اصلی آن مشخص نشده است. از بازی معروف استقلال و سایپا در سال 1378 که باعث اخراج ناصر حجازی از هدایت تیم استقلال شد تا سالیان بعد که ستاره های سرشناس و پر تعداد استقلال مثل فرهاد مجیدی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مهدی رحمتی، مهدی امیرآبادی و... با سرمربی وقت این تیم یعنی امیر قلعه نویی دچار اختلافات ریز و درشت شدند و یکی پس از دیگری از استقلال جدا شدند، این اختلافات و درگیری ها به صورت پیدا و پنهان وجود داشته است. با این حال شاید یکی از اختلافاتی که استقلال بابت آن بسیار ضرر کرد، ماجرای جدایی مجتبی جباری از جمع آبی ها بود.شاید اگر جباری در آن فصل مجتبی به بازی در استقلال ادامه می داد، این تیم می توانست به ستاره سوم دست پیدا کند. فرصتی که بخاطر اختلافاتی شخصی از دست رفت. یا دیگر اختلافی که می توانست در خود باشگاه و به صورت خصوصی حل شود اما سر از برنامه 90 درآورد، ماجرای مربوط به فصل دوم مربیگری علیرضا منصوریان در تیم استقلال بود که در نهایت و به شکلی تامل برانگیز،باعث شد تا سرمربی و کاپیتان وقت استقلال در مقابل هم قرار بگیرند و منصوریان هم در نهایت قربانی این داستان تلخ شد. داستانی که در این فصل هم برای وریا غفوری به عنوان کاپیتان استقلال رخ داد و او بارها علیه مدیرانی چون علی خطیر و اسماعیل خلیل زاده موضع گرفت و با آن ها وارد جدل در فضای شد.

همه این موارد و اختلافات ریز و درشتی که به این صورت علنی می شود، فقط به ضرر استقلال است و آرامش این تیم را در آستانه شروع مجدد لیگ بهم می ریزد. البته انگار که استقلال با این رویه مضر چندان هم غریبه نیست.

اختلافات در عرصه مدیریتی هم کم از عرصه فنی نداشته. چه روزگاری که هر یک از مدیران عامل فعلی و پیشین باشگاه علیه یکدیگر صحبت می کردند(رسمی که گویا تا الان هم ادامه دارد)چه اعضای هیئت مدیره استقلال که به عنوان مثال در همین سال جاری هروقت که از جلسه با یکدیگر خارج شده اند، نه تنها گره ای از کار و مشکلات باشگاه باز نکرده اند، بلکه یک مشکل جدید هم از دل بگومگوها و مصاحبه های آنان علیه یکدیگر به وجود آمده است.مثل انتشار فایل صوتی یکی از اعضای هیات مدیره که جنجال زیادی هم به راه انداخت.

مشکلاتی که نشان می دهد گویا در مجموعه استقلال هیچکس با امکانی به اسم مذاکره و گفت و گوی مسالمت آمیز چندان میانه خوبی ندارد.

دود تنش ها در چشم تیم و هوادار

هیچ مجموعه ای از دل انشعاب و اختلاف به موفقیت نرسیده است. همه خوب می دانند که رمز موفقیت و پیروزی در کار تیمی،اتحاد و یکدستی است و تا زمانی که این خصیصه مهم در امور فنی و مدیریتی استقلال بروز و ظهور پیدا نکند،قطعا این تیم به ساحل آرامش و موفقیت نخواهد رسید و این تنش ها و اختلافات و دعواهایی که عملا به افشاگری هایی پر سر و صدا تبدیل می شوند، همانند سنگی بزرگ بر سر راه این تیم خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/489lm2