سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/22 16:05
کد خبر: 7819

روح استقلال در ساق‌های ستاره تازه‌وارد

امیر ارسلان مطهری مهاجمی‌ست که سابقه بازی در تیم های نفت تهران، تراکتور تبریز و پارس جنوبی را دارد. او ادامه نمایش‌های خوبش را در ذوب آهن انجام داد.

رصد ورزشی نوشت: امیر ارسلان مطهری مهاجمی‌ست که سابقه بازی در تیم های نفت تهران، تراکتور تبریز و پارس جنوبی را دارد. او ادامه نمایش‌های خوبش را در ذوب آهن انجام داد. ارسلان همچنین سابقه حضور در تیم ملی امید را دارد و در مقدماتی المپیک ریو هم عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. امیر ارسلان مطهری در ذوب آهن بار ها نشان داد دلش با استقلال است و چراغ سبز را به هواداران و مدیران استقلال نشان می‌داد. او در ابتدای فصل می خواست به آبی‌های پایتخت بپیوندد اما علی خطیر معاون باشگاه استقلال مانع از انتقال او از ذوب آهن به استقلال شد. ارسلان از همان بازی در ذوب رگه‌هایی از یک مهاجم گلزن را داشت و آمارهای خوبی از خود نشان داد. استقلال از گذشته مهد مهاجمان گلزنی مانند علی جباری، عبد الصمد مرفاوی، رضا عنایتی و آرش برهانی بوده و انتقال مطهری به استقلال می‌توانست نوید خبرهای خوبی برای آینده خط حمله استقلال داشته باشد.

1_حضور در استقلال

مطهری اولین خرید زمستانی فرهاد مجیدی بود که با قراردادی یک سال و نیمه به آبی‌های پایتخت پیوست و خیلی زود جای خودش را در میان استقلالی‌ها باز کرد. او در بازی با الریان قطر پایش به گلزنی باز شد و برای استقلال در آن بازی دبل کرد. این مهاجم از همان بازی گیتار خود را کوک کرد و در بازی با نفت مسجد سلیمان روند گلزنی خود را ادامه داد تا به هواداران و فرهاد مجیدی ثابت کند مهاجمی با شم گل زنی بالا است اما با مصدومیت شیخ دیاباته و عدم حضور شیخ در دربی، حالا باید خودش را در شهرآوردی ثابت کند که برای هواداران بسیار مهم است. مهاجم اهل مالی آبی های پایتخت در میان هواداران محبوب بود و هواداران بسیار نگران عدم حضور در نود و دومین دربی پایتخت بودند. ارسلان در روزی که همه چیز تحت تاثیر غیبت دیاباته بود به گونه ای بازی کرد که غیبت شیخ به چشم نیاید. مطهری در دربی دو گل به ثمر رساند و دبل کرد، شاید استقلالی ها پنجه های شیخ دیاباته را نداشتند اما گیتار ارسلان به کمک آنها آمد. ارسلان در نبود شیخ به بازیکن رویایی آبی‌ها تبدیل شد و حتی در بازی‌هایی که استقلال نتیجه نمی‌گیرد نمایش خوبی از خود نشان می‌دهد، مانند بازی با الاهلی عربستان.

2_آمار درخشان و محبوبیت فراوان

مطهری آمار خیره کننده‌ای از گلزنی خود در مسابقات آسیایی و لیگ برتر به ثبت رسانده است. او بهترین بازیکن هفته نوزدهم لیگ برتر از دید متریکا شد، ارسلان سه گل در لیگ برتر و سه گل در مسابقات آسیایی برای استقلال به ثمر رسانده اما با توجه به اینکه این بازیکن نیم فصل اول را در ذوب آهن بازی می کرده و پنج گل در نیم فصل اول زده است حال با هشت گل زده در لیگ شانس خوبی برای آقای گلی در لیگ دارد. ارسلان مطهری در پنج هفته اخیر با متوسط 3.2 شوت در هر بازی بیش از هر بازیکنی در بین پنج تیم اول جدول شوت زده است. گیتاریست آبی‌ها مهاجمی با سرعت بالاست و قدرت سرزنی خوبی هم دارد و به خوبی خود را در موقعیت گل قرار می دهد البته انگیزه و روحیه خوبش او را در گلزنی یاری می رساند. ارسلان با خوشحالی خاص بعد از گلش حسابی خودش را در دل هواداران جا کرده و محبوبیت خوبی کسب کرده است. محبوبیت بالا و عملکرد خوب این بازیکن باعث شده تا برخی پیشکسوتان باشگاه استقلال مانند سیاوش اکبر پور از او تمجید کنند و حتی از او به عنوان بهترین خرید این چند سال اخیر استقلال یاد کنند. در تازه ترین آمار رده بندی مهاجمان از سوی سایت ورلد کلاب رنکینگ ارسلان مطهری عنوان بهترین مهاجم ایران را کسب کرد.

 

منبع: بانک ورزش 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v99p3