دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/16 15:25
کد خبر: 7624

شادی گل ستاره استقلال تقلیدی است؟

رقص مخصوص سامبا در میان برزیلی‌ها، ویولون نوازی جیلاردینو ... از جمله معروف‌ترین شادی‌های پس از گلی هستند که میان موسیقی و فوتبال پیوندی طنز و البته جذاب برقرار کرده‌اند.

رصد ورزشی نوشت: رقص مخصوص سامبا در میان برزیلی‌ها، ویولون نوازی جیلاردینو ... از جمله معروف‌ترین شادی‌های پس از گلی هستند که میان موسیقی و فوتبال پیوندی طنز و البته جذاب برقرار کرده‌اند. در ایران هم این‌گونه شادی‌های گل وجود داشته و حتی همین حالا هم دروازه‌بان شاهین پس از هر برد تیمش با هواداران می‌رقصد. در داخل زمین اما گیتار‌زنی ارسلان مطهری بسیار مشهور شده است.

تا قبل از ورود به استقلال، ارسلان مطهری فقط در دیدارهایی مقابل تیم‌های پرطرفدار پایتخت مود توجه می‌گرفت و پس از گلزنی چند باره مقابل استقلال هم به دلیل علاقیات قلبی شادی انجام نداد اما از اولین دقایق پوشیدن لباس تیم مورد علاقه‌اش در زمان کودکی، مقابل الریان و اولین گلش، شادی گل جذابی انجام داد که حالا تمام هواداران دوست دارند تمام گل‌ها توسط مطهری زده شود تا شادی مخصوص او را تماشا کنند. شادی گلی که پیشتر در لباس ذوب‌آهن در بازی‌های آسیایی هم انجام داده بود اما هیچ‌گاه انقدر دیده نشده بود.

مطهری هیچ‌گاه شادی خاص خود یعنی گیتارزدن (با حال و هوای خاص خودش!) را ابتکار ندانسته و اشاره کرده این شادی را ابتدا یک فوتبالیست دیگر انجام داده و او فقط از این حرکت الهام گرفته است. در فضای مجازی نام اصلی این شادی Guitar Dance ذکر شده که به معنای رقص گیتار است و شما حتی می‌توانید این شادی را در بازی فیفا با نگه داشتن دکمه R1 و دو بار تکان دادن شوک سمت راست به بالا انجام دهید اما این که کدام بازیکن کجا و چه زمانی این شادی را ابداع کرده مشخص نیست.

پیر امریک اوبامیانگ، بازیکن گابنی آرسنال در دیدار فصل گذشته این تیم مقابل کاردیف این شادی را کرده و پیشتر و قبل از آن هم آنتوان گریزمان که سابقه زیادی در انچام هرگونه حرکات موزون دارد رقص گیتار را بسیار شبیه به حالت فعلی مطهری انجام داده است. استفن سونلنس، بسکتبالیت آمریکایی هم از سردمداران رقص گیتار، در تیم لیکرز است که ویدیوهای طنز زیادی از او منتشر شده. نکته این‌جاست مطهری هنگام گیتار زدن جوری سرش را تکان می‌دهد که انگار سرخوشانه و مست از شادی گل، غرق نوازندگی است و تا حدودی هم با حرکاتی موزون آن را ایرانیزه کرده که قطعا هیچ فوتبالیست اروپایی چنین توانایی‌هایی ندارد!

مطهری را حالا باتوجه به آمار گلزنی‌اش می‌توان قهارترین نوازنده میان مهاجمان شاغل دانست که شادی‌ گل‌هایش حتی از شیخ آبی‌ها هم محبوب‌تر شده است.

 

منبع: آی اسپورت 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45pz93