چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/09 15:54
کد خبر: 7376

تیشه فرهاد به ریشه‌ استراماچونی

​تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و یکم لیگ برتر مقابل گل گهر با یک گل در دیداری خارج از خانه شکست خورد.

رصد ورزشی نوشت: روز گذشته (پنجشنبه) شکستی ناباورانه برای استقلالی‌ها ثبت شد. این تیم که در هفته بیست و یکم مهمان گل گهر بود با یک گل مقابل میزبانش مغلوب شد تا با ۳۶ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار بگیرد و با صدر جدول که پرسپولیس حضور دارد ۱۱ امتیاز فاصله داشته باشد و بعید است بتواند این فاصله امتیازی را جبران کند.

استقلال در ۴ دیدار اخیرش در لیگ برتر که مجیدی سرمربی این تیم بوده، تنها ۲ پیروزی را به دست آورده و در یک بازی مغلوب شده و یک مسابقه هم به تساوی رسیده است. آماری نه چندان موفق که نشان می‌دهد پیش‌بینی‌ها در خصوص اینکه مجیدی نمی‌تواند استقلال را در مسیر موفقیت قرار دهد درست بوده است.

مصداق این مطلب بازی استقلال با گل گهر است. گل گهر پیش از این بازی، یکی از تیم‌هایی بود که در انتهای جدول حضور داشت و کاندیدای سقوط هم محسوب می‌شد. سیرجانی‌ها در شرایطی مقابل استقلال قرار گرفتند که به تساوی هم راضی بودند و هرگز فکر اینکه می‌توانند استقلال را شکست دهند، قابل تصور نبود، اما این اتفاق رخ داد و تیم مجید جلالی تیمی را شکست داد که هرگز انتظار آن را نداشتند.

در بازی با گل گهر یک بار دیگر ثابت شد استقلال به یک دروازه‌بان شش دانگ نیاز دارد و حسینی به هیچ عنوان نتوانسته در حد و اندازه‌های این تیم باشد. رحمتی که در چند فصل گذشته دروازه‌بان استقلال بود با وجود اینکه سال‌های آخر فوتبال خود را طی می‌کند، عملکرد بسیار بهتری نسبت به حسینی داشته است. چندی پیش هم در روز‌هایی که استقلال نیازمند آرامش بود، حسینی به درگیری مجازی با رحمتی پرداخت.

در خط دفاعی نبود عارف غلامی و سیاوش یزدانی که بازیکنان ثابت استقلال محسوب می‌شوند یک خلاء برای استقلال محسوب می‌شود، اما با حضور بازیکنانی همچون روزبه چشمی، شاهین طاهرخانی و دانشگر نباید جای خالی این بازکینان به چشم بیاید. ضمن اینکه مجیدی در نیم فصل اقدام به جذب بودوروف کرد؛ مدافعی که سابقه بازی در تیم ملی بلغارستان هم دارد، اما در این چند بازی اخیر مشخص شد که به هیچ عنوان خرید موفقی برای استقلال نبوده است و این اشتباه را باید به پای مجیدی نوشت.

مجیدی از زمانی که سرمربی استقلال شد با همان سیستم ۳ دفاعه استراماچونی تیمش را به مصاف رقیبان فرستاد؛ اما هر چه از زمان رفتن استراماچونی از استقلال می‌گذرد و تفکرات مجیدی جای ایده‌های استراماچونی را گرفت این تیم دچار به هم ریختگی شد. در بازی استقلال مقابل گل گهر این موضوع کاملا قابل مشاهده بود.

مجیدی می‌تواند با استفاده از بهانه‌هایی همچون مصدومیت دیاباته، غلامی و یزدانی نتایج ضعیف استقلال را توجیه کند، اما دو شکست استقلال در ۸ بازی گذشته این تیم مقابل تیم‌های ماشین‌سازی و گل گهر بوده است که به لحاظ در اختیار داشتن بازیکنان سطح اول در مضیقه هستند و حتی بازیکنان نیمکت‌نشین استقلال هم توانایی‌هایی به مراتب بالاتر از بازیکنان گل گهر و ماشین‌سازی را دارند.

در لیگ قهرمانان آسیا هم وضعیت استقلال دست کمی از لیگ برتر ندارد. یک تساوی و یک شکست، آن هم مقابل تیم‌هایی مثل الشرطه و الاهلی جای هیچ توجیهی را برای مجیدی نگذاشته است. استقلال با استراماچونی در حال تبدیل شدن به تیمی بود که می‌توانست تا سال‌ها در ایران و آسیا یکه تازی کند، اما اشتباهات مدیرانی که هیچ عایدی برای استقلال نداشتند سبب شد این مربی ایتالیایی به کشورش بازگردد.

هواداران استقلال حق دارند نگران تیمشان باشند. مجیدی به جز صحبت‌های حاشیه‌سازش که در این مدت انجام داده عملا کار مفید دیگری برای استقلال انجام نداده است. حتی در چینش ترکیب و کوچینگ هم با ضعف‌ها و مشکلات زیادی روبه رو است، اما همان طور که گفته شد همه این مشکلات زیر سایه مصدومیت دو سه بازیکن پنهان مانده است.

 

منبع: میزان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39xlo3