پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/20 15:41
کد خبر: 6485

سبزها استقلال را دبل کرده‌اند!

استقلال تاکنون 4 بازی در آسیا با تیم‌های عراقی انجام داده که حاصل آن 2 باخت، یک تساوی و یک برد است.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از ایلنا: استقلال پس از شکست دادن الکویت و الریان قطر در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، به مرحله گروهی این رقابت‌ها رسید. آبی پوشان در گروه A با الوحده امارات، الاهلی عربستان و الشرطه یا همان پلیس عراق هم‌گروه است. این گروه در قیاس با قرعه و گروه‌هایی که در سال‌هایی اخیر نصیب آبی پوشان شده و آن‌ها را برابر تیم‌هایی چون الهلال عربستان، السد قطر، العین امارات،الدحیل و الریان قطر قرار داده گروه آسان‌تری به نظر می‌رسد. دست‌کم روی کاغذ این‌گونه به نظر می‌رسد. بااین‌وجود تاریخ و آمار نشان می‌دهد که گروه اول لیگ قهرمانان برخلاف آنچه تصور می‌شود آن‌قدرها هم برای آبی‌ها آسان نیست. به‌ویژه در بازی اول مقابل نماینده عراق که به میزبانی حریف برگزار می‌شود.

 

 

4 بازی رسمی استقلال و عراقی‌ها

استقلال تاکنون 4 بازی در آسیا با تیم‌های عراقی انجام داده که حاصل آن 2 باخت، یک تساوی و یک برد است.در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سال 1971 تاج به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در بانکوک تایلند 2 بار به مصاف الشرطه یا همان پلیس عراق رفت. بازی اول را تیم عراقی با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید و در دومین جدال هم تاج متحمل شکست 2 بر صفر شد. هرچند در آن سال آبی‌ها به مقام سوم این رقابت‌ها رسیدند. بازی اول دوتیم برای تعیین گروه‌بندی و جدال دوم آن‌ها برای مرحله نیمه‌نهایی و رسیدن به فینال بود که حریف فردای استقلال موفق شد تاج را دبل کند و به بازی نهایی برسد.استقلال بعد از سال‌ها دوباره با نماینده‌ای از روبرو شد. در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا 99-1998 استقلال با نیروی هوایی عراق هم‌گروه شد. بازی دوتیم در شهر بغداد با تساوی یک‌بریک به پایان رسید اما در تهران آبی پوشان موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر حریف عراقی را شکست دهند. شاگردان مرحوم ناصر حجازی در این رقابت‌ها تا فینال رقابت‌ها بالا آمدند و در دیدار نهایی با نتیجه 2 بر یک در تهران مغلوب جوبیلو ایواتا ژاپن شدند.

 

 

آمار بازی‌های دوستانه

باشگاه تاج چند بازی دوستانه با تیم‌های عراقی انجام داده بود که نتیجه تمام بازی‌هایی که در کشور همسایه برگزارشده چیزی غیر از برد آبی پوشان بوده است. سال 1333 تاج در عراق 2 بر یک مغلوب تیم منتخب آشوری‌های بغداد شد. آن‌ها همان سال در شکست دادن تیم گارد سلطنتی عراق در خانه حریف هم ناکام بودند.سومین بازی همان سال با یک تیم عراقی که با نادی الجنوب و در شهر برگزار شد هم با تساوی 3 بر 3 به پایان رسید. جالب اینکه یک سال بعد تکرار همین بازی در تهران با نتیجه 3 بر یک به سود تاج تمام شد. تاجی‌ها همان سال نادی ‌المینا عراق را هم در یک بازی دوستانه 4 بر صفر مغلوب کردند. همان تیم منتخب آشوری‌های بغداد در دومین بازی دوستانه اما این بار در تهران با نتیجه 4 بر یک مغلوب تاج می‌شود. الریاضی عراق هم دیگر تیم عراقی است که در یک بازی دوستانه در تهران با نتیجه 2 بر یک به تاج باخت. تاج در سال 1354 در آخرین بازی دوستانه‌اش با یک باشگاه عراقی در بغداد با تیم الزوراء به‌تساوی یک‌بریک رسید.

 

 

سومین رویارویی

این آمار و تاریخچه نشان می‌دهد که آبی پوشان تهرانی تا امروز چه در بازی‌های رسمی و چه دوستانه نتوانسته‌اند یک تیم عراقی را در خانه حریف شکست بدهند! هرچند که درمجموع تعداد تقابل‌های رسمی آن‌ها با عراقی‌ها کم بوده است. پلیس یا همان الشرطه تابه‌حال 2 مرتبه با استقلال روبرو شده که هر 2 مرتبه هم برنده‌شده‌اند. فردا سومین بازی و رویارویی دوتیم است. در سال‌های گذشته هم باشگاه‌های عراقی ازجمله الطلبه و الشرطه موفق شده بودند باشگاه‌های ایرانی ازجمله پاس تهران، بهمن کرج و برق شیراز را ببرند و حذف کنند. بنابراین پلیس عراق بدون کرار جاسم و صفا هادی هم تیم خطرناکی است و استقلال در میدان اربیل تیم از پیش برنده محسوب نمی‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4max54