دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/16 04:38
کد خبر: 6135

ماموریت سخت ستاره استقلال در دربی

​رحمتی با 13 کلین‌شیت در دربی پایتخت رکورددار است و بهترین عملکرد را میان دروازه‌بان‌های استقلال داشته است.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از نود: قدیمی‌‌ترهای فوتبالی اعتقاد داشتند که بازی دربی، دربی‌باز می‌خواهد. یعنی این که فرقی نمی‌کند در بقیه بازی‌ها چقدر بازیکن خوبی هستی، ستاره‌ای‌، گل‌می‌زنی و کلین‌شیت می‌کنی؛ بازی دربی با بقیه بازی‌ها تفاوت دارد و بازیکن مخصوص خودش را می‌خواهد. یکی از این بازیکنان در نسل‌ جدیدتر را شاید بتوان مهدی رحمتی دانست. اگرچه رحمتی در دربی گل خورده و حتی باخت را هم تجربه کرده است اما یکی از آن بازیکنانی بود که حضورش در دربی از نظر فنی و روحی وزنه‌ بزرگی برای هم‌تیمی‌هایش محسوب می‌شد.

او 15 بار در دربی‌ها درون دروازه استقلال قرار گرفته که 4 باخت را تجربه کرده، 9 کلین‌شیت داشته و 13 گل دریافت کرده است. رحمتی با این آمار در تعداد کلین‌شیت‌ها در دربی پایتخت رکورددار محسوب می‌شود و بهترین عملکرد را میان دروازه‌بان‌های استقلال داشته است.

نکته نگران‌کننده غیبت رحمتی این است که در 8 سال اخیر در دربی‌هایی که این دروازه‌بان حضور نداشته استقلالی‌ها نتوانسته‌اند برنده از میدان خارج شوند. وحید طالب‌لو‌، محسن فروزان و دو بازی حسین حسینی شماره یک را برتن کردند که در هر 4 بازی استقلال بازی را به رقیب سنتی‌اش واگذار کرد. آخرین گل دربی هم به نام حسین حسینی نوشته شده که ضربه مهدی عبدی را با بدن وارد دروازه خودی کرد. حسینی که تا این جای کار توانسته بعد از جدایی شماره یک آبی‌ها جای خالی مهدی رحمتی را به خوبی پرکند و عملکرد خوبی درون دروازه داشته برای تکمیل عملکرد خوبش به یک کلین‌شیت دربی هم احتیاج دارد. کلین‌شیتی که می‌تواند از این پس خیال آبی‌ها را درون دروازه راحت‌تر از قبل کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kkvv3