سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/02 08:08
آنالیزور استقلال:
کد خبر: 3299

استراماچونی «میلیچ» را تعویض کرد

آنالیزور تیم فوتبال استقلال گفت: تمام تصمیماتی که در بازی با ماشین‌سازی تبریز گرفته شد،‌ از جمله تعویض هروویه میلیچ با هماهنگی آندره‌آ استراماچونی بود.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از جام نیوز: در این مدت که استراماچونی از ایران رفته است، «صالح مصطفوی» آنالیزوز استقلال وظیفه طراحی تمرینات این تیم را بر عهده داشته است و می‌توان او را سرمربی در سایه ‌آبی‌پوشان نامید.

 

با مصطفوی درباره شرایط استقلال، استراماچونی و درگیری با میلیچ گپ و گفتی انجام دادیم.

 

مثل اینکه در استقلال بدون استراماچونی شما نقش مهمی را ایفا می‌کنید؟

من؟ نه این طور نیست من همان وظایفی را دارم که پیش از این برعهده‌ام بود.

 

از روزی که استراماچونی رفته‌است تمرینات استقلال بر عهده شماست؟

اجازه دهید از روزی که استراماچونی ایران را ترک کرد حرف بزنم. این اتفاق به صورت غیرمنتظره رخ داد. بزرگ‌ترهای تیم جمع شدند و در نهایت تصمیم گرفته شد که تا مشخص شدن وضیعت وی کنار تیم باشم و در تمرینات کمک کنم.

 

در این راه از استراماچونی نیز کمک می‌گرفتید؟

۲ روز بعد از بازی استقلال و پیکان که با تساوی ۲ بر ۲  به پایان رسید و مذاکرات باشگاه استقلال با استراماچونی آغاز شد وی برنامه و طراحی تمرینات را از طریق مترجمش و وریا غفوری برای می‌فرستاد و به دست من می‌رسید و آنها را به طور کامل در تمرینات اجرا می‌کردیم.

 

این کار به تنهایی از طریق شما صورت می‌گرفت؟ بازیکنانی مثل غفوری نقشی نداشتند؟

استقلال زیر نظر غیر مستقیم استراماچونی تمرینات خود را پشت سر می‌گذاشت و مترجم وی که مدرک مربیگری نیز دارد کمک می‌کرد. همه کارها و اقداماتی که انجام می‌دادیم با هماهنگی استراماچونی بود.

 

پس مشخص می‌شود به جز بازی با پیکان، استراماچونی استقلال را ارنج کرد؟

در طول هفته با استراماچونی به در ارتباط بودیم و گزارش عملکرد بازیکنان به اطلاع وی می‌رسید. او مدام می‌پرسید چه بازیکنانی در طول تمرینات بهتر کار کرده‌اند و یا چه نفراتی از آمادگی مطلوب دور بوده‌اند؟ به جز این‌ها اتفاقات و مسائلی را که ممکن بود در طول جریان بازی رخ دهد پیش بینی می‌کردیم. به عنوان مثال برنامه می‌ریختیم اگر استقلال جلو بود چه کاری باید انجام داد و یا اگر عقب افتادیم چه روش و تاکتیکی را در زمین پیاده کنیم؟ می‌توانم پرسش بعدی شما را حدس بزنم؟ الان می‌خواهید بپرسید تعویض‌ها را چه کسی انجام می‌داد؟

 

بله. می‌خواهم بپرسم تعویض‌ها را چه کسی انجام می‌داد؟

تمام اتفاقات و تعویض‌ها با نظر استراماچونی بود و اقدامی را سر خود انجام ندادیم.

 

اما باید قبول کنید نبودن استراماچونی تاثیر زیادی در ۵ امتیاز از دست رفته استقلال داشت. ۵ امتیازی که می‌تواند در پایان فصل حسرت بزرگی را برای استقلال داشته باشد؟

طبیعی است که نبودن استراماچونی در روند استقلال تاثیر داشت و این اتفاق را می‌توان از دو حالت مورد بررسی قرار داد. اول اینکه استراماچونی یک مربی بزرگ است که حضورش می‌توانست در لحظات خاص به استقلال کمک کند و دوم اینکه نبودن وی باعث برهم خوردن تمرکز بازیکنان شد و آنها از نظر روحی روانی افت کردند.

 

این عدم تمرکز در بازی با ماشین‌سازی تبریز کاملا مشهود بود؟

دقیقا. در بازی با ماشین‌سازی تبریز که از آن حرف می‌زنید فوتبالی عالی و خوب را به نمایش گذاشتیم و در طول ۹۰ دقیقه جریان مسابقه برتری چشمگیری نسبت به حریف داشتیم، طبق آمار ۲۳ ضربه به سمت دروازه حریف زدیم و آنها فقط ۴ توپ روی دروازه استقلال آوردند و دو ضربه در چهارچوب داشتند که موفق به زدن گل شدند. اگر شرایط روحی روانی بازیکنان بهتر بود به طور حتم اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

 

استراماچونی از نتیجه بازی استقلال و ماشین‌سازی تبریز ناراحت بود؟

توقع نداشت استقلال در این بازی شکست بخورد.

 

چقدر امیدوارید استراماچونی را دوباره روی نیمکت استقلال ببینید؟

99 درصد احتمال دارد که استراماچونی به استقلال برگردد.

 

استقلال را مدعی قهرمانی در لیگ برتر می‌دانید؟

قطعا همین‌طور است. استقلال با بازیکنان یکدست، با غیرت و با شرفی که دارد جدی ‌ترین مدعی قهرمانی در لیگ برتر است و با برگشت استراماچونی با قدرت به هدفی که از اول به دنبال آن بود خواهد رسید.

 

پس از بازی با ماشین‌سازی تبریز اتفاقاتی که در رختکن افتاد. گفته می‌شود میلیچ با شما درگیر شد.

نمی‌دانم چرا برخی اتفاقات که در رختکن افتاد به این شدت بزرگ شد و سر و صدا به پا کرد. اعتراض میلیچ به شخص خاصی نبود و طبیعی است که بعد از شکست بازیکنان ناراحت و عصبی باشند. مشکل خاصی نبود.

 

دستور تعویض از سوی چه کسی صادر شد، استراماچونی، شما یا شخص دیگری؟

تمام اتفاقاتی که در بازی با ماشین‌سازی تبریز شکل گرفت با هماهنگی استراماچونی بود. تعویض هروویه میلیچ، مسعود ریگی، آرش رضاوند با نظر او صورت گرفت و تصمیم شخصی نبود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48j9m3