پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/09/10 08:27
کد خبر: 2069

استراماچونی و قلعه‌نویی شاید در آزادی کشته شوند

بازی بزرگ هفته برنده نداشت.ولی تا دلتان بخواهد فوتبال داشت.مبارزه‌ای برازنده‌ی صدرنشینان لیگ برترمان.

 گزارش خبرنگاتر رصدورزشی و به نقل از ورزش سه: استراماچونی و قلعه‌نویی می‌دانستند با رقیب مستقیم خود در راه قهرمانی روبرو خواهند شد.پیروزی در چنین مسابقاتی حکم شلیک گلوله در پای رقیب را دارد و مسیر قهرمانی را هموار خواهد کرد. ولی بر طبق سنت جا افتاده فوتبال ما مربیان اغلب برای نباختن در برابر رقبای اصلی به میدان می‌روند. و این محافظه‌کاری باعث شده است بازی‌های بزرگ لیگ ایران همواره با حداقل موقعیت و حداکثر احتیاط به انجام برسند.

اما ظاهرا مربی ایتالیایی امسال استقلال میانه‌ای با محافظه‌کاری ندارد.در مقابل رقیب مستقیم هم ریسک می‌کند.

استراماچونی برای مقابله با سپاهان سرسخت قلعه‌نویی تصمیم گرفت خط میانی خود را با تغییراتی جزیی ولی کارآمد مهیا کند. علی کریمی عقب‌تر بازی کرد تا در مقابل توپ‌های بلند و بازی مستقیم سپاهانی‌ها با کی‌روش استنلی بجنگد. و فرشید اسماعیلی مامور مهار مهدی کیانی بود.اسماعیلی در مدت حضورش در زمین تقریبا مهدی کیانی را از جریان بازیسازی سپاهانی خارج کرده بود. دیاباته و قائدی هم فشار را بر روی دفاع وسط‌های سپاهان حفظ می‌کردند. در نیمه اول تقریبا ساخت بازی‌ برای سپاهانی‌ها مختل شده بود. که احتمالا مهم‌ترین دلیلش خارج کردن مهدی کیانی از جریان بازیسازی سپاهان بود.

در فاز حمله میلیچ و به خصوص وریا غفوری با فشار بالا در کناره‌ها هم در صدد عقب نگاه داشتن مدافعان کناری سپاهان بودند و هم موقعیت سازی برای مهاجمان آماده‌ی این روزهای استقلال.

البته شلیک اول برای قلعه نویی بود. ارسال محمدرضا حسینی و گل زنی مدافع پیش تاخته سپاهانی‌ها. دقیقه ۱۳ یک گل قابل پیش‌بینی برای اصفهانی‌ها.

استقلال پس از دریافت گل اول همچنان وفادار به برنامه‌های از پیش تعیین شده باقی ماند و نظم خود را حفظ کرد.فرشید همچنان در زمان بازیسازی سعی می‌کرد هافبک دفاعی‌های سپاهان را جلو بیاورد تا دیاباته و قائدی راحت‌تر توپ بگیرند.

از سویی قلعه نویی به درستی شروع بازی استقلالی‌ها از دروازه خودی را آنالیز کرده بود. پرس جالب سپاهانی‌ها در چند صحنه منجر به توپ گیری و ایجاد موقعیت برای سپاهان شد.مختل کردن بازیسازی استقلال از دروازه خودی، با توجه به حضور چشمی غلامی و کریمی که همگی از بهترین نفرات لیگ در اجرای نقشه‌های آزاد کردن بازیکنان خط میانی از پرس هستند، کار ساده‌ای نیست و طراحی درست و منظمی لازم دارد. که سپاهانی‌ها در اغلب صحنه‌ها موفق به انجامش شدند.

در دقیقه ۵۷ مسعود ریگی پسر سر به زیر و وظیفه‌شناس استقلال در خط میانی یک توپ را از بین نورافکن و کیانی قطع کرد و پایه‌گذار گل اول آبی‌ها شد.از سمت راست و با کمک وریا.

در دقیقه ۷۲ سیاوش یزدانی مصدوم شد و استراماچونی تصمیم جسورانه دیگری گرفت.ابتدا آرش رضاوند را به خط میانی اضافه کرد. سپس علی دشتی را به جای اسماعیلی به زمین فرستاد و به سیستم ۴۳۳ شیفت کرد تا با سه مهاجم به دنبال گل پیروزی در زمین حریف باشد.تنها ۵دقیقه بعد ماموریت انجام شد.۵ دقیقه کوبیدن، و گل دوم روی یک کرنر از قائدی و یک شلیک با سر از دیاباته.

قلعه نویی اما مفت‌باز نبوده و نیست. ۱۰ دقیقه آخر هنوز باقی بود و هیچ‌کس بهتر از امیر قلعه قدر دقایق پایانی را نمی‌داند. به سرعت تغییرات را شروع کرد نورافکن را به وینگر چپ فرستاد و کیانی که حالا در نبود اسماعیلی آزاد شده بود از خلوت شدن خط میانی استقلال سود می‌برد و توپ می‌گرفت و توپ می‌ریخت.

شاید اگر یک هافبک تخریبی قلدر مثل فرشید باقری روی نیمکت آبی‌ها بود تعویض پایانی استراماچونی جور دیگری بود ولی چاره‌ای جز حضور یک مدافع بلندزن برای دقایق پایانی نبود یکی از مهاجمان بیرون رفت و طاهرخانی به زمین آمد.ولی ترفند امیر هم کار کرد نورافکن و شلیک پایانی.

تغییر نقشه استراماچونی در در دقیقه ۷۵ پیام مهمی برای مدعیان لیگ امسال فرستاد.آبی‌ها در نقش جهان برابر سپاهان آماده‌ی این روزها هم پیروزی می‌خواهند.

از سویی قلعه نویی هم نشان داد همان رقیب سرسخت همیشگی خواهد بود و جام را به کسی تعارف نخواهد کرد.

در پایان بازی پای هیچ کدام از مدعیان تیر نخورد ولی قرار دوئل بعدی گذاشته شد. با نقشه‌های جدید در آزادی.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xeal4