پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/22 12:00
استقلال
کد خبر: 16708

ترکیب رسمی استقلال برابر الهلال | تغییرات عجیب مجیدی

فرهاد مجیدی برای دیدار حساس برابر الهلال، تیمش را با همان سیستم 352 همیشگی روانه میدان کرده و از حضور 4 بازیکن جدید نیز در ترکیب تیمش بهره می برد.

به گزرش رصد ورزشی: لحظه موعود فرا رسید و استقلال دقایقی دیگر در دیداری حساس و نفس گیر در استادیوم زعبیل شهر دبی، ورزشگاه خانگی الوصل امارات به مصاف الهلال عربستان می رود. دیداری که باید در تهران برگزار می شد اما به دلیل تصمیمات دوگانه کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو تیم در کشور بی طرف برابر یکدیگر قرار می گیرند.

* سیدحسین، انتخاب اول و آخر

فرهاد مجیدی برای این دیدار انتخابی جز سیدحسین حسینی درون دروازه تیمش نداشت. پس از اینکه رشید مظاهری از حضور در دبی خودداری کرد و حتی به قراردادش با آبی پوشان نیز پایان داد، حسینی به تنها انتخاب فرهاد برای حضور در دروازه تبدیل شد. این دروازه بان در هفته های پایانی لیگ برتر عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و او تلاش می کند با درخشش برابر قهرمان آسیا، خودش را درون دروازه تیمش تثبیت کرده و کسی جای خالی مظاهری را حس نکند.

* فرهاد، آقاسی را به دانشگر ترجیح داد

در حالیکه از قبل نیز حضور یزدانی و مرادمند در ترکیب اصلی خط دفاعی آبی ها قطعی بود، مجیدی برای انتخاب نفر سوم از میان دانشگر و آقاسی دچار تردیدهایی بود. با وجود اینکه دانشگر در فصل گذشته بازی های زیادی را در کنار این دو بازیکن انجام داده و با آنها هماهنگ تر بود، اما سرمربی آبی ها ترجیح داد که از آقاسی در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند تا خرید جدید استقلال در کنار دو مدافع دیگر، ترکیب خط دفاعی آبی ها را تشکیل می دهد.

سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند نیز در نیم فصل دوم و بخصوص پس از بازگشت آبی ها از آسیا، عملکرد بسیار خوبی در خط دفاعی تیمشان داشتند به نحوی که اسکوچیچ مجبور شد تا یزدانی را به دلیل درخشش هایش به تیم ملی دعوت کند. حالا هواداران استقلال امیدوارند این دو در کنار آقاسی، مانع از درخشش مهاجمین زهردار الهلال شوند.

* رونمایی از جانشین ریکی

پس از جذب زبیر نیک نفس، مسعود ریکی از استقلال جدا شد تا مجیدی نشان دهد که این بازیکن توانمند فصل گذشته فولاد را به عنوان جانشین هافبک فصل گذشته تیمش به خدمت گرفته است. نیک نفس در کنار آرش رضاوند، وظیفه مقابله با خط هافبک قدرتمند الهلال را دارند.

سورپرایز مجیدی برای این بازی، حضور یک بازیکن جوان پشت دو مهاجم تیمش است. امیرحسین حسین زاده مهاجم جوان و آینده دار استقلال که چند هفته پیش به این تیم پیوست، در آزمون بزرگی در خط حمله استقلال به میدان می رود. در حالیکه انتظار می رفت امین قاسمی نژاد در ترکیب اولیه حضور داشته باشد ولی مجیدی ترجیح داده روی نیروی جوانی حسین زاده حساب کند.

* جعفر سلمانی وارد می شود

با وجود حضور مهره هایی نظیر بابک مرادی و متین کریم زاده، اما فرهاد مجیدی ترجیح داده است تا از جعفر سلمانی در سمت چپ تیمش استفاده کند. سرعت بالا و توانایی های بیشتر این بازیکن در خط حمله باعث شده تا او در ترکیب اصلی و از ابتدا به میدان برود. در سمت راست نیز وریا غفوری برای این دیدار کاملا آماده است. کاپیتان آبی پوشان که سابقه گلزنی به الهلال را نیز در کارنامه دارد، امیدوار است امشب نیز یکبار دیگر به این تیم عربستانی گل بزند.

* خاقانی، زوج جدید مطهری

سبحان خاقانی دیگر بازیکن جوانی است که فرهاد مجیدی از او در ترکیب اصلی تیمش استفاده می کند. بازیکنی که در لیگ بیستم توسط محمود فکری به کار گرفته شد و حالا سرمربی آبی پوشان در نبردی حساس و مهم به او اعتماد کرده و این بازیکن از ابتدا به میدان می رود.

ارسلان مطهری نیز که پس از کش و قوس فراوان قراردادش را تمدید کرد، در کنار هم تیمی جدیدش وظیفه باز کردن دروازه الهلال را برعهده دارد. مطهری برای اثبات شایستگی هایش و با تکیه بر تجربه خوب در گلزنی به تیم های عربستانی، به دنبال باز کردن قفل دروازه عبدالله المعیوف است.

ترکیب استقلال برابر الهلال عربستان:

سید حسین حسینی، عارف آقاسی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی، امیر حسین حسین‌زاده، ارسلان مطهری و سبحان خاقانی

ترکیب منتخب لئوناردو ژاردیم، سرمربی پرتغالی الهلال مقابل استقلال ایران به‌صورت زیر است:

عبدالله المعیوف، جانگ هیون سو، علی آل بلیهی، محمد البریک، یاسر الشهرانی، ناصر الدوسری، سلمان الفرج، ماتئوس پریرا، سالم الدوسری، بافتیمبی گومیس و موسی مارگا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ek7ya