چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/20 05:00
استقلال
کد خبر: 16684

معتون ورزشی باشگاه استقلال معرفی شد

مهدی پاشازاده به عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال انتخاب شد.

به گزارش رصد ورزشی: سایت رسمی باشگاه استقلال، مهدی پاشازاده مربی خوشنام و پیشکسوت باشگاه استقلال از سوی احمد مددی مدیرعامل باشگاه طی حکمی به عنوان معاون ورزشی باشگاه انتخاب شد.

پاشازاده که سابقه کاپیتانی در استقلال، حضور در تیم ملی ایران و باشگاه های بایر لورکوزن، اشتورم گراتس، راپید وین و غیره را در کارنامه خود دارد، از پیشکسوتان محبوب، تحصیکلرده و جوان فوتبال ایران است که با این حکم به کادر مدیریتی استقلال اضافه شده است.

مهدی پاشازاده (زاده ۶ دی ۱۳۵۲ در تهران) بازیکن سابق و مربی فوتبال ایرانی است.

پاشازاده برای تیم‌هایی از جمله استقلال، بایرلورکوزن و آدمیرا واکر بازی کرده بود. وی همچنین سابقه سرمربی‌گری در تیم‌های گسترش فولاد سهند، پارسه و شهرداری تبریز و باشگاه فوتبال آلومینیوم اراک و بادران را دارد. او در بازی تاریخی ایران و استرالیا که منجر به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۹۸ فرانسه شد، بازی بسیار درخشانی داشت و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان زمین شناخته می‌شود.

دوران مربیگری

مهدپاشازاده، اولین ایرانی ای بود که بالاترین مدرک مربیگری‌جهان یعنی A یوفا رو در یک دوره چهار ساله کسب کرد بعد از او این اواخر تنها وحید هاشمیان موفق به کسب این مدرک سخت و معتبر شد

سابقه مربیگری

او مربی گری رو در سال ۲۰۰۶ با دستیاری در تیمِ آدمیرا واکر در لیگ دو اتریش شروع کرد،او به همراه آن تیم بعد از دوسال به سطح اول فوتبال اتریش صعود کرد و تا سال ۲۰۱۰ دراین تیم بود.

او ۲۰۱۰ به ایران بازگشت و تا کنون سال ۲۰۱۹ طی ۹ سال، با چهار تیم مختلف از دسته دوم به دسته اول فوتبال ایران صعود کرد و دو تیم هم از دسته سوم به دسته دوم آورد.

شاهین بوشهر

مهدی پاشازاده در اواخر لیگ نوزدهم به عنوان سرمربی تیم شاهین بوشهر انتخاب شد تا این تیم را در ۶ بازی باقیمانده در لیگ برتر حفظ کند. شاهین از ۲۴ بازی،فقط ۳ برد داشت و با ۱۷ امتیاز، رتبه ۱۶ جدول را به خود اختصاص داده بود با آمدن پاشازاده از ۶ بازی، ۲ برد ۲ باخت و ۲ مساوی به دست آورد تا شاهین سقوط کند.

او بعد از شاهین سرمربی تیم پاس درلیگ دسته دوم شد.

ماشین سازی

او در اسفند ۹۹ با مسئولان ماشین سازی برای نیم فصل دوم بیستمین دوره از لیگ برتر به توافق رسید. مهدی پاشازاده در دومین سابقه لیگ برتری خود باز هم با تیم قعر جدولی لیگ، به توافق رسید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5rgr