سه‌شنبه 22 اسفند 1402 - 12 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/11/08 15:09
کد خبر: 15337

آخرین وضعیت حریفان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

با قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در گروه سوم این مسابقات با الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق قرار گرفت.

قرار گرفتن چهار تیم استقلال، الدحیل، الاهلی و الشرطه در یک گروه، باعث شد تا خیلی زود گروه C این مسابقات در آسیا موسوم به «گروه مرگ» شود.

این چهار تیم در حالی در یک گروه قرار گرفتند که پیش از این نیز بارها در آسیا سابقه قرار گرفتن مقابل یک دیگر را دارند. در این گزارش به بررسی شرایط حریفان قطری و عربستانی استقلال در آسیا می‌پردازیم.

الدحیل قطر

لیگ ستارگان قطر یکی از پویاترین لیگ‌های آسیا است و الدحیل نیز علیرغم قدمت نه چندان زیادش، تبدیل به یکی از قدرت‌های برتر این لیگ شده است. با اینکه الدحیل در رده دوم جدول لیگ ستارگان قرار دارد، اما فاصله آن با السد صدرنشین بسیار زیاد است.

در حالی که در لیگ قطر السد با آمار عجیب ۱۳ پیروزی از ۱۵ مسابقه و تنها ۲ تساوی و بدون شکست با ۴۱ امتیاز در صدر جدول قرار دارد، الدحیل با ۹ پیروزی، یک مساوی، ۵ شکست، ۳۷ گل زده، ۲۱ گل خورده و ۲۸ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

بهترین گلزن تیم الدحیل در این فصل ادمیلسون جونیور مهاجم ۲۶ ساله و برزیلی این تیم با ۱۰ گل است و بهترین پاسور آن نیز یک هافبک برزیلی به اسم «دودو» با ۵ پاس گل می‌باشد.

الاهلی عربستان

الاهلی هم در لیگ عربستان صدر نشین نیست. این تیم که سابقه بازی‌های متعددی در آسیا با آبی پوشان دارد، در هفته پانزدهم لیگ حرفه‌ای عربستان بعد از الهلال ۳۰ امتیازی و الشباب ۲۹ امتیازی، با ۲۹ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به الشباب در رده سوم قرار دارد.

الشباب در ۱۵ بازی انجام داده‌اش ۲۷ گل زده و ۱۹ گل خورده دارد و با تفاضل (مثبت) ۸ در رده دوم قرار دارد و الاهلی با ۲۴ گل زده و ۲۱ گل خورده و تفاضل (مثبت )۳ در رده سوم جای گرفته است.

فاصله الاهلی با تیم چهارم جدول که الاتحاد باشد، ۴ امتیاز است. حریف عربستانی آبی پوشان با صدر جدول فاصله تنها یک امتیازی دارد و ممکن است فرصت رسیدن به صدر را هم پیدا کند.

بهترین گلزن تیم الاهلی عربستان مهاجم سوریه‌ای و سرشناس این تیم عمر سوما با ۸ گل زده است و بهترین پاسور آنها نیز یک هافبک ۲۵ ساله اهل کشور رومانی به نام «الکساندر میتریتا» با ۴ پاس گل می‌باشد.

 

 

منبع: فوتبالی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8qv8