جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/20 08:36
کد خبر: 12100

بائو: مدیریت استقلال دنبال پر کردن لیست است

​بازیکن پیشین استقلال می‌گوید مدیریت فقط دنبال این است که فلان مربی را جذب کند و اصلاً نمی‌بیند بازیکنی که جذب می‌شود کیست و فقط دنبال پر کردن لیست است.

میثم بائو درباره خریدهای استقلال در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: زمانی بازیکن تا ملی پوش نبود جذب باشگاه های استقلال و پرسپولیس نمی شد و وقتی می خواستند بازیکن جذب کنند به دنبال یک رزومه قوی می رفتند اما امروز می‌بینیم دو تیم پایتخت سراغ بازیکن های ۳۴،۳۳ ساله می‌ روند. ما از لحاظ فنی کمبود بازیکن داریم. نمی خواهم بگویم در گذشته ما خیلی بهتر بودیم اما در باشگاهمان حداقل ۱۰ بازیکن در سطح بالا داشتیم اما فوتبالیست فنی اکنون وجود ندارد.

او ادامه داد: بازیکن هایی که جذب استقلال شدند واقعا رزومه ای ندارند. مثلاً زمانی که من می خواستم به پرسپولیس بروم، لژیونر بودم و فصل قبلش هم به عنوان هافبک ۱۱ گل زدم ولی امروز یک مهاجم با سه گل زده به پرسپولیس می آید و رزومه خاصی ندارد. وقتی فوتبالیست کم شده است همینطور می شود که بازیکن ناز می کند و فسخ می کند. پارسال بازی نکرده است و امسال دو برابر بیشتر از فصل قبلش پول می گیرد اما زمان ما اگر بازیکنی خوب بود، فصل بعد فقط قراردادش ۲۰ درصد بالا می رفت.

بائو درباره افزایش مبلغ قرارداد بازیکنان لیگ برتری گفت: من در جریان هستم که سال گذشته یک بازیکن در تمام فصل ۱۸۰ دقیقه بازی کرده بود و بعد آمد با یک تیم نسبتاً بزرگ یک میلیارد و سیصد میلیون قرارداد بست. بیشتر از سه برابر گرفت و خودش هم چنین قراردادی را باور نمی کرد. مهدی طارمی چهل میلیارد می ارزد و نوش جانش. بازیکن اگر کیفیت داشته باشد هر چقدر بگیرد مشکلی ندارد چرا که حقش است اما صحبتم با آن دسته از بازیکنانی است که حتی شمارش گلشان به ۸ تا هم نرسیده و بعد مبلغ بالایی درخواست می کنند. هر سال در استقلال ۱۵ بازیکن می آید و جایگزین بازیکنان فصل قبل می شوند.

او ادامه داد: سال بعد هم به همین صورت تیم کلاً می کند. چند سال است بازیکنانی جذب می شوند که کارایی ندارند. در تیم نامشان دیده می شود و فقط در دنیای مجازی هستند و خیلی مدعی هستند. بازیکنان خوب استقلال می روند و حتی مدیران باشگاه تشخیص نمی دهند که باید با بازیکن جوان قرارداد طولانی مدت ببندند چرا که این بازیکن طلای ۲۴ عیار است. مدیریت فقط دنبال این است که فلان مربی را جذب کنند و اصلاً نمی بینند بازیکنی که جذب می شود کیست و فقط دنبال پر کردن لیست هستند. در سال های دور استقلال و پرسپولیس چنین بازیکنان بی کیفیت نداشتند.

بازیکن پیشین استقلال در خصوص نشستن مجید نامجومطلق روی نیمکت استقلال گفت: او یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ما  و از بازیکنان فنی بوده است اما در مربی گری خیلی سابقه درخشانی نداشته است. امیدوارم موفق باشد و برایش آرزوی موفقیت می کنم. در این جو استقلال اگر موفق شود کار بزرگی کرده است ولی در کل نظر شخصی من این است که مربی ایرانی نباید روی نیمکت استقلال و پرسپولیس بنشیند. با احترامی که برای مربی های ایرانی قائل هستم اما باید بگویم با این هجمه دنیای مجازی و با این دخالت هایی که همه انجام می دهند، فقط مربی خارجی می تواند کارش را در این دو تیم پیش ببرد.

 

 

منبع: ایسنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45yqd3