پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/27 04:10
کد خبر: 11514

سنگ بزرگ کریمی جلوی پای استقلالی‌ها

استقلالی‌ها که در لیگ و جام‌حذفی به‌دنبال موفقیت و کسب سهمیه آسیا هستند این روزها در چند جبهه با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

استقلالی‌ها که در لیگ و جام‌حذفی به‌دنبال موفقیت و کسب سهمیه آسیا هستند این روزها در چند جبهه با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ از بی‌پولی‌ها و شکایت‌های مختلف داخلی و خارجی و تهدیدهای پیاپی ازسوی فیفا گرفته تا ایرادات فنی که در زمین مسابقه به این تیم وارد است تا جایی که دودستگی عجیبی را بین هواداران استقلال برسر ماندن یا رفتن فرهاد مجیدی برای فصل آینده به وجود آورده است‌.

درکنار این موارد باید موضوع تقویت استقلال برای فصل بیستم از طریق تمدید با مهره‌های موثر و کارساز این تیم و مذاکره برای جذب بازیکنان جدید و ازسوی دیگر نزدیک‌شدن به دربی ۹۳ برای برگزاری دیدار نیمه‌نهایی جام‌حذفی را هم درنظر گرفت. تا فصل بعدی هم فاصله زیادی نمانده؛ فصلی که به‌واسطه برگزاری مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خیلی زودتر از موعد انتظار آغاز می‌شود و می‌توان آن را در ادامه همین فصل نوزدهم قلمداد کرد.

 

تکلیف نامشخص باقری

با نزدیک‌شدن به پایان فصل دوباره گمانه‌زنی‌ها درخصوص لیست تیم‌های مختلف در ارتباط با نفرات ورودی و خروجی آنها آغاز شده و ناگفته پیداست که در این بین و تا قبل‌ از پایان فصل همواره لیست قرمز سرمربیان استقلال و پرسپولیس بیشتر از سایر تیم‌ها مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. با این حال موردی که با اطمینان درمورد آن می‌توان صحبت کرد، لیستی است که فرهاد مجیدی برای تمدید قرارداد به مدیریت باشگاه ارائه کرده است.

از قبل نوشتیم که در لیست اولیه ۴ بازیکن از هشت بازیکنی که قراردادشان با استقلال در پایان فصل نوزدهم به اتمام می‌رسد نام‌شان دیده شده و حتی تاکید کردیم درصورتی که فرهاد مجیدی در استقلال ماندنی باشد او به‌هیچ‌وجه قصد ادامه همکاری با مدافع جنجالی خود یعنی محمد دانشگر را ندارد و همان‌طور که پیش‌بینی شده بود این اختلافات بعد از بازی با پیکان سر باز کرد و این بازیکن اخراج شد.

همچنین اشاره کردیم که دو بازیکن مصدوم فعلی و سابق استقلال یعنی مرتضی تبریزی و محسن کریمی نیز به هر دلیلی در لیست اولیه فرهاد مجیدی برای تمدید قرارداد نیستند تا به این ترتیب از ۸ بازیکن فوق سه‌نفر از لیست تمدیدی‌ها خارج شوند. بنابراین پرواضح است بعد از تمدید قرارداد با داریوش شجاعیان و اخباری که این روزها مبنی‌بر پیشنهاد باشگاه به علی کریمی، روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی می‌شود بازیکن پنجمی که از این لیست خارج مانده فرشید باقری است که باید کادرفنی و باشگاه درمورد سرنوشت ادامه همکاری این بازیکن تنومند و کم‌حاشیه به تصمیم‌گیری بپردازند.

 

سنگ بزرگ کریمی

علی کریمی به‌عنوان گل سرسبد بازیکنان فعلی استقلال مورد توجه کادرفنی و هواداران قرار گرفته و طرفداران این بازیکن را برای حفظ قوای این تیم در فصل آینده تحت هر شرایطی می‌خواهند و به همین دلیل مذاکرات از بعد از بازی هفته گذشته این تیم مقابل سپاهان در جام‌حذفی با او که این روزها لقب فرمانده خط‌میانی استقلال را برعهده دارد آغاز شده ولی نکته عجیب و ناامیدکننده آنجایی است که این بازیکن رقم بسیار زیادی را برای دو فصل تمدید قراردادش با استقلال درخواست کرده است.

این درحالی است که شنیده می‌شود کریمی از برخی تیم‌های ایرانی نیز مثل تراکتور و سپاهان پیشنهاداتی دارد و جالب اینکه یک پیشنهاد قطری نیز به‌تازگی به دست مدیربرنامه‌های علی کریمی رسیده است. با این حال به‌نظر نمی‌رسد که پیشنهادات داخلی این بازیکن را هوایی کرده باشد چون او در یک محفل خصوصی اعلام کرده درصورتی که بخواهد در ایران فوتبالش را ادامه دهد قطع به یقین انتخاب اول و آخر او استقلال است و بعید است که بخواهد تیم دیگری را انتخاب کند. اما موضوع مهم مرددشدن شماره ۶ استقلال با توجه به پیشنهاد قطری‌هاست و او با در نظر گرفتن همین موضوع این رقم بالا را که به‌نوعی سنگ بزرگ جلوی پای استقلال است، عنوان کرده تا درصورتی که آبی‌ها با این رقم موافقت نکنند کریمی بهانه‌ای برای جدایی و پیوستن به تیم قطری داشته باشد.

 

ثبات در وضعیت ریگی

استقلال درحال حاضر سه بازیکن تخصصی در پست هافبک دفاعی دارد و به تناوب در بازی‌های مختلف از آنها با توجه به سیستمی که سرمربی انتخاب کند استفاده می‌کند؛ علی کریمی، مسعود ریگی و فرشید باقری این سه بازیکن هستند که از این بین تنها سرنوشت ریگی برای فصل بعد همچنان به استقلال گره خورده و باید این بازیکن را از حالا به‌عنوان یک استقلالی در فصل بیستم بدانیم.

بنابراین همان‌طور که در بالا ذکر کردیم هنوز وضعیت علی کریمی و فرشید باقری برای ادامه همکاری با استقلال مشخص نیست هرچند طبق شنیده‌های «فرهیختگان» درصورتی که به هر شکل ممکن کریمی از استقلال جدا شود آبی‌ها مذاکرات خود را با باقری هرچه سریع‌تر آغاز می‌کنند تا او را متقاعد به ماندن کرده و در این پست با کمترین میزان تغییرات مواجه شوند، البته شنیده‌ها حکایت از آن دارد درصورت تحقق این امر، استقلالی‌ها دیگر به‌سراغ یک مهره اسم‌ورسم‌دار نرفته و چه‌بسا یک بازیکنی را که اصلا مطرح نیست برای این پست انتخاب کنند. در این بین روزبه چشمی نیز طی چند سال حضور در استقلال در مواردی در این پست برای استقلال بازی کرده و چه‌بسا اگر وضع آبی‌ها در خط‌دفاعی برای فصل بعد خوب باشد روزبه نیز بتواند شانس حضور در میانه میدان را داشته باشد.

 

ابراهیمی هرگز؛ عزت‌اللهی شاید

مدت‌هاست در رسانه‌های مختلف اسامی زیادی برای پست هافبک‌دفاعی استقلال در فصل آینده منتشر می‌شود که در راس همه آنها دو نام مشترک یعنی سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی دیده می‌شود. در این بین اسامی دیگری مثل صادق بارانی یا چند چهره دیگر نیز وجود دارد. این درحالی است که طبق بررسی‌های «فرهیختگان» امید ابراهیمی هافبک الاهلی قطر همچنان با این تیم قرارداد داشته و شخصا نیز در یک جمع خصوصی اعلام کرده است تمایلی به بازگشت ندارد و ازسوی دیگر سعید عزت‌اللهی، ملی‌پوش شمالی کشورمان که دوباره به تمرینات روستوف روسیه بازگشته این روزها از یک تیم درجه دو اروپایی با پیشنهاد مواجه شده و احتمال پیوستنش به این باشگاه وجود دارد. هرچند این احتمال هرچقدر هم ضعیف وجود دارد که عزت‌اللهی که مدت‌هاست به‌خاطر بازی نکردن جایگاهش در تیم‌ملی را از دست داده بخواهد برای قرار گرفتن دوباره نامش روی بورس به بازگشت به لیگ ایران و پوشیدن پیراهن استقلال فکر کند.

 

بستن تیم فعلا با تفکرات فرهاد

فعلا همه این اتفاقات گمانه‌زنی‌‌ها درحالی مطرح می‌شود که این موضوع را درنظر بگیریم که تیم فصل بعد استقلال قرار است با تفکرات فرهاد‌ مجیدی بسته شود تا این‌طور نباشد که اگر در برخی دیدارها نتیجه نگرفت در محافل خصوصی این بهانه را داشته باشد که تیمش را خودش نبسته است؛ هرچند ناگفته پیداست بازیکنانی مانند علی کریمی به‌عنوان یک ملی‌پوش درجه یک در تفکرات تاکتیکی هر مربی دیگر ایرانی و خارجی قرار گرفته و اگر برای فصل بعد فرهاد هم روی نیمکت استقلال نباشد این‌دسته از بازیکنان مانند کریمی یا چشمی و شجاعیان می‌توانند تحت هر شرایطی همچنان با پیراهن آبی به کار خود ادامه ‌دهند.

 

 

منبع: فرهیختگان 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nemo3